nopea ohjaus
En kyllä ohjauksessa olevia valurautaosia rupeasi hitsauttamaan, saati tekemään itse. On muuten laitontakin. Jos parantaa ohjausta haluaa niin hammastanko vain alle, sitten rupeaakin löytymään nopeitakin malleja. Tarvetta kadulle en kyllä ymmärrä.
Rallimiehille kysymys: näyttää noissa rallipeleissä olevan ihan kilvet kiinni, niin miten on tehojen laita? Kun laki määrää sen 100,8 mutta noissa reilusti yli. En käsitä.
Rallimiehille kysymys: näyttää noissa rallipeleissä olevan ihan kilvet kiinni, niin miten on tehojen laita? Kun laki määrää sen 100,8 mutta noissa reilusti yli. En käsitä.
Vauhdin tae - alamäki
Toi laakeroitu apusimpukka tuntuu keventäneen ohjausta ihan mukavasti. Silti keskittää ihan kivasti.Lada-Jussi kirjoitti:laakeroitu apusimpukka ja halkaisijaltaan pienempiratti, matalammilla pyörilläkin saa ohjauksen aika levottomaksi.
Kerron lisää kunhan tulee ajeltua enemmän.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
-
ladaracing pori
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
noita ohjausvarsia on tehty suomessa ainakin hämeenkyrös yhen tunnetun kilpa-aitoilijan pajas viel ku se ajo ladal. olen saamas sitä niitten tekojigiä ittelleni kun vaan kerkeisin hakemaan sen.Stefa kirjoitti:En kyllä ohjauksessa olevia valurautaosia rupeasi hitsauttamaan, saati tekemään itse. On muuten laitontakin. Jos parantaa ohjausta haluaa niin hammastanko vain alle, sitten rupeaakin löytymään nopeitakin malleja. Tarvetta kadulle en kyllä ymmärrä.
Rallimiehille kysymys: näyttää noissa rallipeleissä olevan ihan kilvet kiinni, niin miten on tehojen laita? Kun laki määrää sen 100,8 mutta noissa reilusti yli. En käsitä.
Mitä noihin tehoihin tulee niin auto on katsastetu kilpa-autoksi ja siitä on maininta rekisteriotteen erikoismaininnas.
100.8? Eiks ladassa saa nostaa heppoja siitä yli vai mitä tarkotat? Ittellä on valmistumassa katuviritys johon on suunniteltu noin 140hp. Kertokee tyhmemmälle kun ei noista lakipykälistä oo tietoo. Mitä tarttis tehä että sais katulailliseks tollasen larssin? Vai onniistuuko mitenkään? Voihan sitä tietysti katsastukseen vaihtaa vakio kaasarin tuplien tilalle ja taitella putkistoon semmoset palikat et saa pellisatsin poikkeen kun veis leimalleStefa kirjoitti: Rallimiehille kysymys: näyttää noissa rallipeleissä olevan ihan kilvet kiinni, niin miten on tehojen laita? Kun laki määrää sen 100,8 mutta noissa reilusti yli. En käsitä.
Siperia opettaa...
Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779Lada ukko kirjoitti: 100.8? Eiks ladassa saa nostaa heppoja siitä yli vai mitä tarkotat? Ittellä on valmistumassa katuviritys johon on suunniteltu noin 140hp. Kertokee tyhmemmälle kun ei noista lakipykälistä oo tietoo. Mitä tarttis tehä että sais katulailliseks tollasen larssin? Vai onniistuuko mitenkään? Voihan sitä tietysti katsastukseen vaihtaa vakio kaasarin tuplien tilalle ja taitella putkistoon semmoset palikat et saa pellisatsin poikkeen kun veis leimalle![]()
![]()
Kannattaa myös lueskella noilta minun sivuilta tarinat, ripoteltuna sinne löytyy mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Tosin tilanne hieman muuttuu maaliskuun alusta uuden säädöksen myötä. Mutta tuo 100.8 tosiaan se maksimiteho jos ei korissa ole vanhoja lupia.
Tuota tulevaa pykälää hyödyntäen saatan 131:n racingin hammastangon askarrella tuohon nappikseen. Saa nyt nähdä.
Aina ennenkuin rupeaa muutoksia suunnittelemaan eikä ole aivan täysin varma tekemisistään, kannattaa käydä konttorilla kyselemässä. Ja etsiä konttori jossa ollaan myötämielisiä.
Ladaracing pori: Mitä tuo erikoismaininta käytännössä tarkoittaa? Tarkoittanee että auton täytettävä luokan säännöt? Miten rajoittaa autolla ajamista yleisesti?
Vauhdin tae - alamäki
-
rhmotor
Itellä on samarantzissa kans merkintä otteessa et vain rallikilpailuissa käytettävä auto. Katsastuksessa ei tarvi mitata päästöjä olleskaan. Mut käsittääkseni toi kohta meinaa sitä et autolla ei saisi muuten ajella liikenteessä, muuta kuin kisaan liittyen. Eipä sillä kyllä mieli tee ylimääräistä ajellakkaan.
Näin muuten siellä vammalan kilpailukeskuksella teidän (ladaracing) auton. Oli vissiin tullu aika tälli...
Näin muuten siellä vammalan kilpailukeskuksella teidän (ladaracing) auton. Oli vissiin tullu aika tälli...
-
ladaracing pori
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
kyllä sillä saa ajaa ihan normaalisti katuliikenteessä mutta toi ajonautinto ei ole mikään päätä huimaava.Stefa kirjoitti:Lada ukko kirjoitti:
Ladaracing pori: Mitä tuo erikoismaininta käytännössä tarkoittaa? Tarkoittanee että auton täytettävä luokan säännöt? Miten rajoittaa autolla ajamista yleisesti?
meteli on kuulosuojaimia tarvitseva, alusta aivan liian kova asvaltille 40km/h ajelulle lisäksi toi kulutus n.50l per 100km ei oikein innosta mitään huvi kruisailua harrastamaan. ja kun tuol mettäs pääsee vetään kunnol nii ei tarvi enää yleisel tiel repiä ku tulpatonta mopoa.
Ja siitä vammalan osumasta niin hartijat muuttu mustiksi viikoksi ja kartturin munissa esiinty jonkin asteista aristusta (vyöt löysässä)!!!!
Siis mikäli on rekisteriotteessa merkintä kilpailukäytöstä niin sillä ei todellakaan saa ajaa yleisessä liikenteessa muuten kuin kilpailuissa.ladaracing pori kirjoitti:Stefa kirjoitti:kyllä sillä saa ajaa ihan normaalisti katuliikenteessä mutta toi ajonautinto ei ole mikään päätä huimaava.Lada ukko kirjoitti:
Ladaracing pori: Mitä tuo erikoismaininta käytännössä tarkoittaa? Tarkoittanee että auton täytettävä luokan säännöt? Miten rajoittaa autolla ajamista yleisesti?
meteli on kuulosuojaimia tarvitseva, alusta aivan liian kova asvaltille 40km/h ajelulle lisäksi toi kulutus n.50l per 100km ei oikein innosta mitään huvi kruisailua harrastamaan. ja kun tuol mettäs pääsee vetään kunnol nii ei tarvi enää yleisel tiel repiä ku tulpatonta mopoa.
Ja siitä vammalan osumasta niin hartijat muuttu mustiksi viikoksi ja kartturin munissa esiinty jonkin asteista aristusta (vyöt löysässä)!!!!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
onhan se paljon nopeempi käännös jos kääntäminen menee kevyesti, keveys -> nopeusNonnis kirjoitti:^Mutta ohjauksen keventäminenhän ei oo sama asia kuin nopea ohjaus?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)-
ladaracing pori
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
niin jos auto on SUOMEN kilvissä EI punakilpinsenä niin autolla SAA ajaaJankos kirjoitti:ladaracing pori kirjoitti:Stefa kirjoitti:[quote="quote]
Siis mikäli on rekisteriotteessa merkintä kilpailukäytöstä niin sillä ei todellakaan saa ajaa yleisessä liikenteessa muuten kuin kilpailuissa.
normaalisti tieliienteessä!!!!!!!!
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Ei ole. Tässä topikissa on selitetty hyvin mitä tarkoittaa nopea ohjaus. Ohjauksen keveneminen ei liity tähän mitenkään.Nonnis kirjoitti:^Mutta ohjauksen keventäminenhän ei oo sama asia kuin nopea ohjaus?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
no joo käsitteenä "nopea ohjaus" tarkoitetaan juurikin tuota että vähän tarvitsee kääntää rattia ja auto kääntyy jo paljon, mutta käytännössä ohjaus on nopeampi jos ratti kääntyy nopeemmin, esim. liukkaalla pinnalla Ladan ohjaus on paljon nopeampi. mutta ok, ilmeisesti tässä ei haeta sellaista nopeutta, vaan ihan rallihommaa.veli alexei kirjoitti:Ei ole. Tässä topikissa on selitetty hyvin mitä tarkoittaa nopea ohjaus. Ohjauksen keveneminen ei liity tähän mitenkään.Nonnis kirjoitti:^Mutta ohjauksen keventäminenhän ei oo sama asia kuin nopea ohjaus?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)