Sivu 2/2

Lähetetty: 2.6.2005 9:18
Kirjoittaja pressa
laskennassa oli käytetty jotain ihme kaavoja joihin laitettu maksimi kierroslukuja eri vaihteilla että tehon loppuminen tulee huomioitua
sillä eihän mikään ota vitosella samoja kierroksia kuin ykkösellä
mutta se siitä kulki se kuitenkin kolmosella neulan kadoksiin ja pito murtui kaasua painaen kuivalla asvaltilla vielä kolmosellakin

Lähetetty: 2.6.2005 11:41
Kirjoittaja J.J. Laakso
pressa kirjoitti:laskennassa oli käytetty jotain ihme kaavoja joihin laitettu maksimi kierroslukuja eri vaihteilla että tehon loppuminen tulee huomioitua
sillä eihän mikään ota vitosella samoja kierroksia kuin ykkösellä
mutta se siitä kulki se kuitenkin kolmosella neulan kadoksiin ja pito murtui kaasua painaen kuivalla asvaltilla vielä kolmosellakin
Tuollainen Lada olis kyllä kiva ja mielellään täysin vakion näköisenä :) Mikä tekniikka?

Lähetetty: 2.6.2005 18:25
Kirjoittaja pressa
välijäähdytettu turbo ruisku
ja väriltään sitruunan keltainen ilman mitään spoilereita yms. tuuninkia

Lähetetty: 3.6.2005 2:48
Kirjoittaja veli alexei
pressa kirjoitti:välijäähdytettu turbo ruisku
ja väriltään sitruunan keltainen ilman mitään spoilereita yms. tuuninkia
Onko tämä siis se kokoontumisista tuttu?

Eli tämä?

Lähetetty: 3.6.2005 8:53
Kirjoittaja pressa
kyllä

Lähetetty: 13.6.2005 13:28
Kirjoittaja jamppa110
en tiä mitä toi meitin 110 stw kulkee mut se deltan lupaama 165km/h ylittyy varmasti 1.6 carina2 roikkui aikansa puskurissa mutta ei pysyn vauhissa mukana kun lada sai huiput :lol:
mikään ajonautinto toi 110 stw ei ole enää 120km/jälkeen mutta sekin korjautuu junnollisilla iskareilla,jousilla ja renkailla :D

Lähetetty: 18.6.2005 10:20
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Tuossa nopeudessa korkea maavara kääntyy huonoksi ominaisuudeksi, kun ilmaa alkaa pakkautua auton alle.

Voi olla myös, että yläpuolella alkaa tapahtua saama, kuin lentokoneen siivessä, eli tulee nostetta. No ei ehkä STW:ssä kuitenkaan kovin paljon.

Lähetetty: 18.6.2005 11:00
Kirjoittaja Misha
Saabeissahan oli aikanaan semmoset levyt helmoissa jotka paransivat aerodynamiikkaa. Samoin etuspoilerista on oikeesti hyötyy noilla nopeuksilla.

Pelkästään matalamman profiilin kumit auttaa jo aika paljon, sanoisin.

Lähetetty: 18.6.2005 11:07
Kirjoittaja nivailija
noose01 kirjoitti:
nivailija kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:en siis kehota ketään ajamaan ylinopeutta, mutta tarvittaessa resursseja löytyy turvallisiin ohituksiin Ladastakin.
Oishan minullakin ollut reservissä vielä reilusti tehoa ja vääntöä sellaiset 400Nm... :wink:
Taisit olla mesellä liikkeellä?
Tai jos noi väännöt oli sun nappiksessa niin saat kyllä kertoa miten ne on saatu :wink:
Sillähän sitä. :wink: Kieltämättä olisi aika namia, jos Nappiksessa ja miksei Nivassakin olisi 400Nm vääntöä.

Lähetetty: 18.6.2005 21:35
Kirjoittaja Laduri
Misha kirjoitti:Saabeissahan oli aikanaan semmoset levyt helmoissa jotka paransivat aerodynamiikkaa. Samoin etuspoilerista on oikeesti hyötyy noilla nopeuksilla.

Pelkästään matalamman profiilin kumit auttaa jo aika paljon, sanoisin.
Mutta nimimerkki aerodynamiikka hyppää kuvioihin kun etsitään noissa nopeuksissa spoilereista hyötyä :)