Sivu 2/2

Re: 2107 1.7i -96 (pieniä korimuutoksia, uutta alustan osaa)

Lähetetty: 19.11.2013 20:40
Kirjoittaja Verronen
Nyt ei ole tarvinnut ihmeempiä tehdä. Kävin katsastamassa tämän huomautuksitta, seuraava katsastus 3/2015. Taidan ottaa tämän talveksi työn alle ja tehdä tekniikan puolelle pieniä muutoksia, niistä myöhempänä kun jotain on saatu aikaiseksi 8)

Talveksi käyttöön tulee 1200LS, vaikka tarkoitus oli sillä ajella vain kesäisin.

Re: 2107 1.7i -96 (pieniä korimuutoksia, uutta alustan osaa)

Lähetetty: 1.2.2014 18:29
Kirjoittaja Verronen
Päivitelläämpä tätäkin. Jotain on tullut tallissa taas touhuttua.

Elikkä pellin alle löysi tiensä 4-pisteruiskun imusarja Nivasta, VW hukkakipinäpuola, MV6 omegan suuttimet yms. yms. Hytin puolelle ruiskun ja kipinän ohjausta tuli hoitamaan MS1 v2.2

Kannen joutui käyttämään pois että sai tehtyä suuttimille kolot ja imusarjalle pari lisäkierrettä ja lisää tiivistepintaa täytehitsaamalla.

Kuva

Kuva

Triggeripyöräksi tuli Ladan oma pyörä, josta hitsasin kaksi vierekkäistä koloa umpeen.

Kuva

Kuva

Kuva

Tässä vaiheessa tehotavoitteita ei asetettu, eikä tehot oletettavasti mihinkään nousekaan, koska kansi ja nokka jätettiin vakioiksi.

Auto on nyt alustavasti säädetty sekä 98E:lle että RE85:lle. Viimeiset karttojen hionnat tehdään penkissä lähiaikoina, samalla kun mitataan muita juttuja opiskelujani varten (päästöt, palamispaineet yms.)

Re: 2107 1.7i -96 (pieniä korimuutoksia, uutta alustan osaa)

Lähetetty: 21.2.2014 21:52
Kirjoittaja Verronen
Ladaa säädelty penkissä. Parhaaksi vedoksi jäi 63kW pyöriltä. Eli jonkin verran tuli lisää tehoakin vaikkei sitä haettu. Jos käyttää 15% häviöitä moottoritehon laskuun niin pyöreästi 74kW olisi konetehoa. Mutta pyörähtehohan se ratkaisee.

Tuossa vielä kuva joistain vedoista, ilmeisesti se ihan paras ei tähän nyt tullut.

Kuva

Re: 2107 1.7i -96 (nelipisteruiskua)

Lähetetty: 6.3.2014 13:19
Kirjoittaja Tooberi
tämähän tulikin nähtyä livenä kun sulta kävin 16v kannen ostamassa, ja pari nappista. ei ollut epäilystäkään ettei ois oikeaan pihaan ajanut :D oli ihan mielenkiintosta tutkia. tuleeko tähän vielä päivitystä konepuolelle?

Re: 2107 1.7i -96 (nelipisteruiskua)

Lähetetty: 6.3.2014 19:06
Kirjoittaja Verronen
Voi olla että tämänkin tekniikan siirrän toiseen koppaan vähäpäästöisyyden takia, mutta katsotaan katsotaan 8)

Re: 2107 1.7i -96 (nelipisteruiskua)

Lähetetty: 7.3.2014 6:55
Kirjoittaja Ladanautti
Verronen kirjoitti:Voi olla että tämänkin tekniikan siirrän toiseen koppaan vähäpäästöisyyden takia, mutta katsotaan katsotaan 8)
Vuoden -91 koppa on viimeinen joka ei kattia kaipaa... 8)

Re: 2107 1.7i -96 (nelipisteruiskua)

Lähetetty: 9.4.2014 9:18
Kirjoittaja matomaukka
Kysynpä typeriä. Eikös tolla 4. Saa päästöjä alemmaksi kuin esim 1. Ruiskulla? Semmoinen pitkäaikainen unelma ois laittaa 4. Kiinni käyttöautoon.
Kivastihan toi puskee verrattuna axtecin kasariin kyllä. Mutta nälkä kasvaa syödessä.

edit:

niin meinasin vaan, ettei 4.:een asentamisesta pomppaa katsastuksesta päästöjen takia.

Noilla samoilla kilkkeilla olisi tarkoitus itsekkin mennä eteenpäin. 2 kpl löytyy nyt 1.7 konetta niin ois sitten aina alkuperäinen tiedossa jos menee asentamiset pieleen :) ( jahka nyt tuon mopon ja sedanin ja saunan ja kodinhoitohuoneen ja sohvan ja sen ja ton saa maksettua )

Edit: x2 Dysfasia dyslexia mikä lienee

Onkos tämä kysymys mykistänyt asiantuntijat typeryydellään täysin.

Muotoillaan hieman, jos vaihdan 1. ruiskun 4. ruiskuksi. saanko autosta enemmän tehoa, päästöjen pysyessä samana tai alhaisempana?