

Meinaan kyllä jotain koneelle tehdä, mutta tässä vaiheessa ei oikein vielä tiedä mitä tekisi ... Ottaen huomioon seikan että käyn autolla viikot töissä, mitään kovin hankalaa vääntöä ei voi oikein ajatella. Peli pitää saada viikonlopussa ajokondikseen...Sergy kirjoitti:...Mutta mitä voisin tossa lähivaihees kokeilla. niin vaihtaa tohon omaan axtekkiin EX-n-rhmäläisen kannen kii, tiukemmalla nokalla. Mut tulikin samal mieleen, et mun pitääkin koht vaihtaa kytkin. Mutta Cassu, voisit kokeilla kans jotakin. niin sit mennään palaverille....
Sergy kirjoitti:Cassu, siitä "ylimmääräisen" koneen kerrostalossa säilyttämisestä... Samassa kämpässä asun 2-veljeni ja faijani kaa, minä ja vanhin harrastetaan ladoja, keskimmäinen on basisti (sillekin on tulossa lada), mutta kun jo kaks ihmistä samassa kämpässä harrastaa latoja, niin se on liikaa. Jos mä vaatekaapistakin välillä löytelen jotain ladan osia sukkien/kalsareiden seassa, niin kuvittele mitä on muualla. Mut ny on onneks saan7u vähän raivattua kamoja pois, et ei oo enää niinkään paljon. Mut talven aikana pelkästään makkarissa on majaillut 1 kone, 2:et rengassarjat ja muuta sälää.et ei se yks kone kämpäs tee pahaa
No se on laiton siksi, kun kyseessä on vähäpääästöinen ja siihen ei saa tehda mitään semmoisia muutoksia jotka saattavat vaikuttaa pakokaasupäästöihin. Pitäisi olla jonkun virallisen tutkimuslaitoksen todistus etta se täyttää kaikki määräykset. Ilman todistuksia katsastuskonttoreilla ei ole valtuuksia sitä hyväksyä!!mickey-69 kirjoitti:Laiton....? Miten niin...?IL02 kirjoitti:Joskus nain myytavana Ladan johon oli laitettu ruiskusysteemit Opel Corsasta. Laitonhan tuommoinenkin viritelma on, mutta luultavasti toimii paremmin kun alkuperainen axtec-kaasari ja lapaisee pakokaasutestinkin. Taytyy vaan toivoa ettei katsastusmies tajua etta siella pellin alla on jotain epatavallista.
Eli se on täysin mahdollista saada lailliseksi.... Laki ei nimittäin estä muuttamasta myöskään vähäpäästöisen auton polttoaineen syöttöjärjestelmää.....IL02 kirjoitti:No se on laiton siksi, kun kyseessä on vähäpääästöinen ja siihen ei saa tehda mitään semmoisia muutoksia jotka saattavat vaikuttaa pakokaasupäästöihin. Pitäisi olla jonkun virallisen tutkimuslaitoksen todistus etta se täyttää kaikki määräykset. Ilman todistuksia katsastuskonttoreilla ei ole valtuuksia sitä hyväksyä!!mickey-69 kirjoitti:Laiton....? Miten niin...?IL02 kirjoitti:Joskus nain myytavana Ladan johon oli laitettu ruiskusysteemit Opel Corsasta. Laitonhan tuommoinenkin viritelma on, mutta luultavasti toimii paremmin kun alkuperainen axtec-kaasari ja lapaisee pakokaasutestinkin. Taytyy vaan toivoa ettei katsastusmies tajua etta siella pellin alla on jotain epatavallista.
Voisikos tuota mitenkään tulkita viralliselta taholta niin, että axtecin saa riipiä mäkeen ja tyrkätä peruskilkkeet tilalle jos vaan saa päästöt menemään läpi?mickey-69 kirjoitti: Eli se on täysin mahdollista saada lailliseksi.... Laki ei nimittäin estä muuttamasta myöskään vähäpäästöisen auton polttoaineen syöttöjärjestelmää.....
2. Vähäpäästöisen auton päästöihin vaikuttavia rakenteita tai laitteita saa 5 §:ssä mainituin ehdoin vaihtaa ainoastaan auton valmistajan TAI asianomaisen viranomaisen hyväksymiin rakenteisiin tai laitteisiin; tällöin muutoksen kohteena olevaa autoa koskevien tai myöhempien päästövaatimusten tulee täyttyä. Vähäpäästöisen auton moottoria saa kuitenkin muuttaa 6 §:n 3 momentissa tarkoitetuilla tavoilla, kuitenkin siten, että iskutilavuus suurenee korkeintaan 10 %.
Niinpä ... Kovasti olen koittanut selvittää olisiko mahdollista muutoskatsastaa auto niin ettei axtecia enää olis.Nonnis kirjoitti:En oikein tiedä kun rekisteriotteessa lukee kaikki ne saasteenpoistohärpäkkeet
Venäjältä tiedusteltiin noita osia toiveikkaana, ja sieltä kerrottiin että on niin paska että osienkin valmistus on lopetettu - ja luonnollisesti koko viritelmän käyttö. Nyt niitä osia ei sitten vaan enää saa. Sitä en tiedä ovatko Venäjällä noita axtec-ladoja myyneet, mutta axteceja sieltä liikenteestä kyllä kuulemma löytyy - mutta ne on kaikki tulpattu paremman toiminnan takaamiseksi. Harmi ettei suomessa kukaan ole tunnustanut osaavansa tuota tulppausmenetelmää.Nonnis kirjoitti:Siis Venäjän markkinoilla ei ole koskaan axtekkia tietääkseni myyty.
Katti ei mua haittaa, mutta toi axtec vaan rajottaa ny hieman liikaa muutamaa suunnitelmaa... Eikä millään viittis tosta luopua ja hommata vanhempaa reuhkaa tilalle.Nonnis kirjoitti: Toi mun katiton, ozonilla varustettu 1500S kyllä saavutti liian laihalla käydessään vähäpäästöisen arvot, tyhjäkäynnillä siis. Kierroksilla ei oo mittailtu.
Kokeiltu. Katin korvaaminen suoralla putkella toi mielestäni hiukan potkua, mutta tuo solenoidiviritys ei tuntunut missään.pressa kirjoitti:siis eihän tuo axteekin tulppaaminen eli käytöstä poisto ole ongelma vaan ne päästöarvot katsastukseen
axteekin voi helpoiten "tulpata" siten että molemmille solenoidi suuttimille ohjaa jatkuvan jännitteen vaikka puolalta ja poistaa katalysaattorin
tällöin polttoaine syöttö on hyvä ja koneessa on voimaa mutta ei todellakaan mene päästöistä läpi