Lada 110 1600 Suomeen!!
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Totta että festival-malli jää pois kaikkine aluvanteineen.. mutta mutta, uudet 1.6-mallit ovat kai myös isoilla etujarrulevyillä?
Eli tästälähtien kaikkien ladojen luulisi tulevan 14" peltivanteilla.
Vai taitaapa ollakin tuo 1.6 8v pienemmillä jarrulevyillä! ainakin kuvien perusteella, näkyy olevan nuo rumat 13"ladakapselit!
Eli tästälähtien kaikkien ladojen luulisi tulevan 14" peltivanteilla.
Vai taitaapa ollakin tuo 1.6 8v pienemmillä jarrulevyillä! ainakin kuvien perusteella, näkyy olevan nuo rumat 13"ladakapselit!

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
nokkapellin ja etulasin välinen muovi on kans vanhempiin verrattuna uudistettu, tosin en ole kattonut oliko jo 2004 malleissa erillainen, vanha muovipala otti kiinni lasinpyyhkijän varsiin, uusi ei ota.
Moottori on suurennettu 1,5 litraisesta lisäämällä iskunpituutta 71 mm:stä 75,6 mm, lohko on 2,3 mm korkeampi. 8-venttiilisessä versiossakin on nyt muovikuori peittämässä konetta. Molemmissa koneissa muoviset imusarjat, ruiskusuuttimet on uudenlaiset, polttoaineen paineen säädin on siirretty jonnekin bensatankin moduuliin? 16-venttiilisessä on uudenlainen kaasuläppä härdelli ja puolat. Molemmissa koneissa Bosch M 7.9.7 ohjainlaite.
8-venttiilinen kone 21114,
vääntö 120 Nm 2700 r/min,
teho 59,5kW 80,9 hv
16-venttiilinen kone 21124,
vääntö 131 Nm 3700 r/min,
teho 65,5 kW 89 hv
Moottori on suurennettu 1,5 litraisesta lisäämällä iskunpituutta 71 mm:stä 75,6 mm, lohko on 2,3 mm korkeampi. 8-venttiilisessä versiossakin on nyt muovikuori peittämässä konetta. Molemmissa koneissa muoviset imusarjat, ruiskusuuttimet on uudenlaiset, polttoaineen paineen säädin on siirretty jonnekin bensatankin moduuliin? 16-venttiilisessä on uudenlainen kaasuläppä härdelli ja puolat. Molemmissa koneissa Bosch M 7.9.7 ohjainlaite.
8-venttiilinen kone 21114,
vääntö 120 Nm 2700 r/min,
teho 59,5kW 80,9 hv
16-venttiilinen kone 21124,
vääntö 131 Nm 3700 r/min,
teho 65,5 kW 89 hv

- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo tuo on hämäävä juttu, meinaan yhdessä venäläisessä lähteessä oli myös mainittu 98 hv, mutta kaikissa muissa tuo 89 ja 89 täsmäsi kun laski kilowatti tehoja, julkaisin sen luvun mitä oli eniten tarjottu.esses kirjoitti:Saamani tiedon mukaan on 1,6 16v teho 98 hv

Konalassa 16v
Konalassa on viininpunainen 112 Festival 16 v moottori ja italialaiset aluvanteet. Aiempiin malleihin verrattuna hattuhyllyssä ei ole enää naruja.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Konalassa 16v
Onko Konalassa 110:ä koeajoautona vaiko vain esittelyauto sisätiloissa (tai jossain takapihalla)?Festival kirjoitti:Konalassa on viininpunainen 112 Festival 16 v moottori ja italialaiset aluvanteet. Aiempiin malleihin verrattuna hattuhyllyssä ei ole enää naruja.

Re: Konalassa 16v
Konalassa sisätiloissa, ei ollut kyllä mitään hintalappua oli varmaan juuri tullut. Oliko Hyvinkäällä ihan esittelyauto vai oliko auto odottamassa ostajaa? Viimeisen puolentoista vuoden sisällä en ole Hyvinkäällä nähnyt 110:ä myymälässä kuin kerran ja siinä oli lappu että oli myyty.Lada-Jussi kirjoitti: Onko Konalassa 110:ä koeajoautona vaiko vain esittelyauto sisätiloissa (tai jossain takapihalla)?
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Nuo tehot eivät kai ole vertailukelpoisia venäjällä myytävien autojen kanssa koska sielläpäin ei kai ole vielä euro4-saastemääräykset ainakaan laajassa käytössä? Tuo saastejuttu tiputti 1.5 16v koneen tehoja muistaakseni vuonna 2002 kun sitä muutettiin vähäpäästöisemmäksi..
Eikös tuo 1.6 ole jo euro4-normit täyttävä? Sillä selittyy se että teho on laskenu euro3-normin 1.5 koneisiin nähden.
Eikös tuo 1.6 ole jo euro4-normit täyttävä? Sillä selittyy se että teho on laskenu euro3-normin 1.5 koneisiin nähden.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Venäläisillä on Euro-2 ja ei kai EU:ssa ole vielä Euro-4 käytössä, eli Ladassa on Euro-3, kuten jo 2001 alkaen on ollut. Ladaan ei mikään uusi Eurovaatimus tule ennen kuin on pakkolarssi21074 kirjoitti:Nuo tehot eivät kai ole vertailukelpoisia venäjällä myytävien autojen kanssa koska sielläpäin ei kai ole vielä euro4-saastemääräykset ainakaan laajassa käytössä? Tuo saastejuttu tiputti 1.5 16v koneen tehoja muistaakseni vuonna 2002 kun sitä muutettiin vähäpäästöisemmäksi..
Eikös tuo 1.6 ole jo euro4-normit täyttävä? Sillä selittyy se että teho on laskenu euro3-normin 1.5 koneisiin nähden.


- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Tuota tuota.. huomenna otan selvää mutta olen kyllä siinä uskossa että nuo uudet 1600-mallit täyttää nuo euro4-normit. Nehän tulevat 2006 voimaan eli puolen vuoden kuluttua!
Tuo 1600 moottori on suunniteltu nimenomaan täyttämään nuo uudet päästönormit.
Niin ja se taisi olla juuri 2001 kun euro3 tuli käyttöön, silloin myös tehot putosivat muutamalla hummalla.
Tuo 1600 moottori on suunniteltu nimenomaan täyttämään nuo uudet päästönormit.
Niin ja se taisi olla juuri 2001 kun euro3 tuli käyttöön, silloin myös tehot putosivat muutamalla hummalla.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Tänään tein lähempää tuttavuutta 1.6 8v mallin kanssa. Käynti ainakin uutena on nätti. Onkohan tuossa uudessa 8v koneessa jo hydr.vent.nostajat? 16v koneessahan ne on ollu aina.
Pellin alta löytyi aika paljon uutta! lohkon numero jäi vaivaamaan, siinä oli vain numero 1119. Tuoko lie uuden lohkon numero? Ainakin se on ladan tuttuun tapaan sininen kuten 1600 on aina ollut.
Niin ja noista päästönormeista, pistäisin pääni pantiksi että 1600 täyttää euro4-normit. Moottorin ohjausjärjestelmän päivittäminen viittaa siihen sekä toinen katalysaattori joka on heti pakosarjan alkupäässä. Tällä saadaan päästöt kuriin nopeammin kylmäkäynnistyksissä.
Myös nuo tehot viittaavat tiukempiin päästönormeihin.
No.. oli miten oli mutta kun saamme uudesta mallista huoltotiedotteet tuonne deltaan ni ilmottelen sit mitä uutta selviää!!
..ja eiköhän nuo lähetä varaosaluettelon myös tuohon uutukaiseen.
Pellin alta löytyi aika paljon uutta! lohkon numero jäi vaivaamaan, siinä oli vain numero 1119. Tuoko lie uuden lohkon numero? Ainakin se on ladan tuttuun tapaan sininen kuten 1600 on aina ollut.
Niin ja noista päästönormeista, pistäisin pääni pantiksi että 1600 täyttää euro4-normit. Moottorin ohjausjärjestelmän päivittäminen viittaa siihen sekä toinen katalysaattori joka on heti pakosarjan alkupäässä. Tällä saadaan päästöt kuriin nopeammin kylmäkäynnistyksissä.
Myös nuo tehot viittaavat tiukempiin päästönormeihin.
No.. oli miten oli mutta kun saamme uudesta mallista huoltotiedotteet tuonne deltaan ni ilmottelen sit mitä uutta selviää!!
..ja eiköhän nuo lähetä varaosaluettelon myös tuohon uutukaiseen.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129