1700i -97 & 1500S -90

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Ba3 meinaa tosissaan ottaa kymenlaakson jääratakuninkuuden ensitalvena uudella kombillaan ...se pitää nähdä ja kauhulla kokea :wink:
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

markku kirjoitti:Ba3 meinaa tosissaan ottaa kymenlaakson jääratakuninkuuden ensitalvena uudella kombillaan ...se pitää nähdä ja kauhulla kokea :wink:
Siihen en kyllä pysty vaikka haluja olisikin, on täällä sen verran kovia rattimiehiä paljon muitakin :shock: Mutta perässä räpistellään...
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Hehheh, nyt alkaa viimein olla kulkupuoli kohdillaan tossa 1500S:n ruppanassa kaikkien säätelyiden jälkeen. Nyt kelaa jo mittarin leikiten 150:n yli, ja kaasua on vielä käyttämättä puolet ja toinen kurkkukin kokonaan :shock: Ozonilla sai vinguttaa kilometritolkulla kaasu pohjassa ja silti 150 teki_tiukkaa :D

Ruiskusta ei ole paljoa kerrottavaa, maannut viime viikot tallissa. Vien sen perjantaina eräälle kolarikorjaajalle, lupasi ottaa Latan tutkittavaksi. Sitten ehkä jo tiedetään miten sen kanssa ruvetaan toimimaan.
Omien mittailujen ja silmämääräisten vertailujen perusteella etuakselipalkki on kyllä aivan kohdillaan (vertasin 1500S:n mittoihin), mutta alatukivarren kiinnityspultit sojottavat ihan eri suuntaan kuin ehjällä puolella. Eli voi jopa olla että vain ne pultit ovat vääntyneet. Hittolainen kun se takimmainen on niin ilkeästi siellä palkin sisässä että sitä ei vaihda pirukaan.
No, perjantaina ollaan taas viisaampia.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Voi paska sanon minä. Käytin tänään ruiskua em. kolarikorjaajalla. No ei siinä monta hetkeä mennyt kun tuomio oli valmis. Koko akselipalkki täytyy vaihtaa. Ei voi lähteä koripenkissäkään kiskomaan koska se on täyttä lottoarvontaa. No sitähän se onkin kun käy järjellä ajattelemaan.
Asentaja naureskeli Ladan hullun paksuille alatukivarsille ja sanokin että "ei mikään ihme jos joku muu paikka pettää törmäyksessä" :lol:

On vaan ihan vihoviiminen älyvapaa homma toi palkin vaihto. Jousetkin saa kangottaa paikoilleen molemmille puolille, ihan kuin yhdessäkin puolessa ei olisi ollut jo haastetta :?

Noh kattellaan sitä sitten joskus, ja jatkellaan ikiluotettavalla 1500S:llä rallattelua toistaiseksi :roll:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Joo hintoihin tulee... Ja ei muuta kun 1700i spray pulloilla madamustaksi ja nettiautoon myyntiin :wink:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Mun mielestä ton keskipalkin vaihto ei ole paha. Alle päivän homma.

1. Tunkataan keula ylös ja palkkien alle pukit.
2. Kone riipuksiin jonnekkin (ei nosteta paikoiltaan) ja irroitetaan motin tukikumit.
3. Puretaan alatukivarret irti (samalla voi vaihtaa alapallot (saa multa 8 eur/pari) :D ).
4. Päästetään keskipalkki irti vaihdetaan uuteen (joku hyvä kaveri tuo edullisesti naapurista)
5. Asennetaan alatukivarret ja asennetaan jouset paikoilleen (jousien asennus tapahtuu LADA erikois puristimella kun iskari on poistettu väliaikaisesti). Jousen vaihtotyö (+ alapallo) käy alle tunnin.
6. Kone takaisin paikoilleen (ja motin tukikumit vaihtui samalla).
7. Auto pukeilta ja ohjauskulmat säätöön.
Lada rules
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Viimeksi meinasi kokeneeltakin konemieheltä hymy hyytyä, kun pusattiin jousta paikoilleen rautakangen, sorkkaraudan ja hallitunkin kera. Ja jousi oli vielä puristimilla vedetty niin kasaan kuin mahdollista ja niputettu rautalangalla :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Niin. Kunnon vehkeillä tuon varmaan yhdessä viikonlopussa vaihtaa vähän äkkinäisempikin asentaja. Moottorille löytyy ainakin ihan omanlaisensa kannatin pukki ja kyllä varmaan ihan kunnollisia jousipuristimiakin löytyy lainaksi. Liekkö niitä palkkeja miten paljon myynnissä sitten purkaamoilla?
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei tuohon autoon mitään purkuromuja edes ajatella, koska uusia saa Venäjältä halvemmalla. Just tollasissa osissa purkaamoiden hinnat on tähtitieteelliset.
Samalla laittaa sitten kuskin puolellekin uuden alatukivarren, yläpallon, raidetangon pään ja uusii alapallot molemmin puolin kun tuli paskottua niiden suojuskumit pienen ajatusvirheen seurauksena.
Sitten olis joka nivel uutta. Venäjän tuontihinnoilla melkein ilmasta hupia.

Eihän moottorin kannattelemiseen tarvita mitään muuta kuin tukeva kiinnityspiste ja ketjutalja. Taas voi pyöritellä käsiään "ei ole"

Ladan etujousien kanssa ei tavalliset jousipuristimet paljoa lämmitä, kun se jousi on kangotettava sinne, jos ei omista juuri sitä Ladan jousipuristinta, joita on kuulemma saatavilla Venäjältä.

Ei se ihan vielä viikon päästä oo ajossa :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Joo, kyllähän järkevintä on laittaa aina uutta osaa, jos vain on mahdollista. Ja vielä se, että jos romikselta hakisit palkin, niin joutusit purkamaan todennäköisesti sen itse pois :arrow: ei hyvä! Ajattelin vaan noitten vehkeitten suhteen sitä, että jos on tuttuja korjaamolla/pajalla töissä, niin saisko työkalut/vehkeet vaikka vuokralle/lainaan viikonlopuksi? :idea:
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tänään topoviissataseen vaihtui laakeroitu apusimpukka vanhan narisevan romun tilalle.
On se kyllä nimensä ansainnut vehje. Jo entisestäänkin kevyehkö ohjaus muuttui kertaluokkaa paremmaksi, juurikin pienissä nopeuksissa pyöriteltäessä.

Suosittelen lämpimästi Kuva
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Totta munassa, köyhänmiehen ohjaustehostin on Latassa erittäin suotava lisävaruste :D
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

^^ Kjyllä, on erittäin hjyvä kjapistus :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
JUHO

Viesti Kirjoittaja JUHO »

Keneltä nuita apusimpukoita saa ostaa??
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Jaa,a on nykyään kalliita ja harvinaisia kapistuksia Wenäjälläkin... :wink:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Vastaa Viestiin