Jarrunesteen lisäys ja ilmaus
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Takavetoladassa menee taakse vain yksi jarruputki, joten jako on pakostikin etu/taka.
Tuo ristikkäinen kytkentä aiheuttaa sen, että toisen jarrupiirin pimennyttyä jarrut puoltavat voimakkaasti, mikä tekee ajosta vaarallista (toki vaarallistahan se on rikkinäisillä jarruilla muutenkin).
Muljattuun ilmausruuviin viimeisenä keinona on hitsata nipan päähän jotain mistä saa nitkuttaa, samalla nippa saa kivasti lämpöä. Toimenpiteen jälkeen nippa on luonnollisesti uusittava.
Tuo ristikkäinen kytkentä aiheuttaa sen, että toisen jarrupiirin pimennyttyä jarrut puoltavat voimakkaasti, mikä tekee ajosta vaarallista (toki vaarallistahan se on rikkinäisillä jarruilla muutenkin).
Muljattuun ilmausruuviin viimeisenä keinona on hitsata nipan päähän jotain mistä saa nitkuttaa, samalla nippa saa kivasti lämpöä. Toimenpiteen jälkeen nippa on luonnollisesti uusittava.
hyvä niksi jarrujen ilmaamiseen yksikseen
nappaa jostain ns. takaiskuventtiili, esim pissapojan letkun välissä on jossain kohti sellainen, letkukin on valmiina. sen tarkoitushan on että se ei laske nestettä kun yhteen suuntaan. tuuppaat letkun (jossa välillä venttiili) avattuun ilmausnipukkaan(jos sellainen on) tiukasti kiinni, letkun toinen pää johonkin purkkiin ja eikun polinta pumppaamaan. takaiskuventtiili hoitaa hommansa ja aikansa polettua voikin sitten lorauttaa nesteet purkista säiliöön tai lisätä uutta litkua sitä mukaa kun se vajenee operaation aikana. tuleepahan vaihdettua nesteet. ei tarvii toista jannua tai emäntää polkemaan jalkoja maitohapoille 

