Nivan hankinta/ Kokemuksia Nivasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

destor kirjoitti:Tuohan olikin hyvä köyhä patentti. Kiinnityksessä lienee oleellista jättää muovipussiin suojakumin keskivaiheille riittävän paljon liikkumavaraa joten teippiä ei saa laittaa kuin ihan reunoihin jottei muovi repeä heti ensi ajossa halki.


Juuri näin ja muovia sitte riittävän monta kierrosta koska se kuluu kuitenkin melko nopeasti puhki. Menee nyt vähän ohi aiheen mutta meillä oli aikoinaan eräässä 323 mazdassa varmaan vuoden päivät tommonen viritys, koska muovikassit oli halvempia ku uus suojakumi :lol:
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Kumin puhdistus reiän ympäriltä jarrukliinerillä ja sikaflexillä reikä umpeen. Pitäisi pysyä melko hyvin.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

destor kirjoitti:Koitahan katsoa siitä suojakumin reiästä minkänäköisessä kunnossa murrosnivelen vaseliinit ovat. Jos reikä on ollut pidemmänkin aikaa siinä kumissa niin murrosnivel saattaa olla lähellä loppuaan kun vaseliinin sekaan on päässyt tiesuolaa ja pölyä. Jos taas rasva on hyvän näköistä, ja sitä on siellä reilusti niin voihan sitä koittaa korjata silikonilla tai jotenkin muuten.
Auto on lokakuussa leimattu joten siitä päätellen reikä ei olisi vielä ihan kauhean kauaa vaikuttanut, eikä autolla oo kauheesti päästelty suolattuja teitä.

Toisaalta lokakuussa leimatussa autossa ei oo jarrujakaan tai ne potee ilmavaivoja :?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Ei se tuore leima tosiaan todista sitä että auto on kunnossa, on tullut todettua useasti.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Eipä niitä täälläkään kiinostanut nelivetoisen etuperän ja kardaanin kunto katsastuksessa pätkääkään. Osasta ristikkonivelistä oli neulatkin tippunut :-)

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Joo eipä mullakaan leimalla kattonu oikein muuta ku jarrut ja valot kunnolla, rengasrautaan ei ees koskettu ja muutenkin se pohjan ja akseleitten tarkastus oli sellanen nopee kurkkaus.
Laakereita ja niveliä ei sen koommin tarkastettu kun katsuri totes että on sen verta korkee ettei sen tunkki riitä nostaan sitä keulaa ilmaan. Tosin näkeehän sen yleisilmeestä ja auton käyttötarkotuksesta että kyllä sen palikat on kokolailla kunnossa.

Ei se suojakumin vaihto Nivassa oo mikään paha homma, perustyökalut ja ruustukki kun löytyy niin homma on oikeestaan aika helppo, oli sitten ulompi tai sisempi kumi kyseessä.
Konelan vaihtoaika tais olla pöyristyttävä 6 tuntia Nivan kumin vaihdolle, en kyllä ymmärrä kuinka paljon ne sieltä keulasta tavaraa purkaa kun siinä niin kauan on aikaa annettu, siinä ajassa kun melkein purkaa koko tekniikan pois :wink:
Ja taas kerran jos kumia lähet vaihtaan ni älä suotta osta Moponetista, myyvät väärän kokoista, ilmeisesti Samaran kumia, se on liian tiukka sinne eli lipsuu pois paikoiltaan eikä niissä oo oksasuojaa niinku orkkiksissa!
Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No tosta ei kuulemma ees jarruja testattu jarrutesterillä, koska jatkuvalla nelivedolla varustettua autoa ei muka voi semmoseen laittaa. En sitten tiedä Huittisista, mutta ainakin Tampereella voi.

Toisaalta katsurin luulis ilman testereitäkin huomaavan, ettei jarrupaineita ole ilman pumppaamista.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Nivassahan saa keskitasauspyörästön lukituksen pois päältä, kyllä se pitäisi voida 2-pyöräjarrudynossa ajaa.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No katsuri ei ilmeisesti sitä tajunnu :shock:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Tai jos katsastaja oli auton omistajan kavereita, sai syyn ettei tarvi ajaa jarruja jos vaikka olisi niissä vikaa :?:
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Noh, jarruremontti eteni siihen vaiheeseen että uudet ilmausruuvit on joka nurkalla. Yllättävän helposti aukesivat. Ilmattua ei saatu kun ei ollut tarpeeksi pitkää sopivaa letkunpätkää :oops:

Sikaflexiä ei säästömarketissa ollut joten vetarin suojakumin paikkaus jää huomiseen. Siis ainakin huomiseen :roll:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Sitä suojakumia voi myös karhentaa siitä reiän ympäriltä vaikka hiekkapaperilla niin pysyy se sikaliima paremmin.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Projekti etenee hitaasti... Jarrut tuli ilmattua eilen, mutta ei vielä oo testattu auttoiko, kun vetonivelen suojuksen paikkaus on kesken. Tai eilen tökin siihen sikaflexiä, täytyy kattoa pitääkö sitä lisätä ja sitten pussittaa se vielä. Hain jo nippusiteitä säästömarketista :roll: .
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ei tosta tule lasta eikä paskaakaan. Jarrut on omituiset. Tuntuma muuttui selvästi ilmauksen jälkeen, mutta nyt poljin on liiankin kova, ja jarrua painaessa kuuluu ikävää narinaa ilmeisesti takaa :? :x
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Nonnis kirjoitti: jarrua painaessa kuuluu ikävää narinaa ilmeisesti takaa :? :x
Vakio ongelma myös täällä, vaikka jarrut on korjattu moneen kertaan... Ääni muistuttaa kyllä minulla ehkä hieman laahausta?
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Vastaa Viestiin