Sivu 2/3

Lähetetty: 12.12.2005 22:42
Kirjoittaja Misha
AI kirjoitti:
^^make^^ kirjoitti:mihin vuosimalliin saakka takatuupparissa on moinen veivaus ominaisuus ollu?
Pyöreälamppuisissa loppuun asti, eikös 1200L poistunut -89. Kanttilampuissa ei koskaan.

Pari kertaa nuorena on kokeiltu veivata käymään. Sen kerran kun olisi todellista tarvetta veivaamiselle ollut niin eikös siihen oltu asennettu kanttilampun syyläri jossa ei veivin reikää ollut!
Ja joku veivaamisesta innostunut asentaa kanttilamppuseensa nappisilmän syylärin ja hihnapyörän ja lisäks poraa reiän nokkapeltiin ja veivailee sitä käyntiin.

Lähetetty: 12.12.2005 22:44
Kirjoittaja Jokari
Tuo veivi olis kyllä erittäin hyvä olla kanttilamppusessakin. Monen monta pientä rojektia helpottus. Mutta kun ei oo edes veiviin sopivaa hihnapyörän mutteria, vanhassa 1200S:ssä sentään oli! :roll:

Lähetetty: 12.12.2005 22:54
Kirjoittaja samarai
veivattu Volgaa. Sen verran, että peukalon oppi pitämään handussa.

Lähetetty: 12.12.2005 22:58
Kirjoittaja Jusu
Jokari_ kirjoitti:Tuo veivi olis kyllä erittäin hyvä olla kanttilamppusessakin. Monen monta pientä rojektia helpottus. Mutta kun ei oo edes veiviin sopivaa hihnapyörän mutteria, vanhassa 1200S:ssä sentään oli! :roll:
Mistä tulikin mieleeni, että mnkähän ihmeen tähden muuten 1700 koneen alasiivassa on veivattava mutteri? :shock:

Lähetetty: 12.12.2005 23:06
Kirjoittaja Jokari
jusu kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti:Tuo veivi olis kyllä erittäin hyvä olla kanttilamppusessakin. Monen monta pientä rojektia helpottus. Mutta kun ei oo edes veiviin sopivaa hihnapyörän mutteria, vanhassa 1200S:ssä sentään oli! :roll:
Mistä tulikin mieleeni, että mnkähän ihmeen tähden muuten 1700 koneen alasiivassa on veivattava mutteri? :shock:
Ehkä tehtaan varastosta on loppunut tavalliset :shock:

Lähetetty: 12.12.2005 23:35
Kirjoittaja Jaakkima
Nappistani muutaman kerran harjoittelumielessä. Tarpeen takia ei ole tarvinnut kertaakaan.

Lähetetty: 13.12.2005 4:02
Kirjoittaja Vanja-eno
^^make^^ kirjoitti:olisin voinu ehkä sanoo tarkemmi. en tarkottanu sun skootaa vaan ladaa
No niin oisit, sillä takamoottorisesta autosta käytetään yleensä nimitysta takatuuppari, kun normaali takavetoinen on pikemminkin takapotku tai tosiaan vaan takaveto :wink:

Lähetetty: 13.12.2005 9:48
Kirjoittaja liero
mulla ainakin ollut kaikissa kanttilamppuisissakin veivin paikka kampuran mutterissa ,mutta tarvittava reikä etuhelmasta ja jäähdyttäjän alareunasta on puuttunnu...

Lähetetty: 13.12.2005 10:18
Kirjoittaja zetagi
Silloin kun autossani vielä oli kampi niin aika usein joutui ihan näytteeksi käynnistämään kammella.

Lähetetty: 13.12.2005 11:44
Kirjoittaja mickey-69
Pakkohan sitä juppeja oli aikoinaan hauskuuttaa pitkin kyliä ja huoltsikan pihoja myöten.... Herätti kieltämättä hilpeyttä..... :) :D :lol: :wink:

Lähetetty: 13.12.2005 13:01
Kirjoittaja Team perseauki racing
muutaman kerran tullu show mielessä näytettyä.. tosin kori malli oli 2105, jotenkin iski semmonen perverssio että kampi pitää saaha, no eihän siinä ku reikä nokkaan ja syyläri vaihtoon

Lähetetty: 13.12.2005 13:44
Kirjoittaja Pavlovits
Uskoisitko, että olen veivannut auton käyntiin vuonna 1960?
Ikää 12 vuotta ja auto Nash Ambassador suoralla kasikoneella.

Lähetetty: 13.12.2005 15:21
Kirjoittaja Jeltsin
Ei löydy nappikseen veiviä.Jos jollan on ylimääräisiä veivejä,tarjoa ostan pois.

Lähetetty: 13.12.2005 19:06
Kirjoittaja jta
Onhan tuo tullut veivattua käyntiin muutaman kerran. Harjoitus mielessä ja myöskin piti kaverille näyttää miten se tapahtuu. Ja onpahan pitäny senkin takia veivata kun huoltohommissa tullu liikaa radiota kuunneltua... Tuo toinen taas veivattu hangesta käyntiin kun ei startilla jaksanu pyörittää.

Lähetetty: 13.12.2005 20:57
Kirjoittaja arpati
On tullut veivattua akun heikon varaustilan takia (lämppäri jääny päälle) ja sitten sen takia että startin solenoidin johto lähti solikasta irti ja sitä on aika kiva yrittää sinne takaisin startti paikallaan...