Sivu 2/4
Lähetetty: 16.1.2005 20:44
Kirjoittaja lada 1300s
VIELÄKÖ JOKU LUKEE näitä vanhoja juttuja?

Nyt sain tietoon että venttiiliä pitäisi ajaa seetipinnan puolivälistä 30 asteen kulmassa vartta kohti ja vartta voi siitä sitten ohentaa pitäisi pienillä nostoilla tulla n.10prosenttia tehoja???

Lähetetty: 17.1.2005 9:10
Kirjoittaja LamaAjanElvis
lada 1300s kirjoitti:VIELÄKÖ JOKU LUKEE näitä vanhoja juttuja?

Nyt sain tietoon että venttiiliä pitäisi ajaa seetipinnan puolivälistä 30 asteen kulmassa vartta kohti ja vartta voi siitä sitten ohentaa pitäisi pienillä nostoilla tulla n.10prosenttia tehoja???

joo kyllähän näitä lukee aina kun uutta tietoa tulee... ihan hyvä että on näitä halvempiakin tapoja saada jotain pientä lisätehoa noista moteista... itellä on kytenyt mielessä toisen ladani 1300remmikoneen lievä piristys, jos sen jonnekkin paskahuussin nurkkaan sais rempattavaks... samalla oon just ajatellut jotain kanavien siistimistä/kohdistusta, tuota venojen muotoilua jne... siihen sitten joku weberi tai ladan oma isommilla suuttimilla tai jotain... vapaasti virtaava putki ja suodatin... ja jos tehot ei putoo yli 20%, "piristys" on onnistunut...
mutta jää nähtäväks tuleeko sitten mitään tollasta toteutettua...
Lähetetty: 17.1.2005 17:02
Kirjoittaja lada 1300s
No tuommosta vitittelyä minäkin olen tässä pikkuhiljaa korttia odotellessa tehnyt. parin kuukauden päästä pitäs konttorille lada viedä ja kähtoo mitä ne sannoo, mitenkähän saako tuota Escon weberiä säätöihin että päästöistä menee läpi?
Lähetetty: 17.1.2005 20:44
Kirjoittaja LamaAjanElvis
lada 1300s kirjoitti:No tuommosta vitittelyä minäkin olen tässä pikkuhiljaa korttia odotellessa tehnyt. parin kuukauden päästä pitäs konttorille lada viedä ja kähtoo mitä ne sannoo, mitenkähän saako tuota Escon weberiä säätöihin että päästöistä menee läpi?
kyllä sen saa... eikös joku maininnut täällä saaneensa weberillä paremmat arvot kun ladan oma oli menny sohloks...
Lähetetty: 17.1.2005 21:26
Kirjoittaja veli alexei
LamaAjanElvis kirjoitti:lada 1300s kirjoitti:No tuommosta vitittelyä minäkin olen tässä pikkuhiljaa korttia odotellessa tehnyt. parin kuukauden päästä pitäs konttorille lada viedä ja kähtoo mitä ne sannoo, mitenkähän saako tuota Escon weberiä säätöihin että päästöistä menee läpi?
kyllä sen saa... eikös joku maininnut täällä saaneensa weberillä paremmat arvot kun ladan oma oli menny sohloks...
Juu mulla se Ozon oli siihen hiljattain vaihdettu. (Viipurin tuonti?) Mutta sillä ei saanut millään sitä sellaisiin arvoihin että olisi leima tullut. Weber kiinni ja se oli siinä. Leima tuli. Tuo ihmetytti että minkä takia tuoreen olonen kaasutin ei toimi, muta voi olla että se oli joku sekunda.
Lähetetty: 18.1.2005 21:30
Kirjoittaja lada 1300s
Nyt kuullostaa hyvältä

ku olis vm.77 niin ei olis hätää kun siitä ja vanhemmista ei enää mitata päästöjä. Vielä pitäs ryyppy vaijeri rakennella kaasariin kiinni niin rupeis olemaan jotakuinkin valmis auto. Kuskin oven vaan kun laittaa lukkoon ja nostaa kahvaa niin lukko aukeaa. No pikku vikoja

Lähetetty: 23.1.2005 10:23
Kirjoittaja Lada ukko
lada 1300s kirjoitti:Nyt kuullostaa hyvältä

ku olis vm.77 niin ei olis hätää kun siitä ja vanhemmista ei enää mitata päästöjä. Vielä pitäs ryyppy vaijeri rakennella kaasariin kiinni niin rupeis olemaan jotakuinkin valmis auto. Kuskin oven vaan kun laittaa lukkoon ja nostaa kahvaa niin lukko aukeaa. No pikku vikoja

Toi lukko vika on helppo korjata ite huomasin saman yhen huoltsikan pihassa ja kun jatkettiin matkaa ja päästiin lossi jonoon hanskalokerosta ruuvvari, ovipahvi irti ja sitä tankoo joka välittää kahvan noston lukolle pitää kiinni semmonen naurettäva muovi "klipsu" se takas kii omaan reikäänsä ja taas toimi aikaa meni joku kolme minsaa eikä lossi ees ehtiny tuleen

Lähetetty: 23.1.2005 13:56
Kirjoittaja lada 1300s
Kiitos

pitää ottakkin ovipahvi pois ja kahtoo se kuntoon joku stoppari siellä on varmaan irti kun avain pyörii ympyrää ja eikö sen pitäs kuitenkin pysähtyä? Maaliskuun alussa pitäs varmaan yrittää saada lada kilpiin 1,5vuotta on tullu rakenneltua sitä ja loppusuora häämöttää.

Lähetetty: 26.1.2005 16:35
Kirjoittaja LamaAjanElvis
voehan vitura kun oon nyt semmosessa metallipajassa työharjoittelussa (en koulun kautta) jossa ois kaikki mahdolliset vempaimet osien tekoon. siinä jotain värkkäillessä väkiselläkin tulee mieleen miten tollakin taivuttimella vääntäs muutamalla polkimen painasulla peltisarjat, toisella vempaimella tulis laipat, pylväskoneella venat, paineilmavärkeillä siistiytyis kanavat, sorvissa tekis maskiin luodit jne... sitten herää päiväunestaan ja jatkaa niitten helvetin pulttien poraamista eihän niitä olekkaan enää kuin 5000 jäljellä...
ois lottovoitto jos vaikka joku tuttu tai sukulainen sattus jonkun tommosen pajan omistamaan... siinä vähän harjoiteltuaan saattas vaikka mitä saaha aikaseks...
Lähetetty: 26.1.2005 20:17
Kirjoittaja lada 1300s
Et oo ainut joka unelmoi samasta aiheesta

Lähetetty: 7.2.2005 20:39
Kirjoittaja lada 1300s
Ostettiin kaverin kanssa tommonen SAAB 99 (etuveto eiiiiiiiii....) Siihen kyllä pitää nyt kokeilla tuota venttiilin muotoilua jos en saa sorvissa teetettyä niin ajan kyllä vingulla porakoneessa, aika paha vaan kun seetipintaa kaventaa pitäs aika tarkasti ottaa, mutta jos kanavat tekis ja venat muotoilis niin kokeillaan sutisko se renku yhtään paremmin

Jos sitten ladaan sorvauttas joskus.
Lähetetty: 7.2.2005 21:58
Kirjoittaja Stefa
Laittelin kotisivuille yhden kaavakuvan venttiilien muotoilusta.
http://www.students.tut.fi/~hayrinet/ ja "Niksinurkka"
Lähetetty: 8.2.2005 13:06
Kirjoittaja lada 1300s
Joo minä jo ku näin että olit sivut tehny niin kävin kahtomassa ja riemastuin kun näin että tuosta venttiilien muotoilustakin oli asiaa

just tuolleen minäkin ymmärsin että se pitäs muotoilla kahtoo nyt tulisko ite ajamalla hyvä en usko oikein sorvissa ne pitäs käyttää ja pakovenoja ei varmaan edes hyödytä niin muotoilla välttämättä.
Lähetetty: 8.2.2005 17:42
Kirjoittaja Stefa
Onnistuneesti ovat noita muotoilleet pylväsporakoneessa, tai jopa tavallisessa ruuvipenkkiin kiinnitettynä. Sitten vain vena pyörimään ja rälläkällä muotoilua. Lopuksi punnitus.
Lähetetty: 8.2.2005 18:36
Kirjoittaja lada 1300s
Siis ajaneet ihan rälläkällä sitä??? jos nyt vingun jyrsinterällä kokeilis. en tiiä kyllä jos meinaa tarkasti seetipintaakin ja aika paljon pitäs sitä ainetta saada pois kummiskin

Minkähän kovuset kierrokset porakoneeseen kannattaa laittaa??