nopea ohjaus

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

En kyllä ohjauksessa olevia valurautaosia rupeasi hitsauttamaan, saati tekemään itse. On muuten laitontakin. Jos parantaa ohjausta haluaa niin hammastanko vain alle, sitten rupeaakin löytymään nopeitakin malleja. Tarvetta kadulle en kyllä ymmärrä.

Rallimiehille kysymys: näyttää noissa rallipeleissä olevan ihan kilvet kiinni, niin miten on tehojen laita? Kun laki määrää sen 100,8 mutta noissa reilusti yli. En käsitä.
Vauhdin tae - alamäki
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Lada-Jussi kirjoitti:laakeroitu apusimpukka ja halkaisijaltaan pienempiratti, matalammilla pyörilläkin saa ohjauksen aika levottomaksi.
Toi laakeroitu apusimpukka tuntuu keventäneen ohjausta ihan mukavasti. Silti keskittää ihan kivasti.

Kerron lisää kunhan tulee ajeltua enemmän.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

^Mutta ohjauksen keventäminenhän ei oo sama asia kuin nopea ohjaus? :?:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Stefa kirjoitti:En kyllä ohjauksessa olevia valurautaosia rupeasi hitsauttamaan, saati tekemään itse. On muuten laitontakin. Jos parantaa ohjausta haluaa niin hammastanko vain alle, sitten rupeaakin löytymään nopeitakin malleja. Tarvetta kadulle en kyllä ymmärrä.

Rallimiehille kysymys: näyttää noissa rallipeleissä olevan ihan kilvet kiinni, niin miten on tehojen laita? Kun laki määrää sen 100,8 mutta noissa reilusti yli. En käsitä.
noita ohjausvarsia on tehty suomessa ainakin hämeenkyrös yhen tunnetun kilpa-aitoilijan pajas viel ku se ajo ladal. olen saamas sitä niitten tekojigiä ittelleni kun vaan kerkeisin hakemaan sen.
Mitä noihin tehoihin tulee niin auto on katsastetu kilpa-autoksi ja siitä on maininta rekisteriotteen erikoismaininnas.
Avatar
Lada ukko
Viestit: 129
Liittynyt: 26.6.2004 9:00
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Lada ukko »

Stefa kirjoitti: Rallimiehille kysymys: näyttää noissa rallipeleissä olevan ihan kilvet kiinni, niin miten on tehojen laita? Kun laki määrää sen 100,8 mutta noissa reilusti yli. En käsitä.
100.8? Eiks ladassa saa nostaa heppoja siitä yli vai mitä tarkotat? Ittellä on valmistumassa katuviritys johon on suunniteltu noin 140hp. Kertokee tyhmemmälle kun ei noista lakipykälistä oo tietoo. Mitä tarttis tehä että sais katulailliseks tollasen larssin? Vai onniistuuko mitenkään? Voihan sitä tietysti katsastukseen vaihtaa vakio kaasarin tuplien tilalle ja taitella putkistoon semmoset palikat et saa pellisatsin poikkeen kun veis leimalle 8) 8) 8)
Siperia opettaa...
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Lada ukko kirjoitti: 100.8? Eiks ladassa saa nostaa heppoja siitä yli vai mitä tarkotat? Ittellä on valmistumassa katuviritys johon on suunniteltu noin 140hp. Kertokee tyhmemmälle kun ei noista lakipykälistä oo tietoo. Mitä tarttis tehä että sais katulailliseks tollasen larssin? Vai onniistuuko mitenkään? Voihan sitä tietysti katsastukseen vaihtaa vakio kaasarin tuplien tilalle ja taitella putkistoon semmoset palikat et saa pellisatsin poikkeen kun veis leimalle 8) 8) 8)
Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779

Kannattaa myös lueskella noilta minun sivuilta tarinat, ripoteltuna sinne löytyy mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Tosin tilanne hieman muuttuu maaliskuun alusta uuden säädöksen myötä. Mutta tuo 100.8 tosiaan se maksimiteho jos ei korissa ole vanhoja lupia.

Tuota tulevaa pykälää hyödyntäen saatan 131:n racingin hammastangon askarrella tuohon nappikseen. Saa nyt nähdä.

Aina ennenkuin rupeaa muutoksia suunnittelemaan eikä ole aivan täysin varma tekemisistään, kannattaa käydä konttorilla kyselemässä. Ja etsiä konttori jossa ollaan myötämielisiä.

Ladaracing pori: Mitä tuo erikoismaininta käytännössä tarkoittaa? Tarkoittanee että auton täytettävä luokan säännöt? Miten rajoittaa autolla ajamista yleisesti?
Vauhdin tae - alamäki
rhmotor

Viesti Kirjoittaja rhmotor »

Itellä on samarantzissa kans merkintä otteessa et vain rallikilpailuissa käytettävä auto. Katsastuksessa ei tarvi mitata päästöjä olleskaan. Mut käsittääkseni toi kohta meinaa sitä et autolla ei saisi muuten ajella liikenteessä, muuta kuin kisaan liittyen. Eipä sillä kyllä mieli tee ylimääräistä ajellakkaan.

Näin muuten siellä vammalan kilpailukeskuksella teidän (ladaracing) auton. Oli vissiin tullu aika tälli...
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

veli alexei kirjoitti:No tosiaan jos rannetreeniä haluaa niin ei muuta kun nopeeohjaus, leveet renkaat ja pikku ratti. Sit ei muuta kun parkkipaikoille ruutuun parkkeeraamista harjoitteleen. :D
Tulee kyllä rumaa jälkeä.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Stefa kirjoitti:
Lada ukko kirjoitti:

Ladaracing pori: Mitä tuo erikoismaininta käytännössä tarkoittaa? Tarkoittanee että auton täytettävä luokan säännöt? Miten rajoittaa autolla ajamista yleisesti?
kyllä sillä saa ajaa ihan normaalisti katuliikenteessä mutta toi ajonautinto ei ole mikään päätä huimaava.
meteli on kuulosuojaimia tarvitseva, alusta aivan liian kova asvaltille 40km/h ajelulle lisäksi toi kulutus n.50l per 100km ei oikein innosta mitään huvi kruisailua harrastamaan. ja kun tuol mettäs pääsee vetään kunnol nii ei tarvi enää yleisel tiel repiä ku tulpatonta mopoa.
Ja siitä vammalan osumasta niin hartijat muuttu mustiksi viikoksi ja kartturin munissa esiinty jonkin asteista aristusta (vyöt löysässä)!!!!
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

ladaracing pori kirjoitti:
Stefa kirjoitti:
Lada ukko kirjoitti:

Ladaracing pori: Mitä tuo erikoismaininta käytännössä tarkoittaa? Tarkoittanee että auton täytettävä luokan säännöt? Miten rajoittaa autolla ajamista yleisesti?
kyllä sillä saa ajaa ihan normaalisti katuliikenteessä mutta toi ajonautinto ei ole mikään päätä huimaava.
meteli on kuulosuojaimia tarvitseva, alusta aivan liian kova asvaltille 40km/h ajelulle lisäksi toi kulutus n.50l per 100km ei oikein innosta mitään huvi kruisailua harrastamaan. ja kun tuol mettäs pääsee vetään kunnol nii ei tarvi enää yleisel tiel repiä ku tulpatonta mopoa.
Ja siitä vammalan osumasta niin hartijat muuttu mustiksi viikoksi ja kartturin munissa esiinty jonkin asteista aristusta (vyöt löysässä)!!!!
Siis mikäli on rekisteriotteessa merkintä kilpailukäytöstä niin sillä ei todellakaan saa ajaa yleisessä liikenteessa muuten kuin kilpailuissa.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10253
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Nonnis kirjoitti:^Mutta ohjauksen keventäminenhän ei oo sama asia kuin nopea ohjaus? :?:
onhan se paljon nopeempi käännös jos kääntäminen menee kevyesti, keveys -> nopeus
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Jankos kirjoitti:
ladaracing pori kirjoitti:
Stefa kirjoitti:[quote="quote]

Siis mikäli on rekisteriotteessa merkintä kilpailukäytöstä niin sillä ei todellakaan saa ajaa yleisessä liikenteessa muuten kuin kilpailuissa.
niin jos auto on SUOMEN kilvissä EI punakilpinsenä niin autolla SAA ajaa
normaalisti tieliienteessä!!!!!!!! :twisted:
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Nonnis kirjoitti:^Mutta ohjauksen keventäminenhän ei oo sama asia kuin nopea ohjaus? :?:
Ei ole. Tässä topikissa on selitetty hyvin mitä tarkoittaa nopea ohjaus. Ohjauksen keveneminen ei liity tähän mitenkään.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Niin. Sitähän minäkin!
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10253
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

veli alexei kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:^Mutta ohjauksen keventäminenhän ei oo sama asia kuin nopea ohjaus? :?:
Ei ole. Tässä topikissa on selitetty hyvin mitä tarkoittaa nopea ohjaus. Ohjauksen keveneminen ei liity tähän mitenkään.
no joo käsitteenä "nopea ohjaus" tarkoitetaan juurikin tuota että vähän tarvitsee kääntää rattia ja auto kääntyy jo paljon, mutta käytännössä ohjaus on nopeampi jos ratti kääntyy nopeemmin, esim. liukkaalla pinnalla Ladan ohjaus on paljon nopeampi. mutta ok, ilmeisesti tässä ei haeta sellaista nopeutta, vaan ihan rallihommaa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin