Toveri Sladimir kirjoitti:Pitääkö paikkansa, että Belaruksen koneet on etukammio-koneita?
Kokemukia Belaruksesta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
-
paulipate
Belarus
Stefa kirjoitti:Valkovenäjää hyvinkin, tai ainakin minä olen myös siinä uskossa. Liittynee jotenkin valmistuspaikkaan tjsp.
Tuo 425 on myös tuolla lähellä 4ton. Eikä ihmetytä kun katselee osia. Lähes kaikki valurautaa, ja paksua
Kyllä se taitaa olla sama juttu kuin autojen kohdalla, eli vain varaosia on kannattava tuoda etelänaapurista. MTZ-traktoreita on kyllä myynnissä enemmän kuin täällä mutta ne ovat varmaan vähintään samoissa hinnoissa kuin täällä jo paremman arvostuksenkin vuoksi. Lisäksi niitä ei siellä osteta "seisomaan", joten niillä on myös tehty töitä, uskon enemmän kuin täällä? Verojahan noista ei tarvitse kyllä maksaa.Lada-Jussi kirjoitti:juma, paljon mielenkiintoista tietoa, oliskohan Belarus kaupoillekin paremmat ja kannattavammat markkinat etelänaapurissa? Huvikseni olen pörssistä seuraillut Belarus markkinoita ja ei niitä hirmuisesti ole saatavilla pari/lehti.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Kai niistä ALV (22%?) pitää maksaa? Kun suomesta ostettaessakin pitää.samarai kirjoitti:Kyllä se taitaa olla sama juttu kuin autojen kohdalla, eli vain varaosia on kannattava tuoda etelänaapurista. MTZ-traktoreita on kyllä myynnissä enemmän kuin täällä mutta ne ovat varmaan vähintään samoissa hinnoissa kuin täällä jo paremman arvostuksenkin vuoksi. Lisäksi niitä ei siellä osteta "seisomaan", joten niillä on myös tehty töitä, uskon enemmän kuin täällä? Verojahan noista ei tarvitse kyllä maksaa.Lada-Jussi kirjoitti:juma, paljon mielenkiintoista tietoa, oliskohan Belarus kaupoillekin paremmat ja kannattavammat markkinat etelänaapurissa? Huvikseni olen pörssistä seuraillut Belarus markkinoita ja ei niitä hirmuisesti ole saatavilla pari/lehti.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Pari sivua, josta näkee aika hyvin liikkeiden tarjonnan:
http://www.mascus.com Tuolla on myös ne agrikymin koneet, joista joku mainitsi...
http://www.valtra.fi Käytettyjen puolella muitakin ku valmetteja
Hintaluokassa "kilvetön niva" tai "kilvetön Uaz/Gaz" ei vain ole kovin kovasti tarjontaa
Kilvissä ja kunnossa olevan maastoauton hinnalla alkaa olla jo sitten valinnan varaa. Kannattaa myös seurata nettiauton työkone osastoa...
Teknisiä tietoja 60-luvulta 80-luvulle löytyy:
http://www.konedata.net
,_,/ukka
http://www.mascus.com Tuolla on myös ne agrikymin koneet, joista joku mainitsi...
http://www.valtra.fi Käytettyjen puolella muitakin ku valmetteja
Hintaluokassa "kilvetön niva" tai "kilvetön Uaz/Gaz" ei vain ole kovin kovasti tarjontaa
Teknisiä tietoja 60-luvulta 80-luvulle löytyy:
http://www.konedata.net
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Kun tuo toisesta EU-maasta tavaraa niin se ALV maksetaan siihen maahan mistä ostaa. Suomeen tuotaessa ei tarvitse maksaa mitään veroja poislukien autot ja moottoripyörät jos ne laittaa kilpiin. Autoistakaan ei tarvitse maksaa mitään veroa jos sen tuo vaikka varaosa-autoksi.,_,/ukka kirjoitti: Kai niistä ALV (22%?) pitää maksaa? Kun suomesta ostettaessakin pitää.
,_,/ukka
Jankos kirjoitti:Kun tuo toisesta EU-maasta tavaraa niin se ALV maksetaan siihen maahan mistä ostaa. Suomeen tuotaessa ei tarvitse maksaa mitään veroja poislukien autot ja moottoripyörät jos ne laittaa kilpiin. Autoistakaan ei tarvitse maksaa mitään veroa jos sen tuo vaikka varaosa-autoksi.,_,/ukka kirjoitti: Kai niistä ALV (22%?) pitää maksaa? Kun suomesta ostettaessakin pitää.
,_,/ukka
lisätään tohon vielä, että EU-maasta tuodusta ja rekisteriin tulevasta ha:sta ei varsinaisesti makseta alvia autosta vaan se maksetaan autoverosta. Näin ovelasti Suomen verottaja kiertää laittoman tupla- alvin.
Esim. EU:sta tuodusta käytetystä kuorma-autostakaan kok.paino>3500kg. ei tarvitse maksaa edes alvia, koska siitä ei mene autoveroakaan.
ja se ostaja ei maksa sitä alvia enää uudestaan siihen Eu-maahan, mistä ostaa, jos se on jo maksettu.(kuten yleensä on kun käytettyä tavaraa ostaa).
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
Kosmonautti
Bjelarus?
Terve vaan! Kokemuksia löytyy belarussianeista 3 traktorin verran..
Ensimmäinen paukkui eli 525,sitten mentiin 426 ilmakoneiseen,ei ongelmia suurempia,nyt menossa 825 joka oli aikoinaan maatalousoppilaitoksen särettävänä...
Tuon itse varaosia tilauksesta belaruksiin sekä itä-autoihin,mm tääsä ketjussa mainittuun startti ongelmaan löytyy 24v startti ja puoleen hintaan suomen vastaavasta...
Numero josta pitäisi tavoittaa on 0500-333 232.
T: "Kosmonautti"
Ensimmäinen paukkui eli 525,sitten mentiin 426 ilmakoneiseen,ei ongelmia suurempia,nyt menossa 825 joka oli aikoinaan maatalousoppilaitoksen särettävänä...
Tuon itse varaosia tilauksesta belaruksiin sekä itä-autoihin,mm tääsä ketjussa mainittuun startti ongelmaan löytyy 24v startti ja puoleen hintaan suomen vastaavasta...
Numero josta pitäisi tavoittaa on 0500-333 232.
T: "Kosmonautti"
Lada-Jussilla varmaan on "imago"-syy. Mulla on myös traktori hakusessa. Belarus kiinostaa lähinnä siksi, että tuollaisen 80-luvun Belaruksen saa jonkun 60-lukuisen Dextan hinnallaLadakeho kirjoitti:Onko valintasi Belarus noin niinkuin imagosyistä?
En malta olla mainostamatta toveri kilpailijamaan Zetor -traktoria, jonka olen varsin monella farmilla nähny "kakkosraktorina".
Mut ehkä ne farmit on ollu enemmän sellasia "Skoda-Farmeja" ?
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Siis kyllä traktoriin pätee se mikä pätee moneen muuhunkin tekniseen laitteeseen että sitä saa mistä maksaa. Vaikka onhan tämä hinnan ja laadun käsi kädessä kulku osin hämärtynyt mutta kuitenkin. Kuitenkin monessa työkalussa tämä tulee selkeesti esiin vasta kun työkalu on käytetty. Että kallis työkalu kestää toimivana usein pidempään. Ja traktori nyt sattuu olemaan työkalu.
Mutta jos aiheeseen palataan niin tässä molempien traktorin etsijöiden käyttätarkoitukseen varmastikkin riittää vähän karumpi ja vaatimattomampi laite. Tälllöin ei tosiaan kannata kovin kalliita laitetta katsella.
Mitä merkkeihin tulee niin kyllähän se kertoo paljon että ei kovin huono ole kovin paljoa myyty. Ja toinen mikä on niin kyllä noihin osia saa mitä on paljon myyty. Että jos jonkun harvinaisen merkin ottaa niin voi olla jonkun verran vaikeuksia osien saannissa.
Tuo huoltopuoli sitten onkin vähän konstikkaampi tosiaan. Meinaan kun on isot koneet niin on myös isot kalut. (ei nyt mitään kaksmielisyyksiä) Ja ei se traktorikaan ilman huoltoja ja korjausta toimi.
Mutta jos aiheeseen palataan niin tässä molempien traktorin etsijöiden käyttätarkoitukseen varmastikkin riittää vähän karumpi ja vaatimattomampi laite. Tälllöin ei tosiaan kannata kovin kalliita laitetta katsella.
Mitä merkkeihin tulee niin kyllähän se kertoo paljon että ei kovin huono ole kovin paljoa myyty. Ja toinen mikä on niin kyllä noihin osia saa mitä on paljon myyty. Että jos jonkun harvinaisen merkin ottaa niin voi olla jonkun verran vaikeuksia osien saannissa.
Tuo huoltopuoli sitten onkin vähän konstikkaampi tosiaan. Meinaan kun on isot koneet niin on myös isot kalut. (ei nyt mitään kaksmielisyyksiä) Ja ei se traktorikaan ilman huoltoja ja korjausta toimi.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Tosiaan jos haluaa halvan traktorin jolle osaa jotain tehdä itsekkin on belarus ihan ehdoton valinta. Halpa, eikä isoja vikoja ole, tosin turbollisia välttäisin (tiedän...). Nelikko-belarus raittiajossa lyömätön.
Esikammio-dieseleitä nuo useimmiten on , tuon 425:n pata on aika suora kopio jostain deuzista, naapurissa moinen kaivuri ja kone aivan suoraan samanlainen. Kuutioita joku 4,2l ja voimaa sen jotain 60hv, mutta vääntää aika kivasti, eikä tosiaan öljynlämmöt ongelma. Poislukien ehkä kyntäminen kovalla kesäkuumalla.
Esikammio-dieseleitä nuo useimmiten on , tuon 425:n pata on aika suora kopio jostain deuzista, naapurissa moinen kaivuri ja kone aivan suoraan samanlainen. Kuutioita joku 4,2l ja voimaa sen jotain 60hv, mutta vääntää aika kivasti, eikä tosiaan öljynlämmöt ongelma. Poislukien ehkä kyntäminen kovalla kesäkuumalla.
Vauhdin tae - alamäki
Koneen koko on 4.75Litraa, vuodesta -69 lähtien. Vuodesta -90 asti suorasuhikutus diesel. Iskutilavuudesta päätellen lohko/alakerta on pysynyt muuttumattomana koko ajan, vuodesta -69 nykypäivään. Vanhemmat mallit on 4.15Litrasia. Tiedot konedatasta.
Nyt pitää alkaa kahteleen rattoria vähän enempi tosissaan, ku emäntä osti jo kärrynkin
,_,/ukka
Nyt pitää alkaa kahteleen rattoria vähän enempi tosissaan, ku emäntä osti jo kärrynkin
,_,/ukka
Autoton on huoleton
On tuota suoraruiskukonetta ollut paljon kauemmin.
8XX sarjassa se on ollut aina eli konedatan mukaan -75 alkaen. Tuon koneen tyyppinumero on D240, kun taas D60 kone mikä on 5XX sarjassa on etukammiokone.
Alakerta on varmaan melko sama molemmissa, mutta ainakin männät on eri tuossa D60 koneessa kuin D240.
Jos joku pystyy tarjoamaan uusia D60 myllyn mäntiä ja putkisarjaa edullisesti niin tiedän yhden kiinnostuneen...
8XX sarjassa se on ollut aina eli konedatan mukaan -75 alkaen. Tuon koneen tyyppinumero on D240, kun taas D60 kone mikä on 5XX sarjassa on etukammiokone.
Alakerta on varmaan melko sama molemmissa, mutta ainakin männät on eri tuossa D60 koneessa kuin D240.
Jos joku pystyy tarjoamaan uusia D60 myllyn mäntiä ja putkisarjaa edullisesti niin tiedän yhden kiinnostuneen...
Kysäise tuolta "kosmonautilta". Juu, en hoksannut noita 8xx sarjan tietoja lukea, huomaa viestini kellonaikaJankos kirjoitti:On tuota suoraruiskukonetta ollut paljon kauemmin.
8XX sarjassa se on ollut aina eli konedatan mukaan -75 alkaen. Tuon koneen tyyppinumero on D240, kun taas D60 kone mikä on 5XX sarjassa on etukammiokone.
Alakerta on varmaan melko sama molemmissa, mutta ainakin männät on eri tuossa D60 koneessa kuin D240.
Jos joku pystyy tarjoamaan uusia D60 myllyn mäntiä ja putkisarjaa edullisesti niin tiedän yhden kiinnostuneen...
,_,/ukka
Autoton on huoleton