GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2009

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
pressa
Viestit: 10446
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli

Viesti Kirjoittaja pressa »

Flaiman kirjoitti: 12.5.2025 23:08 yllättävän huonosti pellissä kiinni. Oikein sellaista venyvää että varmasti muhii sen alla kosteus hyvin jos vaan jostain sinne pääsee.
Jos tuo massa on samanlaista kumimassaa kuin relluissa niin saattaa olla kämmenenkokoinen ala pois peltiä ja massa vielä ehjä. Yhteen relluun oli katsastusmies painanut rengasraudan päällä reiän, siihen pieneen reikään tarvitsikin sitten puolimetriä pitkän pellin.
Avatar
jta
Viestit: 4432
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli

Viesti Kirjoittaja jta »

Toivottavasti mä en nyt hirveästi sotke topickia asiattomuuksilla mutta nyt on sen verran sopiva aasinsilta aiheeseen. Tuo ranskisten kumimassa on mukavaa tavaraa...

Päällepäin ei juurikaan näkynyt mitään kuin että alareunasta vähän massa repsottaa mitä menin tietenkin repimään. Ei ollutkaan ihan pintaruostetta enää... Jäykistepeltikin piti hitsata samalta matkalta helman kanssa reilun parin sentin korkeudelta. Petollista tuo massa.

Kuva Kuva Kuva
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2009
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

En löytänyt ruosteisia vestan helmoja venäjäksi etsien, eli tuskin on vielä lähivuosien ongelma.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Partner_r420
Viestit: 92
Liittynyt: 22.9.2021 9:36
Paikkakunta: kiuruvesi

Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli

Viesti Kirjoittaja Partner_r420 »

jta kirjoitti: 14.5.2025 19:44 Toivottavasti mä en nyt hirveästi sotke topickia asiattomuuksilla mutta nyt on sen verran sopiva aasinsilta aiheeseen. Tuo ranskisten kumimassa on mukavaa tavaraa...

Päällepäin ei juurikaan näkynyt mitään kuin että alareunasta vähän massa repsottaa mitä menin tietenkin repimään. Ei ollutkaan ihan pintaruostetta enää... Jäykistepeltikin piti hitsata samalta matkalta helman kanssa reilun parin sentin korkeudelta. Petollista tuo massa.

Kuva Kuva Kuva
onko toi 307?
mul itelläki nimittäin 307 ja nyt rupes pelottaa🤔
Avatar
pressa
Viestit: 10446
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ei ole ongelma jos/kun suorittaa koteloiden sisäpuolisen ruostesuojauksen. Kaveri on kehunut tätä hyväksi https://www.ikh.fi/fi/kone-ja-laitesuoj ... XhNroYWu5k
Toki saa verovähennyksiin kun sillä työkoneetkin vetelee päältäpäin kyntö kausien välillä...
Partner_r420
Viestit: 92
Liittynyt: 22.9.2021 9:36
Paikkakunta: kiuruvesi

Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli

Viesti Kirjoittaja Partner_r420 »

katoin tuon gallerian ja 307 sehän oli.
tuo ruoste on pirullista ja ainakin ennenvanhaan pösöt oli kestäviä koriltaan mutta menty ilmeisesti huonompaan suuntaan😬
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2009
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: GFL13 - 2017 - Lada Vesta - Silli

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Tänään harvinaisesti kesken ajon syttyi check engine valo. Ei hävinnyt muuten kuin testerillä nollaamalla. Samalla tietty katsoin koodit ja P0422 ja P0523 sieltä löytyi. Jotain kattihälyä ja öljyanturihälyä mutta nuo on joskus aiemminkin tulleet, niin en tehnyt muuta kuin nollasin koodit ja jatkoin matkaa.

Siitä ei mennyt kuin jokunen 10 kilometriä niin auto sammui kesken ajon. Tätä se ei aiemmin vielä ole tehnytkään. Rullasin bussipysäkille ja luin koodit mutta nyt oli pelkästään P1602. Koodi kuullostaa tutulta mutta en muistiinpanoista löydä että olisi aiemmin tullut, joten saattaa ollakin ihan uusi koodi. Pistetään vielä ylös että 188348km oli mittarilukema. Joku ohjainyksikkö error sanoo google tuolle mutta uskoin tuota öljynpainehälyä enemmän ja kurkkasin öljytikkuun.

Ja eihän se tikku kastunut ollenkaan. Vaikka auto on melkein kuin kaatopaikka niin ei ollut öljyä matkassa joten piti sitten seuraavalle huoltoasemalle ajella ja siellä sitten kaadoin törkyhintaista öjlyä pari litraa moottoriin.
Eli en nyt sitten tiedä alkaako joku ohjainboksi sekoilemaan vai onko tässä joku automaattisammutus jos öljynpaineet häviää.
Sen verran tuli joskus huomattua että vähillä öljyillä tiukkaan motarin ramppiin kantasessa sain öljyvalon syttymään ja samalla kuului piiip. Mitä nyt ei kuulunut, että luultavasti sammuminen johtui jostain alkavasta boksiviasta.

Öljynvaihdosta ei ole aikaakaan kuin joku 5000km että on kyllä öljynkulutus kasvanut aika isoksi. Ulospäin ei juurikaan vuoda, että taitaa palaa moottorissa ja siksi tulee tuota kattihälyäkin.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Vastaa Viestiin