Sivu 2/2

Lähetetty: 24.11.2005 17:58
Kirjoittaja v1lh0-
Hitsaa siitä larpasta vain perä lukkoon jolloin tehon tuntua tulee lisää jo ajettavuuden huononemisen myötä.[/quote]
Hitsattu jo.

Tänään tuli tuplien imusarja ja pelti satsi. Kyl ne solexit sopi pienellä sovituksella...Laippa oli kyl sama.

Niin ei kuitenkaan viittis vakiolkaa ajella jäällä sit ku kavereil o toisel 2.0 sierra ja toisel fiat 131 super mirre....

Mites tuo ladan bensapumppu riittääkö siitä tuotto 40mm solexin tuplille?

Täytyy joo laske sit se paljonko pitää laskea kantta, kun saa sen kannen irti. Kaavat löytyy kyllä jo, kun on tuo virittäjän käsikirja.

Lähetetty: 24.11.2005 18:50
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Tokihan niille venttiileille sitä koloa saa tehtyä kuten stefa tuossa kertoikin mutta siinäkin käy helposti niin että pelkän kannen laskun aiheuttama hyöty pienentyneen palotilan muodossa hukkuu noiden kolojen puolestaan lisäämään tilavuuteen. Tulos on siis +-0. Ja varsinkin pienessä koneessa esim 1200 tämä näkuu varsin hyvin. Kuutioita kun alkaa olla tuolla 1600-1700 tietämissä niin jo kärsii hieman koloa nakertaakkin tai laittaa suoraan 2105-koneen männät tai suosiolla samaran. Vielä jää varaa popitella palotiloja, etenkin kun ottaa männät lohkon tasalle.

Jokainen tekee tietenkin kuten parhaaksi näkee.

Lähetetty: 29.11.2005 2:17
Kirjoittaja Stefa
No juu, itsellä tuo kone 1800cc.. Alle 1500 konetta ei mielestäni edes kannata virittää, jos ei jotain lain pakkoa ole edessä. Kuutioilla kuitenkin se voima tulee helpoiten.

Olisi muuten itsellä 1600 lohko kaupan..

Re: budjetti kone

Lähetetty: 30.11.2005 22:47
Kirjoittaja ESKRacing
v1lh0- kirjoitti: Siihen sit kevennetty vauhtipyörä, paljonko olisi hyvä ottaa poies?.
jos kevennät ni tasapainota ainakin..
muuten voi käydä hassusti sisuskaluille..

Lähetetty: 19.12.2005 20:51
Kirjoittaja tuning666
mitäs viri osii saa tohon 1300s sellast 0e-400e ehkä turbo tai jtn ja mikä on kaikkein helpoin tehoa tuovin juttu

Lähetetty: 19.12.2005 21:00
Kirjoittaja Jokari
tuning666 kirjoitti:mitäs viri osii saa tohon 1300s sellast 0e-400e ehkä turbo tai jtn ja mikä on kaikkein helpoin tehoa tuovin juttu
Nosta keulille 1500-1600 kone...rupeaa tuntumaan tehonkasvu :)

Lähetetty: 20.12.2005 1:42
Kirjoittaja LENNY
Lainaan hiukan topiccia.Tähän Pöhön esittämään kysymykseen http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... apsahtaako huonosta tyhjäkäynnistä,ei tullut täydentävää vastausta.Oliskohan kellään näin reilun vuoden jälkeen mitään uutta asiaan.Ihan sillä vaan,ku Nivan kanssa vähän saman ongelman kans painin..

Lähetetty: 20.12.2005 9:56
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Tyhjäkäynnin huonous johtui nokka-akselista jossa tätä over-lappia oli kohtuuttomastki kuten nostoa ja asteita. Paketti olisi vaatinut tuplat joilla tyhjäkäynti olisi saatu kohdalleen. Runsaasta overlapista johtuen alipaine imusarjassa pienillä pierroksilla oli olematon ja bensiini-ilmaseos ei muodostunut toivotulla tavalla. Asia korjaantui nokan vaihdolla miedompaan.

Lähetetty: 20.12.2005 18:08
Kirjoittaja LENNY
Tulihan se sieltä,kun vähän potki... :D

Mulla vähän suurennettiin tyhjäkäyntisuuttimia.Kaasarihan vaihtaa bensankierron pääsuuttimelle jo aika pienillä kierroksilla,melkein heti painettaessa kaasua,et vaikutus tosiaan on vain tyhjäkäyntiin.Ja maastossa lisäsoppa ei ole pahasta ollenkaan.Nyt käy hienosti ja päästöt on kohdillaan.