Autontunnistusta

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Rellu tulee ekana mieleen. Vaikka Daubine joka oli ennen rellu 8 ja 10
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Sammonenhan se on.
Kuka muistaa muita takaa veivattavia autoja?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

zaz 965 renault 4cv
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Avatar
jimi
Viestit: 254
Liittynyt: 31.8.2006 21:29
Paikkakunta: Panttila
Viesti:

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja jimi »

hino contessa, tatraplan T600, hillman Imp (=Sunbeam 900), vw type2 (ainakin vuoteen 60 saakka)
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kuva

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kaksimoottorista Rättärin Sahara-mallia voi veivata molemmista päistä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Hei, kertokaas miksi tuossa sivun 117 kuvassa Kubelwagenissa näkyy vaan 2 poljinta. Missähän siinä kaasupoljin?? Olisko käsikaasu jossain??
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Kyllä tässä ainakin on kaasupoljin.

Kuva

Kubelwagen 1943,Type 82
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Myös vanhoissa Klenbusseissa oli veivivarustus.
Uudemmissa Kubeleissa (taas se ypsilonin paikka unohtui) oli ovien alareunat tiivistetty ja laturi ja sytytysosat vesitiiviit siten, että puolen metrin vedessä vielä mentiin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Se oli jo mainittu - "vw type2 (ainakin vuoteen 60 saakka)" :wink:

Oli itselläkin joskus "split window" (entinen ambulanssi) missä veivi.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Entäs tämmöinen?
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

Kuva

steyr, tuollainen oli tampereen teknillisessä museossa jonka joku pyromaani poltti, tais mennä mukana :(
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Semmoinen. Vesijäähdytetty boxer, etuveto, vm. 1938
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Olisko kuitenkin takaveto? Ainakin siinä on kardaanitunneli.
http://members.a1.net/steyr-baby/ > Restauration

Ja tuosta boxer-moottoristakin pitää vielä pilkkua viilata..

Kuva

Steyerissa riittää ilmeisesti jo tuo -2° , että se on V-moottori?

" Kaikki moottorit, joissa sylinteriryhmät ovat vastakkain, eivät kuitenkaan välttämättä ole boksereita, vaan ne voivat olla ns. 180-asteisia V-moottoreita. Bokserin ja 180-asteisen V-moottorin erot ovat lähinnä kampiakselissa ja näin olleen myös sytytysjärjestyksessä. "

"Tavallisesti vastakkaisten sylinterien kiertokanget ovat samalla kampiakselin kaulalla, tätä pidetään yleensä todellisen V-moottorin tunnusmerkkinä. Se jakaa myös moottorit bokseri- ja tavallisiin moottoreihin: bokserimoottorissa kiertokangilla on omat kaulansa kampiakselilla kun taas esim. 180° V-moottorissa näin ei ole. "
joku kirjoitti:"Dynastarttia" käytettiin IFA F8, BMW Isetta, NSU Prinz 4:ssä (myöhemmin erilliset) lisäksi mm. Zwickaussa, Goggomobilissa, Messerschmitt Kabinerollerissa, Heinkel Kabinerollerissa, Steyr-Puch 500/650:ssa ja tietysti laitteen kehittäjässä DKW:ssä (F1-F8)
Tuohon voi lisätä Steyer 50 ja 55.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Autontunnistusta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Mistähän minä tuon etuvedon tempaisin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin