Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jokari kirjoitti:...saattoi olla tämän kärrin viimeinen leima...
Nyt voit asennoitua tuohon autoon siten että ei tarvi erityisesti säästellä, eli hanaa vaan.. Tai sitte hommaat vaikkapa oman täytelankamigin ja tinailet nuo reiät umpeen seuraavalle leimalle ja taas on yli vuosi ajoaikaa
Noista jarruista taasen; veikkaan että takajarrut pitää hyvin ja etuset taas tasaisen huonosti. Näin ainakin meikäläisen päättelykyvyn mukaan
Aika romuhan tuo alkaa olemaan, se täytyy myöntää. Jos tuolle myllylle käy antamaan kunnolla happea, niin se on viikon päästä paskana. Hyvällä koneellahan ei olisi mitään ongelmaa. Ei viiti vielä tuota polettaa kun autolle on vielä tarvetta eikä sitä hyvää ladaa näy vielä tuolla pihalla. Pitänee viedä tuo keksintö eräälle isäukon kaverille tinailtavaksi, ei viiti sua enää kiusata tuon katiskan kanssa.
Niin ja jarruista, edessä oli 2,1/2,3 ja takana 2,1/2,0 kN eli hyvät puristukset mutta ei ennen ole takana ollut noin paljoa rutistusta. No eipä haitanne, sen takiahan siellä on paineensäädin ettei napsahada takapää lukkoon (jos se sattuu toimimaan)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Noniin, tänään sain tuon jo myynnissäkin olleen 21033:sen rekisteröityä Onneksi kesäkuussa tuli tienattua vähän rahaa, ja heinäkuun alussa oli aikaa korjailla loput viat. Ensimmäisellä katsastuskerralla tuli hylkäys, syynä käsijarru ja päästöt. Uutta osaakin tuli laitettua vähän, esim kaikki pallonivelet eteen, lämppärin kenno+hana, virranjakaja, kaasari ja muuta pientä..Huomenna voisin ehkä ottaa pari kuvaa ladagalleriaan..
Itse käytin 2103:sta rekisteröintikatsastuksessa, tuloksena hylky; etujarruletkun murtuma ja vasen takajarru melko toimeton, eli aika pientä kuiteskin. Yllättävän pintapuolisesti tuntu katsuri autoa tutkivan, päinvastoin kuin näiden uudempien eurooppalaisten tuontipelien kanssa. Mut hyvä näinkin...
Tarttis kans tällä viikolla hoitaa tuon "vaarin vankan " katsastus kunnostus, Pyörän laakerit jo vaihoin, jakajan uusin,pellit on vahattu ja valotkin toimii, jarrupalat ja kengät on valmiina tarvii vaan herkistellä lisää noita etusylintereitä ja asentaa uudet jarrukilvet jotka tilasin petroskoilaiselta "kirjeenvaihto ystävältäni"
Mutta inhottavin homma on noi ruosteiset helmapalkit ja katkennut runkoaisa oikealla! Ne kun kunnostan/kunnostutan niin uskon selviäväni haaleista takavaloista ja hieman heikoista renkaista puhumalla.. Seisottaminen maapohjaisessa tallissa oli yllättävästi ruostuttanu alustaa
kaikki pultit joita en lämmittäny ennen avaus yritystä katkes tai ainakin hylsy hajos käsiin! Tarttis pulttipyssyä mutta eihän Ladakuskilla nyt kompuraa ole eihän?
Läpi män, ja vieläpä ihan tyhjällä lapulla Hieman toki joutui päästöjen kanssa kikkaileen, ja takapöntönkin etukäteen vaihtaan, kun oli nyrkin mentävää reikää... Mutta taas voisi vuoden ajella
Ennen oli Samara 1300S Axtec -94, välissä rellu ja nyt sitten 111....
Niin juu 2102 meni läpi että heilahti Menin muuttamaan Tipon omiin nimiini perjantaina ja ajattelin että näytetään samalla lada leimasedälle vaikken ollut ehtinyt yhtään silmäillä kuntoa... No leima paperissa pelasti kyllä päivän tai oikeastaan koko viikon oli se sen verran iloinen asia kun tappelen parasta aikaa siskon tipon ykspisteruutan kanssa että sais päästöt kohdilleen
Noniin. Vaarin vankka uusinta näyttöä vaille katsastettu. Tänään kun käytin näytillä niin leimamies löysi väljän yläpallon ja yks rengas ei kelvannu myöskään vaan määräs ajokieltoon.. No nyt nää pari pöljää vikaa on korjattu ja huomenna hoidan homman loppuun.
Sain tänä aamuna leiman puhtain paperein Sheba-Ladaani. Etukäteen tuli korjailtua: oik.ulompi raidetangonpää ja hitsattua kummankin takalokarin etupäät, jotka oli kylkilistat ruostuttanu. Kyllä ny taas kelpaa
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
viimeeksi 03.09.2004 tähän thread'iin kirjoittaneena ,
sillä viime vuoden katsastus oli vähän sellainen viilattu juttu ... ( jota en ollut viilailemassa , puhtaat paperit itsellä , tosin auto ei ollut 'ihan' priima ) ,
tänään sitten jälkitarkastettiin ,
- ruosteiden laitto pohjassa ( rahanarvoista työtä , kiitos RTJN65 ! ! ! , ja kyllä se britti-fordeja harrastava katsastussetä - itsellään Anglia - jaksoikin ihailla niitä paikalleen laitettuja korjauspaloja )
- yläpallonivel ( kiitokset laitosta edelleen RTJN65 )
- päästöt ois' menneet läpi ekallakin , mutta tyhjäkäynti oli yli 1000 ( syy hylkyyn , ei mittausalueella ) , minkä korjaannutin , kiitos HP-motors Pehkonen Lauttasaari , mies ken on aiemman kokemuksensa kautta osoittautunut sekä Lada-taitoiseksi että Lada-ystävälliseksi huoltomieheksi , ennakkostrobo käyttöön ja 3-4 astetta liikaa ennakkoa pois , ja taas ollaan kohdillaan
- pissapoika nyt vaan päätti toimia , ilman että sille mitään tein
että ei kai se nyt muu auta kun pitää Nappista liikenteessä , vai kuinka ?
yst.t. pelti kiinni
the better it behaves.
the more punishment it gets
<--- Tuossa avattaressa näkyvä Orkkis Klassikko 21033 -80 leimattu tänään ja ei mitään huomautettavaa missään. Katsastusmies kehui auton yleisolemusta ja kyseli jotta onko museo rekisteröinti suunnitelmia. Sanoin että suunnitelmissa ensi vuonna... No katotaan sitten
'aatee' kirjoitti:hyvä homma että ladat menee läpi!!
mun mielest se on ainaskiii paha, kaikkii ryssän romui sit on tuol liikentees
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)