Sivu 2/7
Lähetetty: 4.5.2005 15:36
Kirjoittaja Nonnis
Kyllä ne Hatanpään kaasutinhuollon ukkelit tunnin sen kanssa hääräili, ja tuumasivat että taitaa olla katti sökö
Mikä on NOx?
HC ainaskin pysyi just rajoissa.
Lähetetty: 4.5.2005 15:44
Kirjoittaja Stefa
Suurin osa auton päästöistähän on typpeä (N2), hiilidioksidia (CO2) tai vesihöyryä (H2O). Nämä eivät juurikaan ole haitallisia ympäristölle, mitä nyt hiilidioksidi hieman lisää kasvihuoneilmiötä.
Pieni osa auton päästöistä koostuu hiilimonoksidista (häkä eli CO), hiilivedyistä (HC) ja typen oksideista (NO ja NO2 eli yhdessä NOx). Nämä kolme ovat niitä haitallisia ja juuri näitä se kissa siellä putkessa pyrkii kuolettamaan.
Pieniä määriähän on sitten vielä kaikkea muutakin mitä autosta tulee, mutta tuossa kai nuo isoimmat. Että katti toimisi oikein, vaatii se lambda-arvon seilaamisen ykkösen kahta puolen, tälle oli joku hieno nimikin jos joku muistaa. Ilmeisesti tämän takia nämä kaasutinmallit ovat kattiensa kanssa "hieman" ongelmallisia koska tuo seos on vähän mitä on aina.
Edit: kirjoitusvihreitä
Edit2: se oli stökiömetrinen piste tuo lambdan 1.
Lähetetty: 4.5.2005 15:48
Kirjoittaja Nonnis
Lambda-anturi kummiskin on iskussa, se testattiin.
Se oli nimenomaan toi CO, josta kiikasti.
Kokeiltiin myös pienempää suutinta, mutta siitä ei ollut apua, eikä sillä olisi ajanut ees leimalle.
Lähetetty: 4.5.2005 15:52
Kirjoittaja Stefa
Sellaisiakin ovat tehneet että pakoputkeen reikä ennen kattia, josta päästöt mitataan ja verrataan sitten katin takana oleviin, tällä saa ainakin tarkan tiedon mitä katti tekee ja mitä ei.
Lähetetty: 7.5.2005 9:53
Kirjoittaja Nonnis
Nyt olis katti (tosin tossa eteisen lipaston päällä), mutta auton kautta profeetan parran on ruvennut kusemaan syylärinnestettä jostain, se tulee jostain imu/pakosarjanpuolelta tippuen pakoputkelle niin että vuotokohtaa ei löytynyt mistään vinkkelistä katsomalla.
No täytyy katsoa oikein valon kanssa jos ton saa keittämättä Viialaan pajalle missä katinkin vois asentaa, mutta oisko kellään ideoita mikä siinä imusarjan vaihdossa olis voinu jäähä löysälle? Jos vaikka sais korjattua jo kotipihassa.
Lähetetty: 7.5.2005 19:45
Kirjoittaja Nonnis
Katti on nyt vaihdettu, mutta pakoputki ei täysin asettunut alkuperäiseen asentoonsa ja kolistaa töyssyissä, johtunee myös siitä kun takakiinnike katkes siinä tohinassa. Takasillan ylitys menee liian läheltä koria. Voi olla osittain teinitunareiden vikaakin kun takapönttöä on muutenkin modifioitu...
Lähetetty: 9.5.2005 11:57
Kirjoittaja J.J. Laakso
No onpas siinä nyt ollut ongelmaa

Toivottavasti pian taas käy ja kukkuu

Lähetetty: 9.5.2005 17:07
Kirjoittaja Nonnis
Kyllähän se käy ja kukkuu, mutta toi glykolivuoto pitäs saada tyssäämään ennen kun leimalle koittaa.
Tosin check engine kummittelee taas välillä

. Pistin toisen dikipoksin kii, katotaan auttaako..
Ja ilmeisesti auraukset on säätämättä raidetangon pään vaihdon jäljiltä, kun auto seilaa kuin hullun ****** jne.
JA MÄ EN TAJUU MISTÄ SE GLYKOLI TULEE VAIKKA OSTIN BILTEMASTA PEILINKIN

Lähetetty: 9.5.2005 17:15
Kirjoittaja Team perseauki racing
on se vaan hienoo ku tulee tunne "ei sa**ana eihän tästä tuu taas yhtään mitään"
Lähetetty: 9.5.2005 17:30
Kirjoittaja pressa
tuli yhtäkkiä mieleen että eipä välttämättä mikään jäänyt löyhälle vaan se venäläinen kamgaspäällystetty letku suotaa läpi
vai oletko jo tarkistanut jalanlämmitys/automaattiryypyn letkujen kunnon??
Lähetetty: 9.5.2005 17:48
Kirjoittaja Nonnis
pressa kirjoitti:tuli yhtäkkiä mieleen että eipä välttämättä mikään jäänyt löyhälle vaan se venäläinen kamgaspäällystetty letku suotaa läpi
vai oletko jo tarkistanut jalanlämmitys/automaattiryypyn letkujen kunnon??
Ylin märkä kohta on kohdennettu pakosarjan alla menevään metalliputkeen joka tulee vesipumpulta ja jatkuu ylös missä siinä on klemmarilla kumiputki kii. Kyseinen metalliputki ei ole märkä vesipumpun puolelta eikä ylhäältä missä on se klemmari, vaan suunnilleen siitä kohen missä se tekee mutkan. Mutkan jälkeen tuntuu joku metalliosa siinä päällä, ilmeisesti joku pidike vain vai onko siinä kohen joku liitos mistä se voisi vuotaa? Kun ei kai pakosarjastakaan vettä tule
Yritin kattoa alhaaltakin muttei mitään näkynyt, sain vaan glykolit silmille. Bilteman pikkupeili on säälittävä laite varsinkin ilman kohdevaloa. Mutta startin päältä lotisee vesi alas iloisesti.

Lähetetty: 9.5.2005 18:11
Kirjoittaja Jankos
Tuosta kuvastahan näkyy siellä pakosarjan päällä menevän putken rakenne:
http://www.autodealer.ru/acat-online/ri ... r_id=6_381
Siitä putkesta lähtee letku imusarjaan mikä johtaa lämmintä vettä imusarjan imukanavien keskellä kanteen.
Joko vesi vuotaa tuosta letkuliitoksesta tai sitten imu/pakotiivisteestä.
Lähetetty: 9.5.2005 18:18
Kirjoittaja Nonnis
Voi prkl kun en saa tosta kuvasta mitään selvää.
Puhutaankohan me samasta metalliputkesta, siitäkö pitäisi lähteä joku letku?
Ei pääse nyt tutkiin kun auto piti ratsioiden pelossa jättää työmaan pihaan.
Lähetetty: 9.5.2005 18:39
Kirjoittaja Jankos
Vesipumpun päästä lähtee metalliputki mikä menee lämppärin kennolle ja ennen lämppärin kennon letkua siellä on haara mistä lähtee letku.
Tuo kuva on ilman moottoria kuvattuna ja kuin katsoisi kuljettajan ajovalon kohdalta konehuoneeseen.
Lähetetty: 9.5.2005 19:01
Kirjoittaja Nonnis
Jaa niin siis siinä ylhäällä ihan niinkun näkyvissä?
Kun ei mikään näkyvä letku vuoda
