Kokoontumisajot

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Lada-Jussi

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

LyDååPower kirjoitti:Jos joku tietää mistä tollasen nivan saa ni välittömästi infoo mulle..tota tuskin saa leimalle suomessa...oikein haistavittulakipykälät... :evil:

http://www.ladanivabelgium.be/Speciale_Nivas/Marsh/
autoa valmistaa Togliatissa PSA Bronto, hinta virallisella jälleenmyyjällä 469163 ruplaa. 542041 ruplaa maksaa sama tila-auton (2120) korilla.
http://www.bronto-psa.ru/cars/

tuossa moskovalaisen jälleenmyyjän yhteystiedot:
ООО "Авто-Бро-М"
г.Москва, Анненский проезд, 15/17
тел.: (095)219-72-81, 219-66-75
e-mail: sibro@niva-sibro.ru
url: http://www.niva-sibro.ru

siellä hinta perusvarusteissaan Marsh-1 mallille 471 510, 70900 ruplaa maksaisi autoon sopiva perävaunu :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jankos

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Ensi kesänä olen valmis lähtemään vanhuksella vaikka espanjaan asti, mikäli muitakin on matkassa...

Rahaahan tuollaseen kuluu jonkinverran mutta lomailu maksaa aina.
Esimerkiksi Eestin kautta keskieurooppaan (saksa, hollanti, luxembourg, belgia, yms.) ja tanskan+ruotsin kautta takaisin tekee matkan mitaksi noin 4000 km.

Polttoaineeseen kuluu rahaa 40(100km)x9(l/100km)x1.1e/l=> 400 euroa. Majoitukset keskieuroopassa on hotelleissa 40-60 euroa/yö/2hlö. Viikon reissun majoitukset olisi siis 7x50e=> 350e. Laivamatkat on tuolle reitille 150-200 euroa. Viikko tuollaiseen reissuun on kyllä hieman lyhyt aika.

Eli kiinteät kulut olisi noin 1000 euroa kahden hengen autoseurueelta. Lisäksi sitten syömiset juomiset tuliaiset yms. mutta ruokaakin voi tehdä itse ja olut ja viini on halpaa eli säästää kun juo paljon :lol:

Saksankielentaito on minullakin ihan olematon, mutta englantia kohtalaisesti osaan. Silti olemme lähdössä parin viikon päästä saksaan viikon lomareissulle. Ei välttämättä tarvitse kieliä osata, asiat saa kyllä jotenkin hoitumaan jos ongelmia on... Ja jos porukalla kulkee niin kyllä iso porukka aina asiat kuntoon saa :D

Lisäksi porukalla matkaamisessa on sekin etu että jos joku olisi kiinnostunut omaisuudestasi niin heti kiinnostus laskee jos porukka on enemmän. Ja pieni varovaisuus/järjenkäyttö kulkemisessa ja olemisessa auttaa paljon. Ei perskännejä, eikä kuljeksi muutenkaan yksin oudoille alueille. EU-alue on varmasti kokonaisuudessaan yksi turvallisimpia matkailualueita maailmassa ja mikäli jotakin sattuu niin varmasti saa tasapuolisen kohtelun vaikka onkin "ulkomaalainen". Suurimmassa osassa maailmaa kolaritilanteessa turisti on aina syyllinen vaikka olisi tehnyt mitä tahansa.
jasu35

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Mosse-Aksu kirjoitti:
jasu35 kirjoitti:Idea on varsin hyvä ja varsinkin tonne eestin suuntaan vielä aika pienellä pudjetilla järjestettävissä. :D Mitä virossa liikkumiseen tulee ,niin ei siellä mitään pelättävää ole sen enempää kuin täälläkään. :shock: Eikun vaan reissupäivää suunnittelemaan,ilmoitus eestin lada klubille,sitovia ilmoittautumisia runsaasti ja varataan hotelli ym.vastaava majoitus ja laivaliput. :wink:
Mä olen kuullut, että Virtsussa on lähes ilmainen hotelli. Ma olen kuulanud, et Virtus on hotelli, mis ei maksu palju. :wink:

No tiedä nyt sitten että onko se melkein ilmainen,pikemminkin hiton kallis. :twisted: :twisted:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
ladamaster

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Siis jonkinlaista innostusta/tarmoa on ilmassa asian tiimoilta:
- Mennä Eurooppaan huristelemaan. Ei käy allekirjoittaneelle ensi kesänä. Jos mahdollista, niin toukokuussa Toljattiin käymään.
- Järjestää jotain Suomessa jonain sopivana viikonloppuna; voin olla mukana.

Lähettäkööt innostuneet vaikka ykistyisviestiä allekirjoittaneelle tai lada_kerho@hotmail.com, niin tutkaillaan minkälainen komitea saadaan pystyyn ja jaetaan tehtäviä ja tehdään kerholle ehdotus ajankohdasta ja paikasta...?
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

ilkkaturunen kirjoitti:Ladat kun on tulossa 10.10.2004 etelänlämpöön päivä on sunnuntai,
muuta infoo en näiltä sivuilta tapaamisesta löytänyt kun ton päivämäärän
taidan olla sokea tai tyhmä :shock: ajatus :idea: Tallinan reissusta vois osua samaan aikaan :?: Perjantaina tai lauantaina lautalla yli, paluu
komeassa letkassa sunnuntai aamuna suihkunraikkaana kuselta haisevaan
Helsinkiin :D Niille jotka miettii uskaltaako Eestiin mennä täytyy sanoo että Hoh hoijjaa. Hitsi, olen käynyt liki 50 maassa ja ainoo paikka missä
meinasi tulla pökäle housuihin oli Pakistanin ja Afganistanin raja.
Silloin oli pakko laittaa pakki päälle :cry: Enkä edes puhu hyvin mitään kieltä, elekielellä oon kuitenkin tullut aika hyvin toimeen (ehkä) :roll:
Tuossa on ideaa että etelän kautta etelän lämpöön. Vaan saako se kannatusta? :?:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Lada-Jussi

hyvä idea

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

toi homma vois olla toimiva, vois tehdä ryhmämatkan varaosakauppoihin ja viinakauppaan.... ja uuden tyttöystävän vois hakea kans samalla reissulla :wink: alkaisko joku järjestää, niin varmasti jos ei mitään ihmeellistä eteen tule, voisin olla mukana!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Joo eli laittakaa tähä jotai viestii jos kiinnostaa moinen reissu. Sillai näkis että onko idea susi vai mikä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
ilkkaturunen

Viesti Kirjoittaja ilkkaturunen »

No niin, nyt lähettelin tarjouspyyntöjä laivamatkoista ja hotelleista.
Toivottavasti saadaan pian vastauksia. Laitoin myös eestinkielen taitoiselle kaverille kirjeen käännettäväksi, joka olis tarkoitus paiskata Eestin Lada-clubiin. Kirjeessä tulemme pyytämään tapaamista Tallinnassa 08.10-09.10 tai vaihtoehtoisesti vain 09.10. Sekä samaan syssyyn kysellä josko saisimme Eestin Lada-veljet suomeen 10.10 Lada kokoontumiseen.
Lisäksi olisi pieniä toiveita saada eräästä autovarusteita maahantuovasta yrityksestä jopa jonkinlaista sponssia :D Edellyttää että saadaan kasaan edes jotenkin siedettävä autokunta. 2-3 autokuntaa ei kukaan sponssaa,
ei edes pikkasta summaa :( Joten jos saadaan nippu autoja kasaan niin tiedossa olisi ainaskin jotkut kokoontumisajo tarrat mahdollisesti jopa
Lada-kerho vaatetusta ehkä jopa janojuomaa :D Mutta autoja pitää saada reilun kokoinen letka aikaiseksi, Onnistuminen riippuu nyt etenkin
niistä sohvaperunoista :evil: millä myös ne saataisiin mukaan :shock:
jasu35

Idea on hyvä,mutta että ne nyt just noin pian sitä reissua suunnittelee. :( Oon nimittäin justiinsa 2.9 eestiin taas lähdössä ja näin ollen ei välttämättä talous salli heti uudestaan sinne mennä. :? No toivon kuitenkin että saatte tarpeeksi porukkaa kasaan. :P (ps.tulossa taas siis uusia kuvia viron autokalustosta.) :lol:
ilkkaturunen

Tallink lähetti ystävällisen tarjouksen. Lähtö hesasta 09.10 klo 09.00
Tallinnassa 12.15. Yöpyminen 2 henk/per huone Hotel Reval Park ****
tai Hotel Metropol *** Paluu 10.10 klo 16.00 hesassa klo 19.15
Hinnat, Auto 30 ecu edestakas Laivamatka+hotelli Revalissa
60.30 ecu, Metropolissa 51.30 ecu. Hinnat per henk/ 2/henk/huone.
Tolla rahalla saat suomessa vietettyy illan jonkun karvakäden kebab-mestassa, ja hankittuu ehkä salmonellan :D
Joten hinta on huono tekosyy kieltäytyä matkasta :evil:
Nyt ilkka haluaa nopeita ja sitovia ilmottautumisia vähintään 10 autokuntaa :evil:
Ja muistathan kaljakoppa Tallinnassa 11 ecua :D :D
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Hienoa, todella ripeää toimintaa. :D

Miten Ilkka olet sopinut maksun. Jokainen itse, vai kiertääkö rahat sinun kauttasi. Itse olen järjestänyt aikanaan useampiakin matkoja ja tiedän, että niitä oharin tekeviä ilmoittautujia mahtuu mukaan. Melko toimiva tapa on, että kerää maksut etukäteen. Eräpäiväksi muutama päivä, ennen kuin pitää tehdä lopullinen varaus. Maksanut ilmoittautuja on melko varma mukaan lähtijä. Joskus voi olla, että ei ole niin tarkkaa. Yleensä laivayhtiöt kyllä vaativat melko ajoissa sitovan varauksen. Lopullisen varauksen jälkeen varauksen tehnyt on taloudellisesti sitoutunt maksamaan peruutusmaksut. Tallinkista minulla ei ole kokemuksia sen suhteen.

Ja mitäs minä tässä huolehdin. Enhän minä edes tiedä, vaikka olisit kuinka kokenut matkojen järjestelijä. Toiminta ainakin on ollut ripeää.

Tämä ei ollut ilmoittautuminen. En vielä osaa sanoa tuosta ajankohdasta. Kiinnostusta kyllä on.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
ilkkaturunen

Eestiin haluavia ei ole ilmaantunut YHTÄÄN :(
Eikai vaan 10.10 Helsingin kokoontumisesta tuu taas radiouutisiin samaa juttua kun oli Raahen kokoontumis aikana :?: Silloin radiosta kuulin että
Raahessa on Ladojen kokoontumisajot kaksi jo paikalla ja kolmaskin tulossa jos saa Ladansa kuntoon :shock:
Noviisina kysyisinkin paljonko yleensä tulee porukkaa ajoihin :?:
Jäseniä sentää yli tuhat :shock: ja tuhat jäsentä merkkikerholla on helvetin iso luku. ihmettelen vaan hirveesti millä jäsenmäärä on
saatu noin isoksi, jos kaikki vaan istuu kotona :shock: :shock: :shock:
jasu35

Tarkoitus olis tulla kokoontumiseen mutta ei samaan aikaan viroon,eli toivottavasti porukkaa näkyis helsingissä 10.10. Tietysti siitä ei taida vielä olla edes tarkempaa infoa että missä täällä helsingissä kokoonnutaan ja mihin aikaan? :shock:
Jankos

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Ensinnäkin täällä netissä pyörii kerhon varsinaisista jäsenistä aika pieni osa. Iso osa on juuri kortin saaneita opiskelijatuunaajia?

Toiseksi 9-10.10. on todella lähellä ja tuohon reissuun kuluu kuitenkin jonkinverran rahaakin ja matkabudjettiin pitää säästää rahaa...

Minullakin on jo varattuna muuta tekemistä tuohon viikonloppuun(varmasti monella muullakin).

Uskoisin että parempi suosio olisi saavutettavissa vastaavalle reissulle ensi kesänä ja kunnon "mainostamisella" kerholehdessä?
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Juu, tohon päivään mennessä ei millään kerkee säästään nyytikuskin palkasta yhtään mitään (nytkin on vapaa kun tunteja oli tullut liikaa :roll: ).

Helsinki kiinnostaa, jos käsitin oikein luvassa on jonkinsortin autosuunnistusta?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin