Sivu 2/3
Lähetetty: 2.11.2004 16:51
Kirjoittaja Laabor 1500s
Joo putkisto on pian valmis. alku 2" rst ja loppu 5" rst ja yks läpipuhaltava väliin

kyl varmaan röpäjää... Mitkä jouset siihen sais et olis vähän matalampi ja jäykempi, (laillisia) jousia ei varmaan saa mutta mistä sais tehtyä suht (lailliset)
Lähetetty: 2.11.2004 17:30
Kirjoittaja Jankos
Tässä on ajoneuvohallintokeskuksen virallista ohjeet katsastuspaikoille madallukseen liittyen:
http://www.ake.fi/pdf/3367-208-2003%20A ... uistio.pdf
Eli takavetoladaan saa vaihtaa mitä jousia tahansa kunhan on vanhempi kuin -98.
Kaikenlainen jousien rukkaaminen on sallittua ja myös asianmukainen katkaisu! Mikä taas on epäasianmukaista, sen määrittää katsastaja...
Lähetetty: 2.11.2004 22:04
Kirjoittaja Laabor 1500s
Onko mitää tietoa minkä auton jouset menee ladaan mahdollisen lyhennyksen kanssa?
Eli se pitää muutoskatsastaa jos jousista nappaa pari rinkiä pois?
Lähetetty: 2.11.2004 23:07
Kirjoittaja Misha
Laabor 1500s kirjoitti:Onko mitää tietoa minkä auton jouset menee ladaan mahdollisen lyhennyksen kanssa?
Eli se pitää muutoskatsastaa jos jousista nappaa pari rinkiä pois?
Tästä on virissä ja modissa satamiljoonaa keskustelua, katso haulla.
Lähetetty: 8.11.2004 21:56
Kirjoittaja Laabor 1500s
No niin eli 1700i moottori rupes pitään kummaa kolinaa ku kierroksia pitää tasasesti n.3000 kierrokses. Mikähän mahtaa olla hätänä?
Mitä on hanskalokeron alla oikees reunas kolme relettä joista 2 on 4napasia ja yks 5napanen, oli meinaan ostaessa niistä liittimet irti.
Releet.
Lähetetty: 9.11.2004 0:49
Kirjoittaja vazili 2107
Jesh! Kuvauksen perusteella tuntuis olevan ne lähivaloautomatiikan releet
jotka on tainnut Teltta noihin aikoinaan laittaa. Ne ovat vaan siitä ikävät,et
tä sytyttävät valot heti kun sytytysvirta kytketään. Itse laitoin vanhemman
mallin ITU-mallin releen, se sytyttää valot vasta kun kone käy. No enivei
ei pitäis niiden ainakaan käyntiin vaikuttaa.

Lähetetty: 9.11.2004 14:18
Kirjoittaja Misha
Laabor 1500s kirjoitti:No niin eli 1700i moottori rupes pitään kummaa kolinaa ku kierroksia pitää tasasesti n.3000 kierrokses. Mikähän mahtaa olla hätänä?
Oisko nokkaketju? Kiristä. Ohjeet löytyy haulla.
Re: Releet.
Lähetetty: 10.11.2004 1:58
Kirjoittaja R-J
vazili 2107 kirjoitti:Jesh! Kuvauksen perusteella tuntuis olevan ne lähivaloautomatiikan releet
jotka on tainnut Teltta noihin aikoinaan laittaa. Ne ovat vaan siitä ikävät,et
tä sytyttävät valot heti kun sytytysvirta kytketään. Itse laitoin vanhemman
mallin ITU-mallin releen, se sytyttää valot vasta kun kone käy. No enivei
ei pitäis niiden ainakaan käyntiin vaikuttaa.

Hyvä talviauto sytyttää valot vasta koneen käynnistyttyä.
Lähetetty: 10.11.2004 14:15
Kirjoittaja veli alexei
Oma muisti kunniaan!!!

Vaikka se ei oo mulla mikään hyvä. Meinaan kerran tässä jo hörppäs päälle jääneet valot akun zippiin.

Lähetetty: 10.11.2004 19:46
Kirjoittaja R-J
Kyllä se asiallisesti toimiva valomuisti (ensin kone käyntiin, sitten valot) ihan käyttökelpoinen varuste on. Vaikka eipä tuota noissa nappiksissa kummassakaan mulla ollut, eikä akku tyhjentynyt sen takia kertaakaan. Hifit kyllä imaisi erilaisten asennusviritelmien myötä silloin tällöin akun kuiviin, mutta siitäkin saa syyttää lähinnä itseään. Helpoin tie ei ole aina (ei yleensä ikinä) se paras. Ei mulla mitään varsinaisia "virityksiä" ne asennukset olleet, mutta oikoteitä oli kuitenkin sopivan tilaisuuden tullen käytetty, yleensä ihan kohtuullisella menestyksellä (muttei aina).
Lähetetty: 10.11.2004 22:30
Kirjoittaja veli alexei
Ennen kaipais semmosta "ralliautomaista" päävirtakytkintä joka katkasee sit kaikki virrat. Se oli kiva meinaan kun latauskin oli vähän sekasi. Siis akku meni tyhjäks kun auto oli stopissa. Jotenkin vuosi sit tyhjäks kun ei ollu lautas päällä. Mut tosiaa ku väänsi virrat katki nii eipä menny. Laiskuus on lahja.

Lähetetty: 10.11.2004 22:45
Kirjoittaja R-J
Käyp toki tommonenki.
Lähetetty: 10.11.2004 22:56
Kirjoittaja veli alexei
Kai se kiva olis juu mutta aikas moinen rakentaminen siinä on. Onko se sit vaivan arvonen kun ei se pakollinen ole niin sitä voi jokainen miettiä sit.
Lähetetty: 10.11.2004 23:11
Kirjoittaja R-J
Orastavan dementian uhatessa tosta olis hyötyä.
Lähetetty: 10.11.2004 23:23
Kirjoittaja Jaakkima
Eikä veis varkaat autoa kun piilottais sen pääkytkimen. Mutta onko auto enään ehjä sen jälkeen?