Lada 110 1600 Suomeen!!

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

No eipä paljon uutta näytä olevan.HB:ssä takapuskurin alla oleva lista on korin värinen.Turvavyöjuttu on kai näitä EU määräyksiä.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Totta että festival-malli jää pois kaikkine aluvanteineen.. mutta mutta, uudet 1.6-mallit ovat kai myös isoilla etujarrulevyillä?
Eli tästälähtien kaikkien ladojen luulisi tulevan 14" peltivanteilla.
Vai taitaapa ollakin tuo 1.6 8v pienemmillä jarrulevyillä! ainakin kuvien perusteella, näkyy olevan nuo rumat 13"ladakapselit! :lol:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

No huh, onko rullavyö HIUKKA sen näkönen että on hätäasennettu systeemi :shock: ?!?

Sisusta ei sitten parantunu yhtään vai?

Pelkkiä HBtä ja combeja suomessa enään nykyään myydään?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

nokkapellin ja etulasin välinen muovi on kans vanhempiin verrattuna uudistettu, tosin en ole kattonut oliko jo 2004 malleissa erillainen, vanha muovipala otti kiinni lasinpyyhkijän varsiin, uusi ei ota.

Moottori on suurennettu 1,5 litraisesta lisäämällä iskunpituutta 71 mm:stä 75,6 mm, lohko on 2,3 mm korkeampi. 8-venttiilisessä versiossakin on nyt muovikuori peittämässä konetta. Molemmissa koneissa muoviset imusarjat, ruiskusuuttimet on uudenlaiset, polttoaineen paineen säädin on siirretty jonnekin bensatankin moduuliin? 16-venttiilisessä on uudenlainen kaasuläppä härdelli ja puolat. Molemmissa koneissa Bosch M 7.9.7 ohjainlaite.

8-venttiilinen kone 21114,
vääntö 120 Nm 2700 r/min,
teho 59,5kW 80,9 hv

16-venttiilinen kone 21124,
vääntö 131 Nm 3700 r/min,
teho 65,5 kW 89 hv
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

2003 mallinen 1,5 litran 16 venttiilinen kone:
vääntö 128Nm/3700 rpm-90 hv.

2005 mallinen 1,6 litran 16 venttiilinen kone
vääntö 131Nm/3700 rpm-89hv.

....eli vääntöä tuli 0,3 kpm lisää :D ,mutta teho tippui 1hv :cry: ...mahtaako käytännössä huomata mitenkään :? ?
esses

Viesti Kirjoittaja esses »

Saamani tiedon mukaan on 1,6 16v teho 98 hv
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

esses kirjoitti:Saamani tiedon mukaan on 1,6 16v teho 98 hv
joo tuo on hämäävä juttu, meinaan yhdessä venäläisessä lähteessä oli myös mainittu 98 hv, mutta kaikissa muissa tuo 89 ja 89 täsmäsi kun laski kilowatti tehoja, julkaisin sen luvun mitä oli eniten tarjottu.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Festival
Viestit: 138
Liittynyt: 10.12.2003 20:14
Paikkakunta: Espoo

Konalassa 16v

Viesti Kirjoittaja Festival »

Konalassa on viininpunainen 112 Festival 16 v moottori ja italialaiset aluvanteet. Aiempiin malleihin verrattuna hattuhyllyssä ei ole enää naruja.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Konalassa 16v

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Festival kirjoitti:Konalassa on viininpunainen 112 Festival 16 v moottori ja italialaiset aluvanteet. Aiempiin malleihin verrattuna hattuhyllyssä ei ole enää naruja.
Onko Konalassa 110:ä koeajoautona vaiko vain esittelyauto sisätiloissa (tai jossain takapihalla)?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Festival
Viestit: 138
Liittynyt: 10.12.2003 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Konalassa 16v

Viesti Kirjoittaja Festival »

Lada-Jussi kirjoitti: Onko Konalassa 110:ä koeajoautona vaiko vain esittelyauto sisätiloissa (tai jossain takapihalla)?
Konalassa sisätiloissa, ei ollut kyllä mitään hintalappua oli varmaan juuri tullut. Oliko Hyvinkäällä ihan esittelyauto vai oliko auto odottamassa ostajaa? Viimeisen puolentoista vuoden sisällä en ole Hyvinkäällä nähnyt 110:ä myymälässä kuin kerran ja siinä oli lappu että oli myyty.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Nuo tehot eivät kai ole vertailukelpoisia venäjällä myytävien autojen kanssa koska sielläpäin ei kai ole vielä euro4-saastemääräykset ainakaan laajassa käytössä? Tuo saastejuttu tiputti 1.5 16v koneen tehoja muistaakseni vuonna 2002 kun sitä muutettiin vähäpäästöisemmäksi..
Eikös tuo 1.6 ole jo euro4-normit täyttävä? Sillä selittyy se että teho on laskenu euro3-normin 1.5 koneisiin nähden.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Onko ABS, ohjaustehostinta tai ilmastointia?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

larssi21074 kirjoitti:Nuo tehot eivät kai ole vertailukelpoisia venäjällä myytävien autojen kanssa koska sielläpäin ei kai ole vielä euro4-saastemääräykset ainakaan laajassa käytössä? Tuo saastejuttu tiputti 1.5 16v koneen tehoja muistaakseni vuonna 2002 kun sitä muutettiin vähäpäästöisemmäksi..
Eikös tuo 1.6 ole jo euro4-normit täyttävä? Sillä selittyy se että teho on laskenu euro3-normin 1.5 koneisiin nähden.
Venäläisillä on Euro-2 ja ei kai EU:ssa ole vielä Euro-4 käytössä, eli Ladassa on Euro-3, kuten jo 2001 alkaen on ollut. Ladaan ei mikään uusi Eurovaatimus tule ennen kuin on pakko :lol:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Tuota tuota.. huomenna otan selvää mutta olen kyllä siinä uskossa että nuo uudet 1600-mallit täyttää nuo euro4-normit. Nehän tulevat 2006 voimaan eli puolen vuoden kuluttua!
Tuo 1600 moottori on suunniteltu nimenomaan täyttämään nuo uudet päästönormit.
Niin ja se taisi olla juuri 2001 kun euro3 tuli käyttöön, silloin myös tehot putosivat muutamalla hummalla.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Tänään tein lähempää tuttavuutta 1.6 8v mallin kanssa. Käynti ainakin uutena on nätti. Onkohan tuossa uudessa 8v koneessa jo hydr.vent.nostajat? 16v koneessahan ne on ollu aina.
Pellin alta löytyi aika paljon uutta! lohkon numero jäi vaivaamaan, siinä oli vain numero 1119. Tuoko lie uuden lohkon numero? Ainakin se on ladan tuttuun tapaan sininen kuten 1600 on aina ollut.
Niin ja noista päästönormeista, pistäisin pääni pantiksi että 1600 täyttää euro4-normit. Moottorin ohjausjärjestelmän päivittäminen viittaa siihen sekä toinen katalysaattori joka on heti pakosarjan alkupäässä. Tällä saadaan päästöt kuriin nopeammin kylmäkäynnistyksissä.
Myös nuo tehot viittaavat tiukempiin päästönormeihin.
No.. oli miten oli mutta kun saamme uudesta mallista huoltotiedotteet tuonne deltaan ni ilmottelen sit mitä uutta selviää!!
..ja eiköhän nuo lähetä varaosaluettelon myös tuohon uutukaiseen.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Vastaa Viestiin