Sivu 2/2

Lähetetty: 7.4.2005 11:21
Kirjoittaja Lada-Jussi
taisi mennä niin että takavedossa on piirit etu/taka ja etuvedoissa vetu-otaka/oetu-vtaka

Lähetetty: 7.4.2005 11:53
Kirjoittaja lada 1200s
Nykyään uusissa autoissa ei saa edes käyttää jarruruissa etu ja takapiiriin jakamista.

Lähetetty: 7.4.2005 12:43
Kirjoittaja Käkisalmen Kuattro
lada 1200s kirjoitti:Nykyään uusissa autoissa ei saa edes käyttää jarruruissa etu ja takapiiriin jakamista.
Se onkin järkevää. Jos toinen piiri pettää, niin toisen piirin nesteet riittää yhden etu-, että takarenkaan jarrutukseen.Vai mitä?

Lähetetty: 7.4.2005 17:15
Kirjoittaja KTC
no tavallaan. niin ja monet kääntää ne piirit takatuupeis etu ja takapiireiksi. ladasta en kyllä tiedä että onko ne alunperin sillai.

Lähetetty: 7.4.2005 18:03
Kirjoittaja Jusu
Takavetoladassa menee taakse vain yksi jarruputki, joten jako on pakostikin etu/taka.

Tuo ristikkäinen kytkentä aiheuttaa sen, että toisen jarrupiirin pimennyttyä jarrut puoltavat voimakkaasti, mikä tekee ajosta vaarallista (toki vaarallistahan se on rikkinäisillä jarruilla muutenkin).

Muljattuun ilmausruuviin viimeisenä keinona on hitsata nipan päähän jotain mistä saa nitkuttaa, samalla nippa saa kivasti lämpöä. Toimenpiteen jälkeen nippa on luonnollisesti uusittava.

Lähetetty: 7.4.2005 18:26
Kirjoittaja pietu0ne
hyvä niksi jarrujen ilmaamiseen yksikseen 8) nappaa jostain ns. takaiskuventtiili, esim pissapojan letkun välissä on jossain kohti sellainen, letkukin on valmiina. sen tarkoitushan on että se ei laske nestettä kun yhteen suuntaan. tuuppaat letkun (jossa välillä venttiili) avattuun ilmausnipukkaan(jos sellainen on) tiukasti kiinni, letkun toinen pää johonkin purkkiin ja eikun polinta pumppaamaan. takaiskuventtiili hoitaa hommansa ja aikansa polettua voikin sitten lorauttaa nesteet purkista säiliöön tai lisätä uutta litkua sitä mukaa kun se vajenee operaation aikana. tuleepahan vaihdettua nesteet. ei tarvii toista jannua tai emäntää polkemaan jalkoja maitohapoille :wink: