Asteekkia viilaamaan?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Cassu, siitä "ylimmääräisen" koneen kerrostalossa säilyttämisestä... Samassa kämpässä asun 2-veljeni ja faijani kaa, minä ja vanhin harrastetaan ladoja, keskimmäinen on basisti (sillekin on tulossa lada), mutta kun jo kaks ihmistä samassa kämpässä harrastaa latoja, niin se on liikaa. Jos mä vaatekaapistakin välillä löytelen jotain ladan osia sukkien/kalsareiden seassa, niin kuvittele mitä on muualla. Mut ny on onneks saan7u vähän raivattua kamoja pois, et ei oo enää niinkään paljon. Mut talven aikana pelkästään makkarissa on majaillut 1 kone, 2:et rengassarjat ja muuta sälää. :P et ei se yks kone kämpäs tee pahaa ;)
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

Sergy kirjoitti:...Mutta mitä voisin tossa lähivaihees kokeilla. niin vaihtaa tohon omaan axtekkiin EX-n-rhmäläisen kannen kii, tiukemmalla nokalla. Mut tulikin samal mieleen, et mun pitääkin koht vaihtaa kytkin. Mutta Cassu, voisit kokeilla kans jotakin. niin sit mennään palaverille.... ;)
Meinaan kyllä jotain koneelle tehdä, mutta tässä vaiheessa ei oikein vielä tiedä mitä tekisi ... Ottaen huomioon seikan että käyn autolla viikot töissä, mitään kovin hankalaa vääntöä ei voi oikein ajatella. Peli pitää saada viikonlopussa ajokondikseen...

Hienoa olis kun löytäis jostain kireemmän padan, tai sitten tiukempaa kantta / nokkaa / tms.

Yleisestikin villejä ajatuksia on vilissyt päässä viimepäivinä, suunnitelmia on paljon. Mutta katsellaan nyt mitä kaikkea tullaan toteuttamaan sillä hintapuoli rajoittaa hieman köyhän duunarin virittelyintoa, eli todellinen harkinta käynnistyy mahdollisten palikoiden hinnasta.
Sergy kirjoitti:Cassu, siitä "ylimmääräisen" koneen kerrostalossa säilyttämisestä... Samassa kämpässä asun 2-veljeni ja faijani kaa, minä ja vanhin harrastetaan ladoja, keskimmäinen on basisti (sillekin on tulossa lada), mutta kun jo kaks ihmistä samassa kämpässä harrastaa latoja, niin se on liikaa. Jos mä vaatekaapistakin välillä löytelen jotain ladan osia sukkien/kalsareiden seassa, niin kuvittele mitä on muualla. Mut ny on onneks saan7u vähän raivattua kamoja pois, et ei oo enää niinkään paljon. Mut talven aikana pelkästään makkarissa on majaillut 1 kone, 2:et rengassarjat ja muuta sälää. :P et ei se yks kone kämpäs tee pahaa ;)
:D

No jo on teillä meiningit 8)

Täällä päässä se ei oikein onnistuisi tuo koneen säilöminen kämpässä, kun on tuollainen 8-vuotias tytär juoksentelemassa ... ja emäntäkään ei välttämättä ihastuisi ajatukseen - vaikka onkin erittäin kiintynyt perheemme venäläisvahvistukseen. ;)

...Ja on tuolla parvekkeella jo parit renkaat, eteisessä yhdet vanteet, kaasari tuossa pöydän vieressä lattialla ja yhdet umpiot kirjahyllyn edessä lattialla... Huomaan niidenkin aiheuttavan jo pientä kipinöintiä vaimokkeen taholta :P

Niin, ja siinä se taas nähtiin kuten basistit itsekin aina sanovat... Basisti on sen sortin vamma, että sehän pitää aina erikseen mainita. "Yritä ymmärtää - sehän soittaa sentään bassoa!" :lol:
Avatar
IL02
Viestit: 348
Liittynyt: 25.9.2003 21:16

Re: ruisku

Viesti Kirjoittaja IL02 »

mickey-69 kirjoitti:
IL02 kirjoitti:Joskus nain myytavana Ladan johon oli laitettu ruiskusysteemit Opel Corsasta. Laitonhan tuommoinenkin viritelma on, mutta luultavasti toimii paremmin kun alkuperainen axtec-kaasari ja lapaisee pakokaasutestinkin. Taytyy vaan toivoa ettei katsastusmies tajua etta siella pellin alla on jotain epatavallista.
Laiton....? Miten niin...? :shock:
No se on laiton siksi, kun kyseessä on vähäpääästöinen ja siihen ei saa tehda mitään semmoisia muutoksia jotka saattavat vaikuttaa pakokaasupäästöihin. Pitäisi olla jonkun virallisen tutkimuslaitoksen todistus etta se täyttää kaikki määräykset. Ilman todistuksia katsastuskonttoreilla ei ole valtuuksia sitä hyväksyä!!
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Re: ruisku

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

IL02 kirjoitti:
mickey-69 kirjoitti:
IL02 kirjoitti:Joskus nain myytavana Ladan johon oli laitettu ruiskusysteemit Opel Corsasta. Laitonhan tuommoinenkin viritelma on, mutta luultavasti toimii paremmin kun alkuperainen axtec-kaasari ja lapaisee pakokaasutestinkin. Taytyy vaan toivoa ettei katsastusmies tajua etta siella pellin alla on jotain epatavallista.
Laiton....? Miten niin...? :shock:
No se on laiton siksi, kun kyseessä on vähäpääästöinen ja siihen ei saa tehda mitään semmoisia muutoksia jotka saattavat vaikuttaa pakokaasupäästöihin. Pitäisi olla jonkun virallisen tutkimuslaitoksen todistus etta se täyttää kaikki määräykset. Ilman todistuksia katsastuskonttoreilla ei ole valtuuksia sitä hyväksyä!!
Eli se on täysin mahdollista saada lailliseksi.... Laki ei nimittäin estä muuttamasta myöskään vähäpäästöisen auton polttoaineen syöttöjärjestelmää.....

2. Vähäpäästöisen auton päästöihin vaikuttavia rakenteita tai laitteita saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa ainoastaan auton valmistajan TAI asianomaisen viranomaisen hyväksymiin rakenteisiin tai laitteisiin; tällöin muutoksen kohteena olevaa autoa koskevien tai myöhempien päästövaatimusten tulee täyttyä. Vähäpäästöisen auton moottoria saa kuitenkin muuttaa 6 §:n 3 momentissa tarkoitetuilla tavoilla, kuitenkin siten, että iskutilavuus suurenee korkeintaan 10 %.
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Re: ruisku

Viesti Kirjoittaja cassu »

mickey-69 kirjoitti: Eli se on täysin mahdollista saada lailliseksi.... Laki ei nimittäin estä muuttamasta myöskään vähäpäästöisen auton polttoaineen syöttöjärjestelmää.....

2. Vähäpäästöisen auton päästöihin vaikuttavia rakenteita tai laitteita saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa ainoastaan auton valmistajan TAI asianomaisen viranomaisen hyväksymiin rakenteisiin tai laitteisiin; tällöin muutoksen kohteena olevaa autoa koskevien tai myöhempien päästövaatimusten tulee täyttyä. Vähäpäästöisen auton moottoria saa kuitenkin muuttaa 6 §:n 3 momentissa tarkoitetuilla tavoilla, kuitenkin siten, että iskutilavuus suurenee korkeintaan 10 %.
Voisikos tuota mitenkään tulkita viralliselta taholta niin, että axtecin saa riipiä mäkeen ja tyrkätä peruskilkkeet tilalle jos vaan saa päästöt menemään läpi?
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

En oikein tiedä kun rekisteriotteessa lukee kaikki ne saasteenpoistohärpäkkeet :?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

Nonnis kirjoitti:En oikein tiedä kun rekisteriotteessa lukee kaikki ne saasteenpoistohärpäkkeet :?
Niinpä ... Kovasti olen koittanut selvittää olisiko mahdollista muutoskatsastaa auto niin ettei axtecia enää olis.

Ovat venäjälläkin todenneet axtec-viritelmät niin paskoiksi etteivät enää edes osia siihen myy. Ovat kuulemma palanneet vanhoihin kunnon perus kaasareihin ja systeemeihin...

Moottorin vaihto saattaa tulla eteen mikäli muutamaa suunnitelmaa lähden toteuttamaan - se ei vaan onnistu jos tossa on pakko olla toi rrkeleen kierrätysviritys.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Siis Venäjän markkinoilla ei ole koskaan axtekkia tietääkseni myyty.

Toi mun katiton, ozonilla varustettu 1500S kyllä saavutti liian laihalla käydessään vähäpäästöisen arvot, tyhjäkäynnillä siis. Kierroksilla ei oo mittailtu.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

Nonnis kirjoitti:Siis Venäjän markkinoilla ei ole koskaan axtekkia tietääkseni myyty.
Venäjältä tiedusteltiin noita osia toiveikkaana, ja sieltä kerrottiin että on niin paska että osienkin valmistus on lopetettu - ja luonnollisesti koko viritelmän käyttö. Nyt niitä osia ei sitten vaan enää saa. Sitä en tiedä ovatko Venäjällä noita axtec-ladoja myyneet, mutta axteceja sieltä liikenteestä kyllä kuulemma löytyy - mutta ne on kaikki tulpattu paremman toiminnan takaamiseksi. Harmi ettei suomessa kukaan ole tunnustanut osaavansa tuota tulppausmenetelmää.
Nonnis kirjoitti: Toi mun katiton, ozonilla varustettu 1500S kyllä saavutti liian laihalla käydessään vähäpäästöisen arvot, tyhjäkäynnillä siis. Kierroksilla ei oo mittailtu.
Katti ei mua haittaa, mutta toi axtec vaan rajottaa ny hieman liikaa muutamaa suunnitelmaa... Eikä millään viittis tosta luopua ja hommata vanhempaa reuhkaa tilalle.

Voisihan ton huoletta muuttaa normaaliksi malliksi, mutta mitäs sitten jos se leimaukko sittenkin avaa sen pellin ja tarkistaa onko hilut tallella...
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Lambda-arvon pitää ainakin olla päästömittauksessa kohillaan.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

Nonnis kirjoitti:Lambda-arvon pitää ainakin olla päästömittauksessa kohillaan.
Näin on ... Rrkeleen viranomaaset ku kekkailee meitille autoilijoille kaikkee ryönää päänvaivaks...
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

siis eihän tuo axteekin tulppaaminen eli käytöstä poisto ole ongelma vaan ne päästöarvot katsastukseen
axteekin voi helpoiten "tulpata" siten että molemmille solenoidi suuttimille ohjaa jatkuvan jännitteen vaikka puolalta ja poistaa katalysaattorin
tällöin polttoaine syöttö on hyvä ja koneessa on voimaa mutta ei todellakaan mene päästöistä läpi
hiawis

Viesti Kirjoittaja hiawis »

Muakin pienimuotoinen axtec-jumalalla varustetun hanin kutittelu kiinnostais. Suurin kysymys tosiaan onkin toi kustannuspuoli..Osaiskohan joku tuunaaja sanoa, paljon esim. puristussuhteen nosto ym. koneistukset maksaisi ammattilaisen tekeminä? Myöskin osien irrottaminen pitäisi jättää osaaville :wink: Ja mitäköhän luokkaa tehonlisäys olisi?
Avatar
uZu
Viestit: 192
Liittynyt: 26.9.2003 16:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja uZu »

Ihtellä on aksteekkia höystetty 2" putkella vapaastivirtaavilla pöntöillä ja ilman kattia. Ilmanputsarin koteloa vähän "avarrettu". Noiden lisäksi rautalankavirityksellä laitettu kakkoskurkku aukeamaan ryypystä riippumatta. Eihän se mikään tykki ole, mutta kyllä se aika iloisesti vääntää nopeusmittarin asteikon yli(160km/h).
pressa kirjoitti:siis eihän tuo axteekin tulppaaminen eli käytöstä poisto ole ongelma vaan ne päästöarvot katsastukseen
axteekin voi helpoiten "tulpata" siten että molemmille solenoidi suuttimille ohjaa jatkuvan jännitteen vaikka puolalta ja poistaa katalysaattorin
tällöin polttoaine syöttö on hyvä ja koneessa on voimaa mutta ei todellakaan mene päästöistä läpi
Kokeiltu. Katin korvaaminen suoralla putkella toi mielestäni hiukan potkua, mutta tuo solenoidiviritys ei tuntunut missään.
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

eikö uzulla muka täys syöttö auttanut??
tuo mihin sitä kokeiltiin piristyi selvästi
sitä en sitten tiedä olisiko siinä ollut afr-yksikössä vikaa pääsolenoisuuttimen ohjauksessa
Vastaa Viestiin