Kyllä se Lada kulkee

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Kyllä se Lada kulkee

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Ajelin tuossa viikonloppuna motaria siinä 120 km/h lasissa ja ohitse meni todella vauhdikkaasti turkoosi 110 STW (onko se nyt 111?). Veikkaan, että vauhtia oli sellainen 140-150 km/h. Ei ollut kerhon tarraa takaikkunassa.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

saatat joskus nähdä siellä kiitämässä punaisen ruisku-samarankin :wink: ei vaan en aja ylinopeutta, mutta joskus moottoritie liikenne pakoittaa siihen.

Tänään ajoin vanhalla kolmosella parin auton perässä, jonoa veti 80-lukuinen Jaguar jossa ei selvästi ollut vakionopeuden säätimet käytössä, välillä mentiin vähän ylinopeutta, välillä taas parikymppiä alle. ohituskaistalla en päässyt ohi kun ensin ohitusta lähti tekemään joku W124 diesel mersu ja se ohitti jaguaaria pitkään ja hartaasti, loppui melkein ohituskaista kesken. myöhemmin sitten polttelin karstoja samaran koneesta ja ohitin jagen ja siinä välissä notkuneen nissanin kerralla.

en siis kehota ketään ajamaan ylinopeutta, mutta tarvittaessa resursseja löytyy turvallisiin ohituksiin Ladastakin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Lada-Jussi kirjoitti:en siis kehota ketään ajamaan ylinopeutta, mutta tarvittaessa resursseja löytyy turvallisiin ohituksiin Ladastakin.
Oishan minullakin ollut reservissä vielä reilusti tehoa ja vääntöä sellaiset 400Nm... :wink:
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

kyllähän tolla 16V:llä saa aika helposti tollasen nopeuden halutessaan. Olen minäkin samara i:llä ajellut ainakin mittarin mukaan 150 (ja huom!! venäläisillä renkailla). Ja samasta syystä kuin äljiikin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Kun tossa Ladassa oli tuoreempi kone (piti vaihtaa kun entinen ei lähtenyt talvella käyntiin), niin johan mäntä kiersi. Tarkastin mittarin Tiehallinnon mittapisteellä ja sain sitten konetiellä 1200s:n kulkemaan 155 km/h kun huomioi tuon mittarivirheen. Oletus oli, että virheprosentin ollessa sama 80 ja 100 nopeuksilla se olisi sama myös muilla nopeuksilla. Alla oli vanhat nastattomat hakkapeliitat.

Nyttemmin olen ajellut rauhallisemmin kun on noi vehkeet jo vanhoja ja on se polttoaineenkulutuskin pienempi, mutta kyllä reserviä löytyy vieläkin. Sen neuvon annan, että kannattaa miettiä ennenkuin niitä tehoja käyttää, moneen kotiin on suru tullut liian raskaan kaasujalan vuoksi.
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

nivailija kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:en siis kehota ketään ajamaan ylinopeutta, mutta tarvittaessa resursseja löytyy turvallisiin ohituksiin Ladastakin.
Oishan minullakin ollut reservissä vielä reilusti tehoa ja vääntöä sellaiset 400Nm... :wink:
Taisit olla mesellä liikkeellä?
Tai jos noi väännöt oli sun nappiksessa niin saat kyllä kertoa miten ne on saatu :wink:
.
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

edellisellä ruisku samaralla tuli kokeiltua virossa haapsalun lentokentällä menohaluja ja kulkihan se,mittarin mukaan hiukan päälle 170km/h. ja meno oli hurjaa,Fiilis oli kun tupolevillä nousu kiidossa. :lol:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

jasu35 kirjoitti:edellisellä ruisku samaralla tuli kokeiltua virossa haapsalun lentokentällä menohaluja ja kulkihan se,mittarin mukaan hiukan päälle 170km/h. ja meno oli hurjaa,Fiilis oli kun tupolevillä nousu kiidossa. :lol:
Ei tosiaan ole kovin tukevan oloista meno Samaralla enää 170km/h vauhdissa.
Pitihän sitä kerran kokeilla että mitä Samara kulkee ,mittarin mukaan 174 km/h.Aika pitkä suora piti kyllä ehtiä :D Kyseessä v.89 kaasutin ja 3D malli.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Sepesusi kirjoitti:
jasu35 kirjoitti:edellisellä ruisku samaralla tuli kokeiltua virossa haapsalun lentokentällä menohaluja ja kulkihan se,mittarin mukaan hiukan päälle 170km/h. ja meno oli hurjaa,Fiilis oli kun tupolevillä nousu kiidossa. :lol:
Ei tosiaan ole kovin tukevan oloista meno Samaralla enää 170km/h vauhdissa.
Pitihän sitä kerran kokeilla että mitä Samara kulkee ,mittarin mukaan 174 km/h.Aika pitkä suora piti kyllä ehtiä :D Kyseessä v.89 kaasutin ja 3D malli.
Kait munkin täytyy sitten pistää paremmaksi. Pushkinissa lentokentällä mittari tappiin ja meni kun juna. Hiukan viritetty Samarushka tosin on. Vakioalustalla venäläisillä teillä on kylläkin aika pelottavaa ajaa yli 150km/h. Yleisillä en kyl kehta kauheasti kaahata sielläkään.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

No kun tässä näkäjään kehumaan käydään niin kannetan korsi kekoon. Käväisin tänään venäjällä ja pois tullessa joutui hieman "polkaisemaan". Toverit työnsi ladalla sen mitä kulki eli minun mittarin mukaan noin 150. Oli hieman kiire ja nälkäkin joten pudotin neloselle ja pellit levälleen. Rinnalla vitosta ja siis heittämällä ohi. Mittarin neula oli tässä vaiheessa lopettanut liikkeensä vaikka vauhti kiihtyi vielä huomattavasti. Jätin toverit ladansa kanssa näkymätömiin mutta kun pysähdyin rajan läheisyydessä kahville nämä samat humut kurvasti paikalle ja halusivat nähdä konehuoneen. Ilmeisesti odottivat etä sieltä löytyy jonkuun muun auton kone mutta ei. Ladan patahan siellä majaili. Tästä innostuneena alkoi kysymyksiä sadella. Kuka teki koneen, johon minä että itse rakensin, seuraavaksi tietenkin, mihin hintaan tekisin heille samanlaisen. Hassuja veikkoja, kahta samanlaista kun ei ole eikä tule. Tämä parempi on nyt minulla ja näiltä näkymin pysyy. Saa siis nähdä mitä tulevaisuus tullessan tuo. (autona minulla lada 2101 vm -79)
kimila

Viesti Kirjoittaja kimila »

Axtekki- Ladan olen huomannut siitä kummaksi olennoksi että joskus kulkee jopa 155km/h ja joskus vaan 130km/h vaikkei mihinkään ole tullut koskettua. Vuosi pari sitten olin menossa Ouluun isännän 1,5 i samaralla ja moottoritiellä minut ohitti joku vanha nainen uudella farmari-volvolla. No eihän siinä mitään mutta kun tämä nainen alkoi ohituksen jälkeen ajamaan noin 5km/h alle nopeusrajoituksen (en nyt muista oliko 100 vai 120km/h) no ohitin volvon ja se ohitti minut ja taas se ajoi edessäni alinopeutta. Tämä episodi toistui kahdeksan kertaa ennenkuin tämä sinnikäs nainen kääntyi erääseen asutuskeskukseen. Oli kyllä huvittava tilanne, ei ole toista noin sinnikästä Ladan edellä alinopeutta ajavaa vielä löytynyt :lol:
Avatar
pressa
Viestit: 10478
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

kun oikein kehuskellaan typeryydellä niin olen minäkin ystäväni 1200L ladaa kokeillut
vanhan neliskanttisen mittarin neula katosi näkyvistä jo kolmosella eikä kaasu ollut edes pohjassa
silloisilla perävälityksillä (liian tiheät) oli laskennallinen huippunopeus jotain 270 mutta sitä ei oltu kokeiltu kun ratojen suorat on hieman lyhykäisiä ja liikenteessä tappaa itsensä ja muut kulkijat
liikennesäännöt on tehty noudatettaviksi (jopa ladalla)
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

en nyt oikeen usko tohon 270km/h... :shock:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
pressa
Viestit: 10478
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

tämähän ei ole uskon asia muutenkaan mutta 180 kolmosella vajaa kaasulla
kaksi vaihdetta vielä reservissä ja kaasussa varaa
tosin tuon laskelman oli vain teknikkotasoinen kaveri tehnyt että siihen en ota sen kummemin kantaa mutta olipahan jo kolmosellakin kyytiä
J.J. Laakso

Viesti Kirjoittaja J.J. Laakso »

Ei varmaan laskennat paljon ottaneet huomioon ilmanvastusta, vierintäkitkoja ym. Vaikka ei kai mikään mahdotonta ole... :wink:
Vastaa Viestiin