kumpi 1200L vai 2107?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
LadaRacingTeam
Viestit: 278
Liittynyt: 26.11.2003 12:58
Paikkakunta: Karstula/Mänttä

kumpi 1200L vai 2107?

Viesti Kirjoittaja LadaRacingTeam »

Kumpi siis kannatais hankkia autoksi legendaarisen hieno 1200L vai uudempi 2107 1500cc koneella? 1200L ei ole kokemusta mut porukoilla oli 2107 1500cc koneella ja 5 vaihteen lootalla ja se kulki ihan hyvin ja sen on vieläkin liikenteessä!Mitarissa on jo kai n.210 tkm.Tottakai 1200L on hienompi mutta miten on kestävyyden laita? :?
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

1200 L on perusrakenteeltaan lähes sama kuin 2107.

1200L mallissa on vähemmän sähköosia = vähemmän potentiaalisia vikakohteita. Moottoriteho on pienempi, joten autoa todennäköisesti "rääkätty" vähemmän kuin suurempitehoista 2107 autoa.

Sitten tietenkin ovat yksilöt, jotka ovat sitten aivan päinvastaisessa kunnossa...
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Suosittelen 1200L:llää ulkonäon perusteella (ei millään pahalla 2107:sen omistajat :P ) ja sillä, että satun omistamaan tuommoisen auton. Hieno peli vailla mitään suurta vikaa. Tyyli on vakiovaruste. Ja olen sitä mieltä, että 1200 moottori on vähävikaisempi kuin 1500:sen. Näin mökillä yhden 1500:sen ja sillä oli ajettu 130tkm ja kuulemma kone ihan lopussa... Riippuu tietenkin miten huoltaa jne. jne...
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Hanki molemmat, toista voi aina hieroa parempaan kuntoon ja kunnostaa kun toisella ajaa :wink:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
dadaa
Viestit: 134
Liittynyt: 16.12.2003 12:18

Viesti Kirjoittaja dadaa »

1200L olen nyt yli vuoden "rääkännyt" eikä vielä ole minkäänlaisia hajoamisen merkkejä ollut.
Kunhan muistaa perushuollot ja säädöt tehdä niin kyllä kestää.
Tärkeintä on melkeen korin kunto tekniikka on helppo korjata
Laturi hajosi kyllä just mutta ehjäin sain tilalle 10€ ja muutenkin osia saa hel**tin halvalla verrattuna muihin autoihin.
Tyylillä ei taidolla!
Rizhto
Viestit: 221
Liittynyt: 9.9.2004 8:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Rizhto »

Hanki se kumpi tahansa miellyttää enemmän. Molemmat on yhtä hyviä.
ladoholisti
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

jos olet orkkishenkinen ihminen niin laita se kumpi on hienompi mielestäs, mutta jos mielessäs väijyy tuunaus, niin suosittelen sitä 2107 niin 1200L klassikko saa pitää näkönsä ennallaan...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Rahtari

Viesti Kirjoittaja Rahtari »

Kyllähän nappis on aina nappis! "POMMINVARMA" 1200 tekniikka kestää maailmantappiin, kun muistaa tehdä noi yllämainitut perushuollot (Ketujunkiristelyt yms.)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Nappiksessa on kai käytetty vähempi huonolaatuista muovia...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Mikäli joudut ajamaan paljon matka-ajoa esim. 100km/h alueilla
suosittelen 2107, erityisesti sen pidempien välitysten takia.
Ladakeho
Viestit: 153
Liittynyt: 29.12.2003 12:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ladakeho »

Ai nii, että ihan autoksi, ettei vaan jokskin elvistely-vehkeeksi sitä hanki?

Sanosin, että jos ajat joka päivä about 10 kilsaa töihin ja kaupoille ja takas, niin ehkä sitten nappis. Mut jos ajelet usein motarilla ja matka-ajoa, ilman muuta se 2107. Jos se olis vielä semmonen 1600 Super-Large malli niskatyynypenkeillä, leveemmillä renkailla, penkinlämmittimillä ja plyyssiverhoilulla, ni semmostahan jo ainakin venäjän poika kadehtis sulta.
RYSSA

osta molemmat

Viesti Kirjoittaja RYSSA »

:shock: laita 2107 kone,laatikko,perämutikka,mittaristo,penkit pappa larpaan.
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

dadaa kirjoitti:1200L olen nyt yli vuoden "rääkännyt" eikä vielä ole minkäänlaisia hajoamisen merkkejä ollut.
Kunhan muistaa perushuollot ja säädöt tehdä niin kyllä kestää.
Tärkeintä on melkeen korin kunto tekniikka on helppo korjata
Laturi hajosi kyllä just mutta ehjäin sain tilalle 10€ ja muutenkin osia saa hel**tin halvalla verrattuna muihin autoihin.
Yksinkertainen tekniikka on suht helppoa ja ennen kaikkea halpaa, myös korjata. Ja omien kokemusten perusteella, nappis on, asiallisesti huollettuna, lähes pomminvarma.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Itsellä molemmat. Nappiksessa 205tkm ja pelaa todella nätisti. Orkkista lähes kaikki. Tekniikka täysin. 2107 "mukavampi" mutta vaikiokunnossa ottaisin ehdottomasti nappiksen.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Itsellä myös molemmat ja 07 mukavampi käyttöautona, minä ainakin saan mukavan ajoasennon korkeampien penkkien ansiosta. Mutta nappiksessa fiilis on kyllä mukavampi, tai sitten se johtuu siintä että nappis harrasteautona ja sillä tulee ajettua vähemmän ja harvemmin.

Kestävyydestä vaikea sanoa mitään, koska nappiksella ajettu 100260 km ja 07:lla reilut 80 tkm.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Vastaa Viestiin