Kokemuksia aivan v*tun p*$kasta Ladasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kyllä ne Hatanpään kaasutinhuollon ukkelit tunnin sen kanssa hääräili, ja tuumasivat että taitaa olla katti sökö :(

Mikä on NOx?

HC ainaskin pysyi just rajoissa.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Suurin osa auton päästöistähän on typpeä (N2), hiilidioksidia (CO2) tai vesihöyryä (H2O). Nämä eivät juurikaan ole haitallisia ympäristölle, mitä nyt hiilidioksidi hieman lisää kasvihuoneilmiötä.

Pieni osa auton päästöistä koostuu hiilimonoksidista (häkä eli CO), hiilivedyistä (HC) ja typen oksideista (NO ja NO2 eli yhdessä NOx). Nämä kolme ovat niitä haitallisia ja juuri näitä se kissa siellä putkessa pyrkii kuolettamaan.

Pieniä määriähän on sitten vielä kaikkea muutakin mitä autosta tulee, mutta tuossa kai nuo isoimmat. Että katti toimisi oikein, vaatii se lambda-arvon seilaamisen ykkösen kahta puolen, tälle oli joku hieno nimikin jos joku muistaa. Ilmeisesti tämän takia nämä kaasutinmallit ovat kattiensa kanssa "hieman" ongelmallisia koska tuo seos on vähän mitä on aina.

Edit: kirjoitusvihreitä

Edit2: se oli stökiömetrinen piste tuo lambdan 1.
Viimeksi muokannut Stefa, 4.5.2005 15:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Lambda-anturi kummiskin on iskussa, se testattiin.

Se oli nimenomaan toi CO, josta kiikasti.

Kokeiltiin myös pienempää suutinta, mutta siitä ei ollut apua, eikä sillä olisi ajanut ees leimalle.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Sellaisiakin ovat tehneet että pakoputkeen reikä ennen kattia, josta päästöt mitataan ja verrataan sitten katin takana oleviin, tällä saa ainakin tarkan tiedon mitä katti tekee ja mitä ei.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Nyt olis katti (tosin tossa eteisen lipaston päällä), mutta auton kautta profeetan parran on ruvennut kusemaan syylärinnestettä jostain, se tulee jostain imu/pakosarjanpuolelta tippuen pakoputkelle niin että vuotokohtaa ei löytynyt mistään vinkkelistä katsomalla.

No täytyy katsoa oikein valon kanssa jos ton saa keittämättä Viialaan pajalle missä katinkin vois asentaa, mutta oisko kellään ideoita mikä siinä imusarjan vaihdossa olis voinu jäähä löysälle? Jos vaikka sais korjattua jo kotipihassa.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Katti on nyt vaihdettu, mutta pakoputki ei täysin asettunut alkuperäiseen asentoonsa ja kolistaa töyssyissä, johtunee myös siitä kun takakiinnike katkes siinä tohinassa. Takasillan ylitys menee liian läheltä koria. Voi olla osittain teinitunareiden vikaakin kun takapönttöä on muutenkin modifioitu...
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
J.J. Laakso

Viesti Kirjoittaja J.J. Laakso »

No onpas siinä nyt ollut ongelmaa :( Toivottavasti pian taas käy ja kukkuu :!:
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kyllähän se käy ja kukkuu, mutta toi glykolivuoto pitäs saada tyssäämään ennen kun leimalle koittaa.

Tosin check engine kummittelee taas välillä :(. Pistin toisen dikipoksin kii, katotaan auttaako..

Ja ilmeisesti auraukset on säätämättä raidetangon pään vaihdon jäljiltä, kun auto seilaa kuin hullun ****** jne.

JA MÄ EN TAJUU MISTÄ SE GLYKOLI TULEE VAIKKA OSTIN BILTEMASTA PEILINKIN :evil: :evil: :evil:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

on se vaan hienoo ku tulee tunne "ei sa**ana eihän tästä tuu taas yhtään mitään"
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
pressa
Viestit: 10475
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

tuli yhtäkkiä mieleen että eipä välttämättä mikään jäänyt löyhälle vaan se venäläinen kamgaspäällystetty letku suotaa läpi
vai oletko jo tarkistanut jalanlämmitys/automaattiryypyn letkujen kunnon??
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

pressa kirjoitti:tuli yhtäkkiä mieleen että eipä välttämättä mikään jäänyt löyhälle vaan se venäläinen kamgaspäällystetty letku suotaa läpi
vai oletko jo tarkistanut jalanlämmitys/automaattiryypyn letkujen kunnon??
Ylin märkä kohta on kohdennettu pakosarjan alla menevään metalliputkeen joka tulee vesipumpulta ja jatkuu ylös missä siinä on klemmarilla kumiputki kii. Kyseinen metalliputki ei ole märkä vesipumpun puolelta eikä ylhäältä missä on se klemmari, vaan suunnilleen siitä kohen missä se tekee mutkan. Mutkan jälkeen tuntuu joku metalliosa siinä päällä, ilmeisesti joku pidike vain vai onko siinä kohen joku liitos mistä se voisi vuotaa? Kun ei kai pakosarjastakaan vettä tule :shock:

Yritin kattoa alhaaltakin muttei mitään näkynyt, sain vaan glykolit silmille. Bilteman pikkupeili on säälittävä laite varsinkin ilman kohdevaloa. Mutta startin päältä lotisee vesi alas iloisesti. :evil:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Tuosta kuvastahan näkyy siellä pakosarjan päällä menevän putken rakenne:
http://www.autodealer.ru/acat-online/ri ... r_id=6_381

Siitä putkesta lähtee letku imusarjaan mikä johtaa lämmintä vettä imusarjan imukanavien keskellä kanteen.

Joko vesi vuotaa tuosta letkuliitoksesta tai sitten imu/pakotiivisteestä.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Voi prkl kun en saa tosta kuvasta mitään selvää.

Puhutaankohan me samasta metalliputkesta, siitäkö pitäisi lähteä joku letku? :shock:

Ei pääse nyt tutkiin kun auto piti ratsioiden pelossa jättää työmaan pihaan.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Vesipumpun päästä lähtee metalliputki mikä menee lämppärin kennolle ja ennen lämppärin kennon letkua siellä on haara mistä lähtee letku.

Tuo kuva on ilman moottoria kuvattuna ja kuin katsoisi kuljettajan ajovalon kohdalta konehuoneeseen.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Jaa niin siis siinä ylhäällä ihan niinkun näkyvissä?

Kun ei mikään näkyvä letku vuoda :cry:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin