kyllä se siä kestää.... se on pääasia että lada laulaa!!!Larssoni kirjoitti:Kauanko meinaat että ahdin kestää tuollaista ku tyhjäkäynnillä on 1.1bar..?pappa- igor kirjoitti:on muuten hyvä!!!iigorr kirjoitti:noni nyt alkaa olemaan paineet kohillaan! tyhjäkäynnillä 1.1 bar
pientä säätöä vielä vaatii
Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
niin kauan että hajoaaLarssoni kirjoitti:Kauanko meinaat että ahdin kestää tuollaista ku tyhjäkäynnillä on 1.1bar..?pappa- igor kirjoitti:on muuten hyvä!!!iigorr kirjoitti:noni nyt alkaa olemaan paineet kohillaan! tyhjäkäynnillä 1.1 bar
pientä säätöä vielä vaatii
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
mistä se hajos?
tossa se nyt on nykysessä kuosissaan ---> http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =136&pos=3
tossa se nyt on nykysessä kuosissaan ---> http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =136&pos=3
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
miten se nyt pelaaiigorr kirjoitti:mistä se hajos?
tossa se nyt on nykysessä kuosissaan ---> http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =136&pos=3
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
eihän siihen isoo vikaa tullutiigorr kirjoitti:mistä se hajos?
tossa se nyt on nykysessä kuosissaan ---> http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =136&pos=3
vaan kolme mäntää suli (no ei ne pahasti mutta nelos pytty ei käyny ollenkaan kun laski niin paljon öljyä läpi)
joo tiedetään että se kävi liian laihalla joten ei siitä mitään
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
nätisti se käy. vähän on viel rakentamista että pääsee ajamaan..pappa- igor kirjoitti:miten se nyt pelaaiigorr kirjoitti:mistä se hajos?
tossa se nyt on nykysessä kuosissaan ---> http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =136&pos=3
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Mikäs remmi tuossa iigorilla on? Perus 45 eaton?
Onkos välitykset laskeskeltu jotakuinkin siten, että koneen ja ahtimen maksimikierrokset osuvat samoihin? Toisekseen dumpilla ei pitäisi olla vaikutusta ahtoihin. Noinpäin kun nuo asentelee, niin kannattaa sitten katsoa, että dumppi virtaa riittävästi. Muuten voipi mossahtaa jotain kun kaasun nostaa kierroksilta.
Onkos välitykset laskeskeltu jotakuinkin siten, että koneen ja ahtimen maksimikierrokset osuvat samoihin? Toisekseen dumpilla ei pitäisi olla vaikutusta ahtoihin. Noinpäin kun nuo asentelee, niin kannattaa sitten katsoa, että dumppi virtaa riittävästi. Muuten voipi mossahtaa jotain kun kaasun nostaa kierroksilta.
Vauhdin tae - alamäki
toyotan remmi siellä on.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
-
Hexte
Tuossa omassa turboladassa tuntuu kytkin luistavan aika rankasti, niin meinasin sintteri levyn tilata Moposportilta. Käykös se nelilapainen 200mm levy jousitetulla keskiöllä alkuperäiseen vauhtipyörään? Vai Kannattaako ostaa 190mm kolme lapanen kovalla keskiöllä? Kolmas vaihtoehto näyttäis olevan 200mm kolmelapanen kovalla keskiöllä, mutta sitä ei löydy suoraan hyllystä. Ja kuinka moni urainen se ladan kytkin akseli on?
Niin, ja kuinka se Moposportin paineasetelma eroaa ladan omasta?
Niin, ja kuinka se Moposportin paineasetelma eroaa ladan omasta?
Eiköhän ne paineet sieltä ahtoputkesta katoa välittömästi kun kaasu avataan. Riippuu tietysti ahtimen välityksistä mutta tuskin imusarjassa juurikaan ylipainetta alle 2000 kierroksen on. Toisaalta ei Ladan konetta voi vedättääkään kovin alhaalta ilman kauheita jurinoita ja tärinöitä ja pelkoa mosan hajoamisesta.iigorr kirjoitti:noni nyt alkaa olemaan paineet kohillaan! tyhjäkäynnillä 1.1 bar
pientä säätöä vielä vaatii
Sitäpaitsi kuulostaisi siltä että dumppi on tosiaan liian pieni ja/tai liian kireälle säädetty jos ahtoputkistossa ylipainetta on tyhjäkäynnillä.
Välijäähdytin, putket ja letkut näyttäisi tuossa härvelissä olevan sen verran järeää kamaa että jos ei ahtimen remmi luista/katkea niin kaasarin läppä hajoaa kun kaasusta päästää kierroksilla ja sitten saakin jarrutella oikein tosissaan
kyllä toi nelilapanen jousitettu sintteri käy suoraan.Hexte kirjoitti:Tuossa omassa turboladassa tuntuu kytkin luistavan aika rankasti, niin meinasin sintteri levyn tilata Moposportilta. Käykös se nelilapainen 200mm levy jousitetulla keskiöllä alkuperäiseen vauhtipyörään? Vai Kannattaako ostaa 190mm kolme lapanen kovalla keskiöllä? Kolmas vaihtoehto näyttäis olevan 200mm kolmelapanen kovalla keskiöllä, mutta sitä ei löydy suoraan hyllystä. Ja kuinka moni urainen se ladan kytkin akseli on?
Niin, ja kuinka se Moposportin paineasetelma eroaa ladan omasta?
noni! nyt on 25km takana ilman ongelmia. ekat 10 km kylille sytkää säätämään ja tuntui ettei mee mihkää. sitten säädettiin sytkä sieltä 0:sta 17:sta ja johan oli ihan eri peli. en tiä oliko dumppi jotenki jumissa mutta alko olee tyhjäkäynnilla paineet 0.1-0.2 ajossa maximi paineet oli 0.9bar
lämmötki pysy jossain 60-70`c ajossa..
hienosti toimi
jarrutki oli ihan ok ilman tehostinta 
lämmötki pysy jossain 60-70`c ajossa..
hienosti toimi
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
niin ja onpas muuten metka homma kun vakio ruiskun pumpulla ollaan näin pitkällä..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo