Sivu 2/10

Lähetetty: 26.5.2005 18:28
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Onkos tullu manuaaleissa vastaan semmosta tietoo että onko noissa pullissa sama runko ku 469/3151**(cabrioissa), onko kone samalla kohtaa, entäs jakolaatikko oisko mahollisesti sama??? Onko tossa pullassakin kartaanit eri mittaset?? Ei o ite tullu noita pönttö-UAZeja tutkittua.

Lähetetty: 26.5.2005 18:37
Kirjoittaja Lada-Jussi
TOVERI NIVA kirjoitti:Onkos tullu manuaaleissa vastaan semmosta tietoo että onko noissa pullissa sama runko ku 469/3151**(cabrioissa), onko kone samalla kohtaa, entäs jakolaatikko oisko mahollisesti sama??? Onko tossa pullassakin kartaanit eri mittaset?? Ei o ite tullu noita pönttö-UAZeja tutkittua.
Sen kummemmin asiaa tutkimatta luulisin että eroa on rungossa, koska autojen akseliväleissäkin on eroja. Pakussa on moottori melko pitkällä, auton mukana tullut pitkä käynnistyskampi jäi vielä 30 senttiä moottorista, olisiko ollut cabrioletin kampi? Toi pakuhan on ennemmin keskimoottorinen kuin etumoottorinen, etuakseli jää moottorin etupuolelle. moottori ja voimansiirto kaiketi muuten on sama, ainakin välitykset on samat jos ei eroja sitten tule jossain kiinnityspaikoissa tai kuoren muotoilussa?

Lähetetty: 26.5.2005 18:45
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Tuota juuri ajattelin että kun niissä on tuo kone hieman taaempana niin mitenkä se sitten näkyy noissa kartaaneissa vai onko akseliväli sitten sen verran pitempi että niissäkin etukartaani on lyhyempi. Tossa on vaan yks UAZ-projekti foortin V-kutvosella ja koko pakettia (kone+laatikko+jakis) on siirretty keskemmälle autoo että saa tasan samanmittaiset kartaanit ja painopisteen mahollisimman keskelle autoo ja nyt sitten kartaanit tarvis teettää eli sillä kiinnostaa tuon pöntön kartaanit ja lähinnä niitten pituus.

Lähetetty: 26.5.2005 18:45
Kirjoittaja Lada-Jussi
Misha kirjoitti:onkos sun possupaku rekisterissä? vai kannattaako tota edes rekisteröidä ku ei sitä bensankulutuksen takia kannata käyttää ku pellolla?

joudutko tekeen yleiskiristelyä niinku tekniikan maailman vehkeelle piti tehdä, ettei kardaani tipua ajossa?

Onko sisätilat mukava ja lämpimät?'

Kaveri joka oli radistina armejassa sano että takana oli mukava löhötä kun olivat talvisella marssilla.
nonnishan kertoi jo kaiken tärkeimmän. Onhan auton rakenne sen verran traktorimainen että mieluummin sitä käyttää traktorin korvikkeena. Huoltovälitkin kilometreinä on niin pienet, että mieluummin käyttää tunteina kuin kilometreinä.

Toi on totta että joka paikka voi tulla tarviimaan käytön jäljiltä kiristelyä yms, mutta huolto ohjelma onkin ihan eriluokkaa kuin Ladan perus 10 tkm joka siis UAZissa neuvotaan tekemään 2,5 tkm:n välein.

Mutta kuten Kamaz totes on tuo kestänyt kuitenkin ajoa ihan Tampereelta Janakkalaan eikä sen jälkeen tarvinnut autoa uudelleen kasata ja parantaahan matka-ajoa napalukot joilla voi vapauttaa koko etuakselin pelistä.

ton wepaston toimintaa pitäis vähän harjoitella, jotta pääsee kokeilemaan miten se lämmittää, ehkä sitten talvella.

Lähetetty: 26.5.2005 18:54
Kirjoittaja Lada-Jussi
tarkistin ton akselivälin caprioletissa 2380 mm ja pakussa 2300 mm

osaluettelon mukaan pakussa olisi omanlainen etuakselin kardaani ja takakardaani perustuu GAZ-69:n kardaaniin, 3151-malleissa on omat kardaaninsa jotka on samaa tavaraa vanhemman 469-sarjan kanssa, tarkempia eroja ja mittoja ei noista selviä, pitäis kai mittailla niitä ihan luonnossa.

Lähetetty: 26.5.2005 21:55
Kirjoittaja Lada-Jussi
vihdoinkin sain nettisivuille tavaraa eli tässä on UAZin oma sivu

Lähetetty: 26.5.2005 22:01
Kirjoittaja Misha
Kamaz kirjoitti:Takapään sikaosasto vetää vertoja monelle limusiinille. Pääntila ja polvitila kun ei ole kortilla.
Kuva
Okei, noi akuankkatuolit on aika mieletön homma :p

Noissa on sentään turvavyöt. Varmaan ihan mukavat jos saa auton vaiks perseeseen.

Eipä toi ohjaamo niin pahalta näytä.

Niin millanen se sitten on ajaa 100km/h vauhdissa?

Kun kumit on niin tajuttoman kokoset niin ne varmaan jurnuttaa aika paljon.

Voiko tohon laittaa tavallisen kokosia normaaliin autoon kuuluvia kumeja? Entä vanteiden pulttijako,vai onko jotain ihan omaa tuotantoa?

Lähetetty: 26.5.2005 22:08
Kirjoittaja TOVERI NIVA
UAZien pulttijakohan on 5x5,5" eli 5x139,7 eli sama ku nivassa,suzukissa,jeepeissä ym. eikä mitään normirengasta ku ei kerta tuu tieliikenteeseen vaan kunnon pyörät alle 33x12.5-15 :wink:

Lähetetty: 26.5.2005 22:09
Kirjoittaja vesanen
On se vaa veikeen näkönen peli :D

Lähetetty: 26.5.2005 22:36
Kirjoittaja Lada-Jussi
eräs toveri kertoili minulle ja Kamazille kuinka maastokyvykkäitä noi UAZin alkuperäiset maastokumit ovat, niillä kiipeillään vaikka pystysuoraa kalliota eikä lipsu. Kyllä se on jo tehtaalla suunniteltu maastoa varten enemmän kuin normaali liikenteeseen.

Lähetetty: 27.5.2005 2:17
Kirjoittaja Mosse-Aksu
No eikös se lähinnä armeija ja kolhoosi käyttöön ole tehtykin.

Lähetetty: 2.6.2005 16:52
Kirjoittaja Kamaz
Minusta tuo vanha Commer / Fargo näyttää kovasti paljon samannäköiseltä kuin UAZ. Kummassakin on nokassa sulavaa pyöreyttä ja tuulilasin yläpuolella hieno lippa. Hienoja autoja ovat kummatkin

Kuva

Kuva


Kuva

Kuva

Lähetetty: 2.6.2005 17:35
Kirjoittaja Lada-Jussi
samaan sarjaan menisi myöskin RAF-977 malli:

Kuva

Lähetetty: 2.6.2005 22:15
Kirjoittaja samarai
jossain Clint Eastwood- leffassa Fiat 238 stunttasi avolava UAZia, leffan nimeä en enää muista mutta tapahtumat oli sijoitettu Neuvostoliittoon, jossa Clint ajeli paljon "vale-Uazia".

Lähetetty: 3.6.2005 3:02
Kirjoittaja veli alexei
samarai kirjoitti:jossain Clint Eastwood- leffassa Fiat 238 stunttasi avolava UAZia, leffan nimeä en enää muista mutta tapahtumat oli sijoitettu Neuvostoliittoon, jossa Clint ajeli paljon "vale-Uazia".
Oisko vaikka Firefox?