Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Suurin osa auton päästöistähän on typpeä (N2), hiilidioksidia (CO2) tai vesihöyryä (H2O). Nämä eivät juurikaan ole haitallisia ympäristölle, mitä nyt hiilidioksidi hieman lisää kasvihuoneilmiötä.
Pieni osa auton päästöistä koostuu hiilimonoksidista (häkä eli CO), hiilivedyistä (HC) ja typen oksideista (NO ja NO2 eli yhdessä NOx). Nämä kolme ovat niitä haitallisia ja juuri näitä se kissa siellä putkessa pyrkii kuolettamaan.
Pieniä määriähän on sitten vielä kaikkea muutakin mitä autosta tulee, mutta tuossa kai nuo isoimmat. Että katti toimisi oikein, vaatii se lambda-arvon seilaamisen ykkösen kahta puolen, tälle oli joku hieno nimikin jos joku muistaa. Ilmeisesti tämän takia nämä kaasutinmallit ovat kattiensa kanssa "hieman" ongelmallisia koska tuo seos on vähän mitä on aina.
Edit: kirjoitusvihreitä
Edit2: se oli stökiömetrinen piste tuo lambdan 1.
Viimeksi muokannut Stefa, 4.5.2005 15:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sellaisiakin ovat tehneet että pakoputkeen reikä ennen kattia, josta päästöt mitataan ja verrataan sitten katin takana oleviin, tällä saa ainakin tarkan tiedon mitä katti tekee ja mitä ei.
Nyt olis katti (tosin tossa eteisen lipaston päällä), mutta auton kautta profeetan parran on ruvennut kusemaan syylärinnestettä jostain, se tulee jostain imu/pakosarjanpuolelta tippuen pakoputkelle niin että vuotokohtaa ei löytynyt mistään vinkkelistä katsomalla.
No täytyy katsoa oikein valon kanssa jos ton saa keittämättä Viialaan pajalle missä katinkin vois asentaa, mutta oisko kellään ideoita mikä siinä imusarjan vaihdossa olis voinu jäähä löysälle? Jos vaikka sais korjattua jo kotipihassa.
Katti on nyt vaihdettu, mutta pakoputki ei täysin asettunut alkuperäiseen asentoonsa ja kolistaa töyssyissä, johtunee myös siitä kun takakiinnike katkes siinä tohinassa. Takasillan ylitys menee liian läheltä koria. Voi olla osittain teinitunareiden vikaakin kun takapönttöä on muutenkin modifioitu...
tuli yhtäkkiä mieleen että eipä välttämättä mikään jäänyt löyhälle vaan se venäläinen kamgaspäällystetty letku suotaa läpi
vai oletko jo tarkistanut jalanlämmitys/automaattiryypyn letkujen kunnon??
pressa kirjoitti:tuli yhtäkkiä mieleen että eipä välttämättä mikään jäänyt löyhälle vaan se venäläinen kamgaspäällystetty letku suotaa läpi
vai oletko jo tarkistanut jalanlämmitys/automaattiryypyn letkujen kunnon??
Ylin märkä kohta on kohdennettu pakosarjan alla menevään metalliputkeen joka tulee vesipumpulta ja jatkuu ylös missä siinä on klemmarilla kumiputki kii. Kyseinen metalliputki ei ole märkä vesipumpun puolelta eikä ylhäältä missä on se klemmari, vaan suunnilleen siitä kohen missä se tekee mutkan. Mutkan jälkeen tuntuu joku metalliosa siinä päällä, ilmeisesti joku pidike vain vai onko siinä kohen joku liitos mistä se voisi vuotaa? Kun ei kai pakosarjastakaan vettä tule
Yritin kattoa alhaaltakin muttei mitään näkynyt, sain vaan glykolit silmille. Bilteman pikkupeili on säälittävä laite varsinkin ilman kohdevaloa. Mutta startin päältä lotisee vesi alas iloisesti.