Sivu 2/2
Lähetetty: 23.6.2005 11:05
Kirjoittaja tahko
Kerran vei yhdet äijät talvella jäätä pitkin raktorin saareen paikallismoottoriksi. Löpöt kuiskattiin kelkalla ja venheellä usean vuoden ajan. Sinne se sitten jäi kun ukot vanheni ja heikkeni. Siinä ei loppuajasta ollut enää renksaita kun nekin pyki ja lahosi, mutta kone kävi.
Lähetetty: 26.6.2005 10:48
Kirjoittaja tahko
Tuolla Lylyn Viestivarikolla oli myynnissä noita venäläisiä aggregaatteja (PV kutsui ainakin ennen niitä voimakoneiksi) AB-1-0/230 ja AB-1-P/30. Siis valovirta ja 30 V koneet. Se 30 V mallihan oli silloin 80-luvulla kun PV vielä oli iskukykynsä huipulla (nythän se PV:n touhu on kai enempi sitä sun tätä puuhastelua, luontoretkeilyä ja makkaranpaistoa mettässä) mm. kenttäakkuvaraamon voimanlähteenä. Se valovirtakone taas syötti 1-vaiheista KSV:a suoraan. Kulutus oli muistaakseni valovirtakoneella niin että se piti tankata 5 h välein - lennossa ja kaikenkukkuraksi nortti hampaissa ettei SANLA miehet tulleet silmille. Ihme oli ettei Räyskälän kaikki mettät palanu maan tasalle. Viestihuoltoau:n kanssa kun vertailtiin kulutuksia hänen 30 V koneeseen, niin tuntui siltä että käyttötunnit ratkaisee, ei niinkään kuorma. En nyt pysty sanomaan hintoja, mutta muistelisin että 135 EUR (?). Samoin siellä oli iskemättlömiä tehtaan voipaperiin käärittyjä lohkoja noihin aggregaatteihin, olisiko ollut jotain 50 EUR (?). Sen voin sanoa että ne on ainakin pomminvarmoja vehkeitä ja helppo saada pelaamaan käsikopelolta mehtässä.
Lähetetty: 26.6.2005 11:55
Kirjoittaja Jargon
tahko kirjoitti:Tuolla Lylyn Viestivarikolla oli myynnissä noita venäläisiä aggregaatteja (PV kutsui ainakin ennen niitä voimakoneiksi)
Kutsuvat vielä nykyäänkin voimakoneiksi/sähkövoimakoneiksi
