dodiin, sähkövikoja etsitty ja karsittu pois, huonoja kosketuksiahan ne kaikki oli. ja lambdamittarin laittelin toimimaan ja ainakin paikallaan pysyy seokset sen mukaan tosi hyvin aisoissa, ehkä hivenen rikkaalla mutta parempi niin. tyhjäkäynnillä vähän seilaa, saattaa johtua osaltaan että lambda aika kaukana moottorista, ehkei pysy riittävän lämpimänä vaikka onkin lämmitetty tai sitten vain johtuu tuosta aavistuksen epätasaisesta tyhjäkäynnistä, kierroksiakin puolitoistatuhatta, seosruuveilla pitäisi yrittää säädellä alemmas kun läpät on jo niin kiinni kun mahdollista... vaan toisaalta kun muuten käy hyvin niin ei välttämättä tarpeen... imuvuotoa ei ainakaan tyhjäkäynnillä pitäisi olla, kaasuttimet jousiprikkojen kanssa kiinni sillä millin raolla, eikä präkliin liitoksessa vaikuta mitenkään... pitänee tuossa tuota seosruuvien pyörittelyä alkaa harrastaa. kaasuun vastaa ihan oikein eli kiihdytyspumputkin toimivat, epäilytti vaan alkuun kun pitkään olleet kuivillaan että onko kalvot hapertuneet, ilmeisesti ei... miten pieneksi noilla kaasuttimilla sitten tyhjäkäynti on mahdollista saada, seosruuveilla kai kuitenkin mahdollista saada kierrokset laskemaan...
edit: kaasuvivustossa pieni geometriavirhe joka estää läppien täydellisen sulkeutumisen, korjautuu parilla uudella kuulanivelellä... nimittäin kun painaa vipua kiinnipäin, laskevat kierrokset tonnin tuntumaan...
entisestään lämmin lada kehittää lämpöäkin taas ihan eri tapaan, mutta kuitenkin paikallaan ainakin lämmöt pysyy aisoissa, flekti hurraa aika tiheeseen ja viisari aavistuksen yli puolenvälin pysyy. ja lämppäri täysillä... ajossahan sen vasta näkee tuonkin lopulta, on siellä uus termostaatti ja tuntusi toimivan että ei pitäsi olla ongelmaa... venavälykset ja ketjun kireys pitää vielä tarkastaa kunhan jonkun aikaa käynyt, öljyvuoto loppui kopan uudelleen tiivistämisellä...
vielä kytkimeen uus pääsylinteri niin voi lähteä vähän sisäänajamaan ja ajossa toimintaa testaamaan... jostakin kumman syystä päästää paineet pois noin puolivälissä polkimen liikettä, onko kellään kokemusta vastaavasta ongelmasta? siis muuten pelaa ok, nopeasti painellessa ja pumpatessa polinta kytkin pelaa, mutta hitaammin nostaessa (ts. liikkeelle lähtiessä) noin puolivälissä liikealuetta kuuluu suhahdus ja kytkin ottaa kiinni, poljin jää siihen paikkaan...

sitten kun polkimen jalalla nostaa ylös toimii taas oikein seuraavaan hitaampaan nostoon asti...? mikälie vikana... päästää paineet pääsylinteristä nestesäiliöön, eli nestesäiliön tulo avautuu jostain syystä liian aikasin...

helpoin taitaa olla kun uuden pääsylkän ostaa...
