Lada käy 3 pytyllä

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Valko

Ahaa...

Viesti Kirjoittaja Valko »

Se on siis HÖYRYPESURI, sellaane streamjettijokusinnepäin ostostuutissa taannoin :wink: :lol: :wink: :lol:

Veden annostelussa on syytä olla hiukan pihi kuitenkin, ettei tule vesipuristusta....

Joku pätevä niksinurkkapalstan päivystäjä vois siihe hahmotella annostelusysteemin jota vois käyttää kabiinista ajon aikana. Vaikka vanhoista sukkahousuista ja pullapussin sulkijoista jne :twisted: :twisted: :twisted:

Ja eiku Pirkka-lehteen.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Mutta kuinka monta konerikkoa tuo veden kanssa puljaus on saanut aikaan?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

No enpä usko että kovin montaa jos ei koko kastelukannua kerralla kaada ja pitää riittävästi kierroksia (4000rpm ja yli) koko ajan.

Tyhmyydestä taas sakotetaan eli jos ei tiedä mitä tekee niin ihan oikein jos saa kärsiäkin...

Ja jos kone on todellakin karstainen niin joka tapauksessa sen joutuu avaamaan ja jos sieltä ajaa vettä läpi ja tulee vesilukko niin pääosin hajottaa kannentiivisteen mikä jokatapauksessa täytyy uusia jo karstat haluaa koneesta pois putsata.
Avatar
dadaa
Viestit: 134
Liittynyt: 16.12.2003 12:18

Viesti Kirjoittaja dadaa »

Omaan tein noin vuosi sitten vesihuuhtelun ihan testi mielessä. en huomannut eroa. mutta ei ladassa kyllä mitään vikaakaan ollut.
kannattaa ruiskia sellasel silitys spruittipullolla vesisumua suoraan kaasarin kurkkuihin.
Tyylillä ei taidolla!
olavi2101
Viestit: 165
Liittynyt: 6.5.2004 11:18
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja olavi2101 »

:shock: vanhaa tanea tuli juotettua usein ne venttiili varren kumit valskas aina :? naapuriakin hirvitti se juotto operaatio :lol: LADA ei ole tarvinnut juotella siinä on paremmat varsikummit 14vuotta arvoautoilua :lol:
KosoLa
Viestit: 108
Liittynyt: 21.5.2004 21:44
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja KosoLa »

Vesi vanhin voitehista! Appiukolta perimäni 1500s oli niin tukossa
et kulki härintuskin 110, litkutettiin sieltä pojan kans jotain kolkyt
litraa vettä läpi,auto rupes kulkeen normaalisti ja säästin ventiilin
palamisen.Mustaa törkyä tuli putken täydeltä onneks ei oltu omalla
pihalla. PS. tohon vesihommaan tarvitaan aina kaks tyyppiä :roll:
-73 eka Lada,heti koukkuun
Avatar
dadaa
Viestit: 134
Liittynyt: 16.12.2003 12:18

Viesti Kirjoittaja dadaa »

olavi2101 kirjoitti::shock: vanhaa tanea tuli juotettua usein ne venttiili varren kumit valskas aina :? naapuriakin hirvitti se juotto operaatio :lol: LADA ei ole tarvinnut juotella siinä on paremmat varsikummit 14vuotta arvoautoilua :lol:
Fordin OHC-koneissa on ollu venttiilinvarsikumi ongelmia ja ei korjaannu edes uusien vaihdolla kun hetkeksi jos laittaa vanhanmalliset (mustat) mutta jos laittaa uudemmanmalliset (vihreät) niin kyllä pitää ja savutus ja öljyn kulutus loppuu.
Tyylillä ei taidolla!
Veli Aapee

Viesti Kirjoittaja Veli Aapee »

Tästä vesiruiskusta sen verran, että sitä käyttivät ainakin amerikkalaiset hävittäjäkoneidensa ahtimenkorvikkeena Tyynenmeren sotanäyttämöllä toisen maailmansodan aikaan. Eli kun tosipaikassa tarvittiin lisää puhtia koneen moottoriin, niin lentäjä kytki ruiskun (water injection) päälle. Suositus oli, että ruiskua käytetään vain äärimmäisessä hädässä, koska se paljon käytettynä aiheutti moottorin ennenaikaisen loppuunkulumisen.
Myös F1 autoissa on joskus kokeiltu vesiruiskutusta lisätehoa tuomaan, mutta näistäkin on sitten vähin äänin luovuttu. Olisiko tämä nopeentunut kuluminen ollut syynä..? Empä ota tähän vesiputsaukseen enempää kantaa, mutta itse "aukaisen" tukkoiset moottorit ajamalla, eli esim. 100 km ajoa suurella moottorin kierrosluvulla pitäisi tepsiä. Jos ei, niin koneremppa on edessä.
Kuuma vesi on tosin paras "puhdistusaine" aseen piipulle. Tosi asemiehet tämän tietävätkin... :D
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Tuo "luukutushan" se on se perinteisin ja helpoin keino putsata karstainen moottori. Tai sitten pitää aina ajella sillä tavalla, että kone ei karstoitu... :oops:
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Normaali käytössä olleita koneitahan ei kannata missän nimessä vedellä putsata, vain näitä vanhoilla papoilla ja naisilla olleita. Eli jos kone on niin karstainen että ei ota enää kierroksia tai jos ajossa tulee esimerkiksi moottorijarrutuksen jälkeen kipinöitä putkesta.

Todella karstaiseen koneeseen on pakko kuitenkin tehdä jotakin, koska silloin se polttaa venttiilin jos sillä ajaa kierroksilla. Ostin joskus 2107:n 1300 koneella ja ajoin sitä autoliikkeestä kotiin niin venttiili paloi yhdessä ylämäessä kun koitin pitää 100 mittarissa. Tuo auto oli ollut naisen käytössä helsingissä ja sillä oli ajeltu pintakaasulla aina. Tuonkin venttiilin palamisen olisin saanut estettyä vesipesulla, mutta kun en edes päässyt niin pitkälle että olisi saanut pestyä :(
Vastaa Viestiin