turbo garret t2

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Hyvä vinkki tein aikoinaan ladaani ahtimen (1500cc) schwizerin s2bg:stä
jossa siivet ovat sitten tosi hurjan kokoiset ja koko pömpelikin on noin koripallon kokoinen mutta sain toimiin sen näin.
tein metalliputkesta hydraulipuristimella painamalla kartioputken
mittoja nyt en muista mutta joka menee pakopesän sisään ja loppuu juuri siihen railon alkuun.
putki oli reilusti pienempi kuin pakopesän vakio kanava.
Taivutin sen samalle mutkalle kun pakopesän mutka
ja junttasin putken sinne syvälle kiinni ja kun se oli hyvässä kohtaa niin hitsasin laipan siihen putkeen joten se on poistettavissa
eli pystyt vaihtamaan niitä ja kokeilemaan eri kokoisia
jolla saadaan pakopaineen kanssa pelattua ja turbon herkkyyttä säädeltyä.
Mutta muistakaa tehdä putken kylkeen aukko hukkaportin kanavalle voi turbon kierrokset muuten vähän riemastua :lol:
lada1200

Viesti Kirjoittaja lada1200 »

Yks äijjä lupas lähettää mulle nyt kkk:n pienen turbon
Kaasuttimeksi ajattelin nyt volgan tai mossen kaasaria joka tiivistetään tarvitta määrä. 8)
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Muista paineistaa kohokammio eli teet reiän bensanpinnan yläpuolelle ja letku turbolta siihen ja kato bensanpaineet muuten se puskee bensaa suuttimesta solkena sylinteriin.
eli hommaa bensapaineen säädin ekalla käynnistyksellä jos ei lähe monenkaan yrityksen jälkeen käyntiin mut bensaa tulee nii ota tulppa pois
ja kurkkaa sotkeeko se bensaa pannuun ku koski.
PS: mut älä vaa pyöritä konetta ilman tulppaa jos siä o pannu täynnä bensaa meinaa tulee semmonen bensapölläys silmille ettet usko KOKEMUSTA LÖYTYY.
Vastaa Viestiin