
1700i -97 & 1500S -90
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Siihen en kyllä pysty vaikka haluja olisikin, on täällä sen verran kovia rattimiehiä paljon muitakinmarkku kirjoitti:Ba3 meinaa tosissaan ottaa kymenlaakson jääratakuninkuuden ensitalvena uudella kombillaan ...se pitää nähdä ja kauhulla kokea

Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi
Hehheh, nyt alkaa viimein olla kulkupuoli kohdillaan tossa 1500S:n ruppanassa kaikkien säätelyiden jälkeen. Nyt kelaa jo mittarin leikiten 150:n yli, ja kaasua on vielä käyttämättä puolet ja toinen kurkkukin kokonaan
Ozonilla sai vinguttaa kilometritolkulla kaasu pohjassa ja silti 150 teki_tiukkaa
Ruiskusta ei ole paljoa kerrottavaa, maannut viime viikot tallissa. Vien sen perjantaina eräälle kolarikorjaajalle, lupasi ottaa Latan tutkittavaksi. Sitten ehkä jo tiedetään miten sen kanssa ruvetaan toimimaan.
Omien mittailujen ja silmämääräisten vertailujen perusteella etuakselipalkki on kyllä aivan kohdillaan (vertasin 1500S:n mittoihin), mutta alatukivarren kiinnityspultit sojottavat ihan eri suuntaan kuin ehjällä puolella. Eli voi jopa olla että vain ne pultit ovat vääntyneet. Hittolainen kun se takimmainen on niin ilkeästi siellä palkin sisässä että sitä ei vaihda pirukaan.
No, perjantaina ollaan taas viisaampia.


Ruiskusta ei ole paljoa kerrottavaa, maannut viime viikot tallissa. Vien sen perjantaina eräälle kolarikorjaajalle, lupasi ottaa Latan tutkittavaksi. Sitten ehkä jo tiedetään miten sen kanssa ruvetaan toimimaan.
Omien mittailujen ja silmämääräisten vertailujen perusteella etuakselipalkki on kyllä aivan kohdillaan (vertasin 1500S:n mittoihin), mutta alatukivarren kiinnityspultit sojottavat ihan eri suuntaan kuin ehjällä puolella. Eli voi jopa olla että vain ne pultit ovat vääntyneet. Hittolainen kun se takimmainen on niin ilkeästi siellä palkin sisässä että sitä ei vaihda pirukaan.
No, perjantaina ollaan taas viisaampia.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Voi paska sanon minä. Käytin tänään ruiskua em. kolarikorjaajalla. No ei siinä monta hetkeä mennyt kun tuomio oli valmis. Koko akselipalkki täytyy vaihtaa. Ei voi lähteä koripenkissäkään kiskomaan koska se on täyttä lottoarvontaa. No sitähän se onkin kun käy järjellä ajattelemaan.
Asentaja naureskeli Ladan hullun paksuille alatukivarsille ja sanokin että "ei mikään ihme jos joku muu paikka pettää törmäyksessä"
On vaan ihan vihoviiminen älyvapaa homma toi palkin vaihto. Jousetkin saa kangottaa paikoilleen molemmille puolille, ihan kuin yhdessäkin puolessa ei olisi ollut jo haastetta
Noh kattellaan sitä sitten joskus, ja jatkellaan ikiluotettavalla 1500S:llä rallattelua toistaiseksi
Asentaja naureskeli Ladan hullun paksuille alatukivarsille ja sanokin että "ei mikään ihme jos joku muu paikka pettää törmäyksessä"

On vaan ihan vihoviiminen älyvapaa homma toi palkin vaihto. Jousetkin saa kangottaa paikoilleen molemmille puolille, ihan kuin yhdessäkin puolessa ei olisi ollut jo haastetta

Noh kattellaan sitä sitten joskus, ja jatkellaan ikiluotettavalla 1500S:llä rallattelua toistaiseksi

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mun mielestä ton keskipalkin vaihto ei ole paha. Alle päivän homma.
1. Tunkataan keula ylös ja palkkien alle pukit.
2. Kone riipuksiin jonnekkin (ei nosteta paikoiltaan) ja irroitetaan motin tukikumit.
3. Puretaan alatukivarret irti (samalla voi vaihtaa alapallot (saa multa 8 eur/pari)
).
4. Päästetään keskipalkki irti vaihdetaan uuteen (joku hyvä kaveri tuo edullisesti naapurista)
5. Asennetaan alatukivarret ja asennetaan jouset paikoilleen (jousien asennus tapahtuu LADA erikois puristimella kun iskari on poistettu väliaikaisesti). Jousen vaihtotyö (+ alapallo) käy alle tunnin.
6. Kone takaisin paikoilleen (ja motin tukikumit vaihtui samalla).
7. Auto pukeilta ja ohjauskulmat säätöön.
1. Tunkataan keula ylös ja palkkien alle pukit.
2. Kone riipuksiin jonnekkin (ei nosteta paikoiltaan) ja irroitetaan motin tukikumit.
3. Puretaan alatukivarret irti (samalla voi vaihtaa alapallot (saa multa 8 eur/pari)

4. Päästetään keskipalkki irti vaihdetaan uuteen (joku hyvä kaveri tuo edullisesti naapurista)
5. Asennetaan alatukivarret ja asennetaan jouset paikoilleen (jousien asennus tapahtuu LADA erikois puristimella kun iskari on poistettu väliaikaisesti). Jousen vaihtotyö (+ alapallo) käy alle tunnin.
6. Kone takaisin paikoilleen (ja motin tukikumit vaihtui samalla).
7. Auto pukeilta ja ohjauskulmat säätöön.
Lada rules
Viimeksi meinasi kokeneeltakin konemieheltä hymy hyytyä, kun pusattiin jousta paikoilleen rautakangen, sorkkaraudan ja hallitunkin kera. Ja jousi oli vielä puristimilla vedetty niin kasaan kuin mahdollista ja niputettu rautalangalla 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Niin. Kunnon vehkeillä tuon varmaan yhdessä viikonlopussa vaihtaa vähän äkkinäisempikin asentaja. Moottorille löytyy ainakin ihan omanlaisensa kannatin pukki ja kyllä varmaan ihan kunnollisia jousipuristimiakin löytyy lainaksi. Liekkö niitä palkkeja miten paljon myynnissä sitten purkaamoilla?
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Ei tuohon autoon mitään purkuromuja edes ajatella, koska uusia saa Venäjältä halvemmalla. Just tollasissa osissa purkaamoiden hinnat on tähtitieteelliset.
Samalla laittaa sitten kuskin puolellekin uuden alatukivarren, yläpallon, raidetangon pään ja uusii alapallot molemmin puolin kun tuli paskottua niiden suojuskumit pienen ajatusvirheen seurauksena.
Sitten olis joka nivel uutta. Venäjän tuontihinnoilla melkein ilmasta hupia.
Eihän moottorin kannattelemiseen tarvita mitään muuta kuin tukeva kiinnityspiste ja ketjutalja. Taas voi pyöritellä käsiään "ei ole"
Ladan etujousien kanssa ei tavalliset jousipuristimet paljoa lämmitä, kun se jousi on kangotettava sinne, jos ei omista juuri sitä Ladan jousipuristinta, joita on kuulemma saatavilla Venäjältä.
Ei se ihan vielä viikon päästä oo ajossa
Samalla laittaa sitten kuskin puolellekin uuden alatukivarren, yläpallon, raidetangon pään ja uusii alapallot molemmin puolin kun tuli paskottua niiden suojuskumit pienen ajatusvirheen seurauksena.
Sitten olis joka nivel uutta. Venäjän tuontihinnoilla melkein ilmasta hupia.
Eihän moottorin kannattelemiseen tarvita mitään muuta kuin tukeva kiinnityspiste ja ketjutalja. Taas voi pyöritellä käsiään "ei ole"
Ladan etujousien kanssa ei tavalliset jousipuristimet paljoa lämmitä, kun se jousi on kangotettava sinne, jos ei omista juuri sitä Ladan jousipuristinta, joita on kuulemma saatavilla Venäjältä.
Ei se ihan vielä viikon päästä oo ajossa

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Joo, kyllähän järkevintä on laittaa aina uutta osaa, jos vain on mahdollista. Ja vielä se, että jos romikselta hakisit palkin, niin joutusit purkamaan todennäköisesti sen itse pois
ei hyvä! Ajattelin vaan noitten vehkeitten suhteen sitä, että jos on tuttuja korjaamolla/pajalla töissä, niin saisko työkalut/vehkeet vaikka vuokralle/lainaan viikonlopuksi? 


Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Tänään topoviissataseen vaihtui laakeroitu apusimpukka vanhan narisevan romun tilalle.
On se kyllä nimensä ansainnut vehje. Jo entisestäänkin kevyehkö ohjaus muuttui kertaluokkaa paremmaksi, juurikin pienissä nopeuksissa pyöriteltäessä.
Suosittelen lämpimästi
On se kyllä nimensä ansainnut vehje. Jo entisestäänkin kevyehkö ohjaus muuttui kertaluokkaa paremmaksi, juurikin pienissä nopeuksissa pyöriteltäessä.
Suosittelen lämpimästi

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™