Ajelin tossa Tampere-Helsinki moottoritiellä hitaammista ohitse (rekkoja yms alle 100 km/h), ni eikös taas takaa lähesty joku hulluna, lisäsin nopeuden takana tulijan mukaan eikä 140 mittarissakaan riittänyt, kun tyyppi hiillosti takapuskurissa, annoin sitten roikkua, lujempaa en viitsinyt ajaa ja minnekään rekkojen väliin viitti mennä että tyyppi saa kaahailla.
kun hitaat oli ohitettu katoin sitten takaa ohitse kiitäneen Volvo V70:n rekisterinumeron, jos vaikka myöhemmin tavataan. Ja parin kymmenen kilometrin päässä eli jo lähempänä kehä 3:sta ajoinkin kyseisen auton vierellä, kun se nuuskutti siellä hitaiden kaistalla, että oli sille taas vauhdista hyötyä kovasti, olis nyt vielä saanu ylinopeussakot
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Harvemmin sitä kuulee kenenkään kehuvan liikenteessä tehdyillä tempauksillaan, mutta tää eka kuski kyllä kehuskelee, jossei muulla niin sillä, että teki nopeusennätyksen jollain tietyllä matkalla. Menisihän tuo vielä joltain alle parikymppiseltä, mutta kun on jo keski-ikäinen.
Toinen se vasta onkin, se ei muista välitä liikenteessä. Emäntänsä pikku autolla ajelee ja on kuin euroopan omistaja.
Jälkimmäisen perässä on joskus tullut ajettuakin, mutta kyllä siihen piti suosiolla etäisyyttä.
Molemmille Lada on kyllä punainen vaate. En sitten tiedä miten on kohtelu liikenteessä.
Viimeksi muokannut Vandaladisti, 26.1.2007 7:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse ajelen nopeusrajoituksien mukaan+2kmh/t, esim. 80 alueella 82kmh/t. Kyllä, olen tarkistanut mittarivirheen, eli kun mittari näyttää 87 kmh/t, todellinen nopeus on 82 kmh/t. Takaa tuleva liikenne yleensä ohittaa. mersut ja bemarit tekevät aika sutjakkaita ohituksia, nopeutensa heillä on noin 110km/t ( siinä 80 rajoitusalueilla) ohitustilanteessa. Mutta rekat hirvittää! Kun takapuskuriin ilmestyy hirmuisen iso rekka joka ajaa niin lujaa kuin nopeuden rajotin antaa myöten, niin on siinä vitsit vähissä.
Lehdessä poliisi kirjoitti, että 80 rajoitusalueella 80 kulkeva auto ei ole hitaasti liikkuva ajoneuvo, eikä sen tarvitse väistää takaa tulevaa liikennettä pientareelle, mutta oma henki on sen verran etusijalla omassa arvomaailmassa, että suosista väistän rekkaa pientareelle ja tiputan nopeuden viiteenkymppiin että rekka pääsee nopeasti ohi liiskaamatta meikäläistä.
tuossa kun eilen iltana olin tulossa kotopuolesta käymästä niin joku hullu tuli hiasella roikkumaan perään ,ei ymmärtänyt ottaa yhtään väliä vaikka jarruja välkytin ja otin lisää väliä ja sitten ku ohi pääsi mennemään niin ajo ehkä sen 10km/h kovempaa olipas taas järkee.
Duoda... Itse olen yleensä ollut "ohittavalla" puolella ,kun olen mittarini
tarkistanut nopeusnäytöllä, mutta annan kyllä ilomielin tietä jos jollakul-
la on vielä kiiruumpi.. Ei ole tarvetta leikkiä poliisia, kun en siitä palkkaa-
kaan saa jos jollain on tarve päästä ohi niin siitä vaan eiköhän tuo meidän
virkavaltamme sitten laskuta niitä joitten kaasujalka on juuttunut ON-asen
toon
tien antamisessakin on omat juttunsa, jotkut ei kestä perässä hiostavaa kaaharia ja koukkaa sitten hädissään suoraa ohitettavan eteen, ei ole sekään kivaa taikka turvallista.
poliisikaan ei ole paikalla silloin kun pitäisi, jos ite muuten ajelet rajoitusten mukaan ja alle, mutta kerran voi sattua että on kaunis kesä sää, liian iso vaihde, nopeus ei tunnu ja ajatukset on kauniissa naisissa tms. ja vahingossa lipsahtaa ylitse, niin saattaakin juuri silloin olla poliisi paikalla ja sakkoja tulee. Sitten tuolla jotkut terrorisoi liikennetää ihan tahallaan ja kiinni jäämisen todennäköisyys ei ole juurikaan suurempi.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jokari kirjoitti:Tuolla isolohkolla onki hyvä härnäillä mersu-ja bemarikuskeja. Tänään mökiltä kotiapäin tullessa 80:n pikkutiellä liimautui perseeseen ensin vanhempi iso mersu vaikka ajelin melkein sataa. Seuraavasta risteyksestä lähdettiin ja päästin osan isolohkon hevosista valloilleen jolloin mersu jäi kauas horisonttiin. Siinä vaiheessa kyllä tiesin mitä tuleman pitää ja mersu syöksyi hetkeä myöhemmin varmaan puoltoistasataa lasissa ohi, hiekan vaan pöllytessä pientareella kun ei tie meinannut riittää
Mersu sitten kääntyi pois ja parin kilsan päässä toisesta risteyksestä liimautui taas perseeseen joku uudempi bemu Ajelin taas nopeuksia melko vapaasti tulkiten mutta bemu vaan roikkuu puskurissa vaarallisen lähellä. Painelin jarruakin pariin otteeseen mutta kuskilla oli kait sen verran reikää päässä että ei vaikuttanut mitään. Taas tuli passeli risteys jonka melko reilusti ajelemalla jätätin munanjatketta jonkunverran. Sieltähän se taas lähti tulemaan ohi, ja suoraan pienen sillan kohdalla, joten oli taas senteistä kiinni ettei naarmuuntunut ladan kylki tai lähtenyt peili.
Hah hah, aikamoinen isolohko, ku toi paljon hehkutettu 1,7i:kin 0-100 huimat 13.sek, niin hidasta bemaria ei ole ikinä valmistettukaan, ja eikä nuita mersujakaan hirveästi tolla kiusata, pois lukien joku 80 luvun 200d.
Kyllä herätti hilpeyttä tää kommentti
tomipee kirjoitti:Hah hah, aikamoinen isolohko, ku toi paljon hehkutettu 1,7i:kin 0-100 huimat 13.sek, niin hidasta bemaria ei ole ikinä valmistettukaan, ja eikä nuita mersujakaan hirveästi tolla kiusata, pois lukien joku 80 luvun 200d.
Kyllä herätti hilpeyttä tää kommentti
Josko kuitenkin pitäydyttäisiin faktoissa...
bmw 315 14.0 sek/0-100
BMW 518 i 14.0 sek/0-100
BMW 316 1.8 2d A 14.2 sek/0-100
Eikä nuo uudetkaan pikkulohkot niin kummoisesti kulje:
BMW 316 1.8i 4d A (E46) 11.9 sek/0-100
BMW 316 1.6i Compact 3d (1994 - 1999) 12.3 sek/0-100
Jokari kirjoitti:Tuolla isolohkolla onki hyvä härnäillä mersu-ja bemarikuskeja. Tänään mökiltä kotiapäin tullessa 80:n pikkutiellä liimautui perseeseen ensin vanhempi iso mersu vaikka ajelin melkein sataa. Seuraavasta risteyksestä lähdettiin ja päästin osan isolohkon hevosista valloilleen jolloin mersu jäi kauas horisonttiin. Siinä vaiheessa kyllä tiesin mitä tuleman pitää ja mersu syöksyi hetkeä myöhemmin varmaan puoltoistasataa lasissa ohi, hiekan vaan pöllytessä pientareella kun ei tie meinannut riittää
Mersu sitten kääntyi pois ja parin kilsan päässä toisesta risteyksestä liimautui taas perseeseen joku uudempi bemu Ajelin taas nopeuksia melko vapaasti tulkiten mutta bemu vaan roikkuu puskurissa vaarallisen lähellä. Painelin jarruakin pariin otteeseen mutta kuskilla oli kait sen verran reikää päässä että ei vaikuttanut mitään. Taas tuli passeli risteys jonka melko reilusti ajelemalla jätätin munanjatketta jonkunverran. Sieltähän se taas lähti tulemaan ohi, ja suoraan pienen sillan kohdalla, joten oli taas senteistä kiinni ettei naarmuuntunut ladan kylki tai lähtenyt peili.
Hah hah, aikamoinen isolohko, ku toi paljon hehkutettu 1,7i:kin 0-100 huimat 13.sek, niin hidasta bemaria ei ole ikinä valmistettukaan, ja eikä nuita mersujakaan hirveästi tolla kiusata, pois lukien joku 80 luvun 200d.
Kyllä herätti hilpeyttä tää kommentti
Tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee
Olenko puhunut jossain kohdassa että kumpakaan näistä pöntöistä olisi kiihdyttänyt täysiä? Ei isolohkolla pärjää edes E30 316i:lle, ainakaan pienemmissä vauhdeissa. Luuletko että pidän Ladaani jonain s**tanan superautona? Minkä mä sille voin että jäävät kauas taakse kun lähden risteyksestä vähän rivakammin? Ehkä näillä juipeilla palaa kiinni vasta siinä vaiheessa, kun Lada häviää maisemasta putki pöristen?
Tuolla mökkiteillä on helppo jätättää vähän rakoa, kun tuntee tiet kuin omat taskunsa ja ajelee vähän leveämmin. Mut sekin vähä saa näiden pällien veren kiehumaan ja heti tullaan puskuriin hiillostamaan, säälittävää
E: Kiitos noose faktoista, itse en jaksanu vaivautua. Ei vanhemmat bemaritkaan mitään raketteja ole. Mutta sitähän on bemaristin vaikea sulattaa
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Kyllä täytyy sanoa että itseänikin joskus ärsyttää ( bemaristien ) ylimalkainen käytös ladakuskeja kohtaan tai ladaan ........ mutta siihen tulee muutos keväällä
tossa joku viikonloppu lähin samoista valoista Samara i:llä (71hv ja 12,5s 0-100km/h) viereiselllä kaistalla olevan BMW:n kanssa. Bemarin kaista loppui heti risteyksen jälkeen ja ajattelin että lähden ripeästi että bemari pääsee jouhevasti pois päättyvältä kaistalta.
No bemari tulikin lähes rinnalla ja kuului kun sen kone kiljui viimesiään. Totesin että tyyppi olikin päättänyt ehtiä vaihtamaan kaistaa minun edelle, se olisi joutunut tekemään aika tiukan jarrutuksen kaistan loputtua joten hölläsin vauhtia että bemu kuski pääsee tavoitteeseensa. Ei se olisi muuten pärjännyt, mutta on myös huomattava että auto oli joku 80-luvun alun 500 sarjanen joka savutti öljyä ihan kivasti. jos olis ollut M5 malli niin ei mun olis tarvinnu jarrutella, mutta olisko mun tarvinnut muutenkaan? eikös jo kaistalla oleva saa ajella rauhakseen ja väärän kaistan valinnut joutuu odottelemaan?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Katselin vanhasta autokirjasta vanhoja autoja.Euroopan Fordin taannoinen kunkku Ford Granada 2,8i automaatti nollasta sataan 12,5s ja huiput 185.Sehän on täsmälleen sama kuin 16 ventiilisellä Ladalla mutta kaksi kertaa suuremmalla kulutuksella.Olihan se T-Fordikin hevoseen verrattuna aikamoinen tykki.
No mutta sillähän on hyvä härnäillä pikkubemareita kun ne eivät juuri kummoisemmin kulje. Kyse ei olekaan siitä kumpi kulkee sen ratkaisen sekunnin tai kaksi ripeämmin nollasta sataan, mutta kyllä sen liikenteessä huomaa että monille se on valtava pakko päästä siitä ladasta ohi vaikka joutuisi siitä pikkubemarista puristamaan kaiken irti sitä varten. Ja se on koomista jos mikä...
Sitten on niitä joille bemari on vain auto siinä missä ladakin, joillain jopa molemmat pihassa.