kumpi 1200L vai 2107?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Molempia kokeilleena ja myös motaria ns. pitkää matkaa ajaneena sanoisin että erot on aika minimaaliset.

Mottorin koko nyt tuo etua kiihdytyksissä ehkä jonkun verran mutta mitä siellä liikenteessä nyt tarvii niin kiihdyttää. Ja ei kummassakaan voida nyt mistää hyvästä kiihtyvyydestä puhua. Näin ollen sekin syö tuota mallien välistä eroa. Eli ainakin matka-ajossa sen matkanopeus saavutettua on aika sama mikä pata siellä on. Tottakai jos jotain kärryä vetää niin silloin isommasta myllystä saadaan hyötyä. Mutta ei se takatuuppari koskaan mikään ihanne veturi ole.

Jos vitonen löytyy ja isoja teitä paljon ajaa niin kyllä se ylivaihde kiva on. Meinaan on se aika huutoa aina tuolla motarilla jos 120 on lasissa. Vaikka en sillain sitä itse niin huomaa kun tasan yksi auto on ollut itsellä viisivaihteinen ja muutenkin ovat olleet siitä meluisammasta päästä noi autot niin kai siihen on tottunut ja kuulo on mennyt. Mutta jenkamittari ja muut sen sitten kertoo että meteli on aika kova. Vitosvaihtiesissa sitten vaan tuntuu olevan tollasta juttua liikkeellä että se ne vitosvaihteiset hajoavat helpommin kun neljävaihtiset. En sitten tiedä mikä on faktaa ja mikä luuloja.

Jakkaroissa on eroja myös, mutta ei se 07:n jakkarakaan mikään hyvä ole missään nimessä. Että jos hyvän haluaa ihan oikeasti niin kyllä sitä sitten pitää mennä jakkarakauppaan kummiskin.

Tekniikaltaan ja huollettavuudeltaan 1200L on varmasti monien mielestä parempi ja näin varmasti monessa asiassa onkin. Vanhempana mallina monet asiat on tehty ehkä ns. rumasti mutta toimivasti ja yksinkertaisesti niin on saatu huolto ja toimivuus paremmaksi.

Mitä tulee sitten ihan vaan tuohon tykkäämis juttuun niin täytyy sanoa että kyllä se 1200L alias nappis on vaan se oikea Lada. Tai siis se lekentaarinen. Että kai tästä voidaan sanoa että yhdistelmä nappis isolla moottorilla, mahdollisesti viitosvaihteella ja hyvillä jakkaroilla olisi aika ideaalinen tilanne.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Jos aikoo perävaunua vetää niin se 1500 on tietysti parempi.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No pikkulohkon meteliin ehkä tottuu mutten tiä onks se korville kuin hyväksi. Ja sedaniin kun vaihdoin olosuhteiden pakosta suomipenkin niin on se alkuperäistä parempi. Niskatukeen voi jopa nojata :)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Nonnis kirjoitti:No pikkulohkon meteliin ehkä tottuu mutten tiä onks se korville kuin hyväksi. Ja sedaniin kun vaihdoin olosuhteiden pakosta suomipenkin niin on se alkuperäistä parempi. Niskatukeen voi jopa nojata :)
Onks se semmoinen Suomessa paranneltu versio vaiko ihan Saab-versio?
Molemmat on kyllä tosiaan reilusti parempia, vallankin, jos joutuu ajelemaan pitempiä matkoja.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Mulla oli aikanaan 2107 vm 88 ja 1600 koneella ja koko ajan jotain pientä vikaa(mun tuuria)ja nyt nappis 87 eikä ole ollut ainakaan samoja vikoja (sähkö).Ainakin olen ollut tyytyväinen 1200 l:ään :)
Avatar
Hellraiser
Viestit: 381
Liittynyt: 12.11.2004 7:13
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellraiser »

Jos tuunaat ja oot "rallihenkinen", osta nappis
Jos tuunaat ja oot "tuninghenkisempi" osta 2107.
Jos haluat orkkista, osta kumpi vaan koska tod.näkkösesti molemmat on jo valmiiks orkkiksia :D
1200:ssa ehkä vähemmin vikoja just vähempi sähköisyyden takia...
(moni ei varmaan mun pointtia löydä tosta tuunaus periaatteesta) so not
Omia lada kuvia
Hei hei, relaa ota pami.
Rotan ansiosta stadi,
on sassii ku dami!
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

markku kirjoitti:Mulla oli aikanaan 2107 vm 88 ja 1600 koneella ja koko ajan jotain pientä vikaa(mun tuuria)
Enemmän sähkö vempaimia -> enemmän sulakkeita -> jos sulakkeet aitoja venäläisiä mustia = vikaa usein, jos sulakkeet euro-valmisteisia stanu-värisiä = ei vikaa.

Eli neuvo numero uuno kaikille Lada-kuskeille. Tsekatkaa sulakeboxi ja vaihtakaa ensin ja heti kaikki venäläiset mustat posliinisulakeet huomattavasti laadukkaampiin esim. saksalaisvalmisteisiin posliini sulakkeisiin.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

1200l mun mielestä. toisesta ei ole kokemusta.
nappisilmä on niin rauhallisen näköinen ja vikoja ei ole ilmennyt.
oon 16 ja toinen nappisilmä menos ja haen jokupäivä kolmannen kaunottaren.
arto hietakangas
lada 1500s
Viestit: 107
Liittynyt: 31.10.2004 12:35
Paikkakunta: alavus

Viesti Kirjoittaja lada 1500s »

jos tuunaat niin 2107 mulla on 1500s
jos et tuunaa niin 1200l
Avatar
LadaRacingTeam
Viestit: 278
Liittynyt: 26.11.2003 12:58
Paikkakunta: Karstula/Mänttä

Viesti Kirjoittaja LadaRacingTeam »

1200L on kyllä hienompi ja meinasin ihan eka autoksi ei elvistelyyn.... Kyllä sitä joskus tulee 4-tiellä ajettua mutta en usko että useasti.....
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

hyvä valinta :twisted:
arto hietakangas
Vastaa Viestiin