Nokkahihna

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

dadaa kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:
dadaa kirjoitti: Jos tanaris oli OHC kone ni yleensä männät käy sanomassa kättäpäivää venttiileille. Teille kävi hyvä tuuri
Noh noh. Kyllä se o fakta että ei ne venttiilit ja männät moikkaa toisiaan Tanarissa. Meinaa on tästä itelläki kokemusta että meni remmi poikki ja ei mitää särkynyt. Ja isot pojatki sano että onneks oli vanha Voorti että ei osunu. DOHC:t yms. o sit oma lukunsa. Mut Tanarissa ei osu. Piste.
Sit oon nähny näkyjä! Oon meinaan hopalla duunis mut jos isot pojat sanoo ni pakko se on uskoa.
En kyllä usko minäkään ennen kun nään. Ja en meinaan ole ainoa joka elää tässä vahvassa uskossa (ja tiedossa) että ei siinä mäntä ja venttiili kosketa vaikka nokkaremmi katkee OHC Taunuksessa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
dadaa
Viestit: 134
Liittynyt: 16.12.2003 12:18

Viesti Kirjoittaja dadaa »

veli alexei kirjoitti: DOHC:t yms. o sit oma lukunsa. Mut Tanarissa ei osu. Piste.
DOHC:ssa ei kyllä venttiili vikoja tule ainakaan nokkahihnan poikkeamisen takia. :wink:.
Tyylillä ei taidolla!
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

No ainakin serkun eskortissa jossa on taunuksen kone niin venat ottaa mäntiin kiinni, tosin kone ei ole aivan vakio.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Jo nyt tästä vääntö saatii. Mut mää vaa väitän että Voortin vakio OHC koneessa mikä Tanarissa on ne EI osu.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
krell

kyllä kestää

Viesti Kirjoittaja krell »

ei ole mitään pelkoa että ottais männät venttiileihin kiinni omasta peltolatukasta joskus aikoinaan katkes hihna...
ostin parivuotta sitten 2104 1300 combi ladan jossa on nokka hihna yks omistaja ollu aikasemmin ja se ei ollut vaihatanut hihnaa ite vaihoin 120tkm kohilla ja ihan terveen näkönen oli hihna. Pientä purkeentumista oli havaittavissa hihnan sivussa...
paulipate

Re: Nokkahihna

Viesti Kirjoittaja paulipate »

Vanja-eno kirjoitti:Entäs jos käy tosi huono säkä ja Larpasta katkeaa nokkahihna. Tuleeko pahaakin jälkeä ja ja kalliskin remppa?

Hihnan kiristys ei liene kovin aikaa viepä toimenpide ja aika helppokin? Mutte entä hihnan vaihto, onnistuuko kotiaasentajalta helposti ja mitä pitää huomioida erityisesti.

t. nimim "kyä ketju ois paree"
1Nokkahihnan muovikotelo pois kiinni 3kpl 6millistä ruuvia,2nosta oikea etu kulma ylös,3pohjasta suojapelti pois,4löysää laturin kiristys ja hihna pois,5 laturia pyörittävä kampiakselin päässä oleva pyörä pultti irti lähtee helposti pulttikoneella,5pyöritä merkit ala ja yläpäästä kohdalle,6käsijarru päälle tai mielummin jalka jarruun joku ponkkä,7löysää jako remmin kiristin rullan mutteri,8vanha hihna pois,9uusi hihna tilalle kiristys hihnalle vastapäivään niin että se pitkältä sivulta kääntyy sormin 90 astetta silloin on kireys lähellä oikeaa. oikea ratas myos täytyy irrottaa
Vastaa Viestiin