Autontunnistusta
Re: Autontunnistusta
Rellu tulee ekana mieleen. Vaikka Daubine joka oli ennen rellu 8 ja 10
Re: Autontunnistusta
Sammonenhan se on.
Kuka muistaa muita takaa veivattavia autoja?
Kuka muistaa muita takaa veivattavia autoja?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: Autontunnistusta
hino contessa, tatraplan T600, hillman Imp (=Sunbeam 900), vw type2 (ainakin vuoteen 60 saakka)
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
Re: Autontunnistusta
Kaksimoottorista Rättärin Sahara-mallia voi veivata molemmista päistä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Autontunnistusta
Ei veivaamalla vaan "vetämällä narusta"
https://www.youtube.com/watch?v=XeyMUbgA0cE
Pari Vorkkalia
https://www.youtube.com/watch?v=6OUsOT_Rtzg
https://www.youtube.com/watch?v=Bw09nuZ6LNA

https://www.youtube.com/watch?v=XeyMUbgA0cE
Pari Vorkkalia
https://www.youtube.com/watch?v=6OUsOT_Rtzg
https://www.youtube.com/watch?v=Bw09nuZ6LNA
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autontunnistusta
Hei, kertokaas miksi tuossa sivun 117 kuvassa Kubelwagenissa näkyy vaan 2 poljinta. Missähän siinä kaasupoljin?? Olisko käsikaasu jossain??
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Autontunnistusta
Kyllä tässä ainakin on kaasupoljin.

Kubelwagen 1943,Type 82

Kubelwagen 1943,Type 82
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autontunnistusta
Myös vanhoissa Klenbusseissa oli veivivarustus.
Uudemmissa Kubeleissa (taas se ypsilonin paikka unohtui) oli ovien alareunat tiivistetty ja laturi ja sytytysosat vesitiiviit siten, että puolen metrin vedessä vielä mentiin.
Uudemmissa Kubeleissa (taas se ypsilonin paikka unohtui) oli ovien alareunat tiivistetty ja laturi ja sytytysosat vesitiiviit siten, että puolen metrin vedessä vielä mentiin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Autontunnistusta
Se oli jo mainittu - "vw type2 (ainakin vuoteen 60 saakka)"
Oli itselläkin joskus "split window" (entinen ambulanssi) missä veivi.

Oli itselläkin joskus "split window" (entinen ambulanssi) missä veivi.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: Autontunnistusta

steyr, tuollainen oli tampereen teknillisessä museossa jonka joku pyromaani poltti, tais mennä mukana

Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: Autontunnistusta
Semmoinen. Vesijäähdytetty boxer, etuveto, vm. 1938
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Autontunnistusta
Olisko kuitenkin takaveto? Ainakin siinä on kardaanitunneli.
http://members.a1.net/steyr-baby/ > Restauration
Ja tuosta boxer-moottoristakin pitää vielä pilkkua viilata..

Steyerissa riittää ilmeisesti jo tuo -2° , että se on V-moottori?
" Kaikki moottorit, joissa sylinteriryhmät ovat vastakkain, eivät kuitenkaan välttämättä ole boksereita, vaan ne voivat olla ns. 180-asteisia V-moottoreita. Bokserin ja 180-asteisen V-moottorin erot ovat lähinnä kampiakselissa ja näin olleen myös sytytysjärjestyksessä. "
"Tavallisesti vastakkaisten sylinterien kiertokanget ovat samalla kampiakselin kaulalla, tätä pidetään yleensä todellisen V-moottorin tunnusmerkkinä. Se jakaa myös moottorit bokseri- ja tavallisiin moottoreihin: bokserimoottorissa kiertokangilla on omat kaulansa kampiakselilla kun taas esim. 180° V-moottorissa näin ei ole. "
http://members.a1.net/steyr-baby/ > Restauration
Ja tuosta boxer-moottoristakin pitää vielä pilkkua viilata..

Steyerissa riittää ilmeisesti jo tuo -2° , että se on V-moottori?
" Kaikki moottorit, joissa sylinteriryhmät ovat vastakkain, eivät kuitenkaan välttämättä ole boksereita, vaan ne voivat olla ns. 180-asteisia V-moottoreita. Bokserin ja 180-asteisen V-moottorin erot ovat lähinnä kampiakselissa ja näin olleen myös sytytysjärjestyksessä. "
"Tavallisesti vastakkaisten sylinterien kiertokanget ovat samalla kampiakselin kaulalla, tätä pidetään yleensä todellisen V-moottorin tunnusmerkkinä. Se jakaa myös moottorit bokseri- ja tavallisiin moottoreihin: bokserimoottorissa kiertokangilla on omat kaulansa kampiakselilla kun taas esim. 180° V-moottorissa näin ei ole. "
Tuohon voi lisätä Steyer 50 ja 55.joku kirjoitti:"Dynastarttia" käytettiin IFA F8, BMW Isetta, NSU Prinz 4:ssä (myöhemmin erilliset) lisäksi mm. Zwickaussa, Goggomobilissa, Messerschmitt Kabinerollerissa, Heinkel Kabinerollerissa, Steyr-Puch 500/650:ssa ja tietysti laitteen kehittäjässä DKW:ssä (F1-F8)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»