Sivu 2/2
Lähetetty: 6.1.2005 23:16
Kirjoittaja Laabor 1500s
jos laittaa dgv:n niin kannattaa tehdä korokepala kaasarin ja imusarjan väliin tekee meineen rutosti vääntöä.
Lähetetty: 7.1.2005 16:56
Kirjoittaja KTC
minkäs pitunen.onko vaaka vai pysty?
mitäs se meinaa vääntöjen suhteen kun kevennytän vauhtipyörää ja jos kaasutin tois alavääntöä niin olisko mulla sitte vääntävä kone niin ylä kuin ala kierroksilla.
kun en oikein vielä tiedä tätä systeemiä joten haluan teiltä varmaa tietoa.

Lähetetty: 10.1.2005 0:35
Kirjoittaja Stefa
Tuo vauhtipyörä vaikuttaa eniten 1- ja 2-vaihteilla lähinnä. Eli vaikuttaa siihen kuinka nopeasti moottorin kierrosluku muuttuu. Kassari sitten vaikuttaa jo enemmän. Itse kannattaisin normaaliajoon vaiheittain aukeavaa kaasaria. Vain osittain auki oleva läppä aina häiritsee virtausta (vrt. bmw valvetronic, sorry...). Osakaasulla kuitenkin vain yksi imupulssi aina kerrallaan niin yksi läppä kyllä selviää koko ruokkimisesta ja bonuksena suurempi virtausnopeus. Ja täyskaasulla sitten kuitenkin kaikki auki.
Offtopic: 2l tc:stä versio jossa yhdellä vaiheittain aukeavalla 2-kurkkuisella 34mm weberillä 140hv...
Lähetetty: 14.1.2005 15:12
Kirjoittaja lada 1300s
Ootko ajatellu että mitä maksaa tuo kannen viilaus ammattimiehellä?
Lähetetty: 14.1.2005 23:21
Kirjoittaja ladalada
lada 1300s kirjoitti:Ootko ajatellu että mitä maksaa tuo kannen viilaus ammattimiehellä?
riippuu siitä että mitä haluat kannelle tehtävän ja missä kunnossa se on, 0-300e + kansipahvi ja pultit
Lähetetty: 15.1.2005 14:32
Kirjoittaja lada 1300s
ja siihen vielä nokka, kaasari peltisatsi jotta kannesta on hyötyä? plus jos poraa lohkoa, mutta eihän se virittäminen ikinä halpaa hommaa ole.
Lähetetty: 15.1.2005 17:47
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Vähän menee oftopic mutta kun nyt taas virittämisestä puhutaan:
DGV lähes vakio koneeseen?
Kanavien ja palotilojen kiillotus ajatuksena ei muuta virnaamista, tavoite saada tasasesti toimiva, kaasuherkkä, pienillä kierroksilla hyvin vääntävä kone, laittaako tuon DGV:n vai ladan oma kaasari?
Hyötyä/haittaa?????
Lähetetty: 2.3.2005 8:58
Kirjoittaja Lada ukko
Hain vauhtipyörän eilen sepältä. Menihän siinä vähän aikaa mutta "mikäs hätä tässä, kuivassa kaivossa" Ja pääasia että tuli hyvä. Se on nyt tasan 5.5kg ja keskikohtaan ei ole koskettu ettei tule kyljestä ulos isoillakaan kierroksilla. Kiillottipa seppä vielä kytkinpinnatkin kaupan päälle. Tänään pitäs soitella vähän eri koneistamoihin tasapainotuksen ja muun virittämisen takia

Lähetetty: 10.3.2005 9:35
Kirjoittaja KTC
eikö se vauhtipyörän paino mitata hammaskehäm kiin ollessa? etten turhaan ota irti. vien se varmaan ens viikolla kouluuni sorvattavaksi asialliselle tutulle,kun siä amikses on paljon jotain hörhöjä.
Lähetetty: 20.3.2005 11:56
Kirjoittaja KTC
onko kellään sorvatusta vauhtipyörästä kuvaa? tietäisin sanoa mistä kohtaa ottais pois. eikö sitä sorvata siltä kuperalta puolelta ettei kytkin levyn puolelta

Lähetetty: 20.3.2005 20:16
Kirjoittaja KTC
vastauksia pian!
Lähetetty: 21.3.2005 12:39
Kirjoittaja pietu0ne
aika halvalla joku viilaa kantta, meinaan vaan että voi olla alakanttiin tuo 0-300€ kyselin tuossa tutuilta jannuilta, semmoset 500 ja siitä ylöspäin riipuen paljon halutaan virtauksia ja kannesta voimoo. melko kallista

elämä on

Lähetetty: 21.3.2005 13:36
Kirjoittaja Stefa
Tuohon keventelyyn, niin mahdollisimman läheltä ulkokehää, keskiöön ei kannata koskea eikä kytkinpintaan. Ei ole juuri väliä punnitseeko hammaskehän kanssa tai ilman, ellei essonbaariin halua, silloinhan kannattaa ilman punnita

Oikeastaan ainoa millä on väliä ja mitä tuossa pyritään pienentämään on moottorin pyörivien osien hitausmomenttia. Mutta tuon mittus onkin jo mielenkiintoisempaa.
Kansien työstön hinnat lähtee vanhasta viidestäsadasta, eli jotain 85€ ja siitä ylöspäin RIIPPUEN mitä kannelle tehdään. Kun ruvetaan kanavia nostamaan ja venttiilejä isontamaan niin puhutaan nopeasti jo noin 2k€ summista.