Kokoontumisajot

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
ilkkaturunen

Kokoontumisajot

Viesti Kirjoittaja ilkkaturunen »

Tyhmänä ja uutena Lada-kerhon jäsenenä saanen kohteliaasti tiedustella
itseäni viisaammilta onko Suomen Lada-kerho tehnyt tai onko se suunnittelemassa tutustumisreissuja muiden maiden Lada-kerhoihin :shock: Tuli vaan mieleeni että kyllä esim: Hollannin Ladistit
olisi otettuja jos Suomalaiset tulis isolla porukalla kylään :D
Vastavuoroisesti voisimme pyytää ja anoa muiden maiden Lada-kerhoja
saapumaan kunnioittamaan Suomen Lada-kerhoa Suomen kokoontumisajoihin :D Vai onko ajatus Lada saattueesta eurooppaan
aivan syvältä :roll: Ajatuksia / vastauksia / keskustelua toivoo ilkka
ladamaster

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Ajatuksia on ollut:
- Järjestää Suomessa kansainvälinen ladatapaaminen; samalla lailla kuin rättäristeillä on
Tarvitaan vain kriittinen massa innokkaita ja vähän energisiä kerholaisia suunnittelu/.järjestelytehtäviin. Tähän mennessä näin ei ole ollut.
Kuka haluaa olla mukana tälläisessä hommassa? Vaatisi sitoutumista ja pitkäaikaista mahdollisuutta ajankäyttöön asian loppuunsaattamiseksi.

Siis vapaaehtoiset ilmoittautukoot ja ruvetaan touhuilemaan. Voisin olla mukana järjestelytehtävissä. Jos tapaaminen olisi esim. ensi kesänä, on homma aloitettava hyvin pikaisesti.

Virolaisia on ollut vierailulla Suomen tapahtumissa. Muuta "virallista" kansainvälistä toimintaa ei ole ollut.
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
ilkkaturunen

Arvoisa ladamaster sait juuri värvättyä itsellesi kaverin puuhaamaan
Suurinta kansainvälistä Lada kokoontumista :lol:
Nyt vaan muutkin mukaan :evil:
Ei se ny niin sa---nan vaikeeta oo saada persettä ylös sieltä sohvalta.
Nyt vaan nimiä tänne niin päästään alkuun. Heti kun nimiä alkaa tuleen niin pidetään palaveri kuinka asiaa viedään eteenpäin ja tosiaankin
tää ei vaadi mitään suunnitteluinsinöörin taitoja joten kaikki joiden
allakka ei oo aivan täysi niin mukaan vaan. Tässä on vielä hyvää aikaa
ens kesään :D
Ilkka Turunen 0400 494 586
Jankos

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Jep meikää myös kiinnostaa tuollanen kansainvälinen toiminta! (vaikka kotimainen toiminta ollutkin heikkoa)

Mulla on sellanen olo että ensin kannattaa sopia vierailu tuonne keskiseen eurooppaan? Porukkaa on sieltä hankalampi saada ensalkuun lähtemään tänne, kuin täältä sinne... Vähän sama kuin suomessa, etelästä pohjoseen on paljon pidempi matka kuin toisinpäin.
Martigan
Viesti:

moon mukana

Viesti Kirjoittaja Martigan »

eli aktiviteettiä löytynee. Onpas noita erilaisia tapahtumia tullut tehtyä, joten mukana ollaan.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Noita virolaisia tosiaan oli mm. Rasuallakin. Vaan onko joku uskaltanut Viron kokoontumisiin vastavierailulle? Itseä se kiinnostaisi mutta ei sinne uskalla/halua yksin lähteä. Meinaan että oliskos kummiskin viisasta eka alottaa pienemmästä toiminnasta lähipiirin kanssa ja ei ihan suin päin lähde haukkaamaan niin isoa palaa ettei saa sitä nieltyä. Ja miten on, onko jossain Länsi-Euroopassa Lada-toimintaa?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Jankos

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Uskalla lähteä eestiin... Mikäs siinä pelottaa Helsinkikö?

Tuolla keskieuroopassa on kai ihan hyvin clubeja ainakin jotain löytyy kun pari minuuttia kun haki niin löyty nää:

Saksa: http://www.lada-welt.de/

Iso-britannia: http://www.lada-owners-club.co.uk/

Hollanti: http://www.ladaclub.nl/

Belgia: http://www.ladanivabelgium.be/ (nivoja)

Ranska: http://polonez.free.fr/

ja tietty on unkari ja aiemmin löysin puolan yms.
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Joo Helsinki se pahin on. :)

Mut joo aika heikkoo jos ei porukka edes naapuriin pääse joukolla. Meinaan noi pitemmälle Eurooppaan suuntautuvat reissut syö rahnaa sitten aikas julmasti. Että ei nyt varmaan johkin Enklantiin tai Hollantiin kovaa ryntäystä saada ihan helposti...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Lada-Jussi

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

olis kai helppoa ja järkevää hieroa ensin tuttavuutta tonne viroon, kun se on kuitenkin lähellä. En mäkään sinne oikein viittis yksikseen mennä ihmettelemään, olis kuitenkin noita kieliongelmia.... ja mafia ja muut tietysti pelottaa :roll: helsinkiin alkaa jo tottua, mutta on se kans pelottava paikka, pitäiskö kiertää karjalan kautta viroon :wink:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Ei Virossa sen vaarallisempaa ole, kuin muuallakaan Euroopassa, mielestäni vieläpä turvallisempaa. Tietysti yöllä kännissä hortoilemalla saa taskunputsausjoukot kiinnostumaan itsestään vaikka Helsingissä. Mutta autotapahtuma ja alkoholihan eivät sovi hyvin yhteen, vai mitä. :wink:

Tottakai kaksin on aina kaunihimpi ja kolmistaan vielä komiampi lähteä. Turha mitään isoa joukkoa on odottaa Euroopan turneelle (myös lähi-Euroopan), mutta jos aikaa on riittävästi, niin luulisi jokusen autokunnan lähtevän.

Ei tässä paljoa kesällä jouda istumalihaksia sohvalla hautoa. Mutta talvella etenkin pimeimpään aikaan saattaa ylimääräistä aikaa löytyäkin. Voisin kyllä olla valmistelujoukoissa mukana Suomessa tapahtuvan tapaamisen järjestelyissä, jos se vaan täältä Päijät-Hämeen ja Kymenlaakson rajamailta onnistuu. Minä olen vielä sen ajan ihmisiä, että koulussa ei välttämättä opetettu englantia ja niin se on jäänyt väliin kokonan. Saksa oli minun vieras kieli, mutta on jo vuosien jälkeen rapistunut pahasti eikä siis päässyt koulun jälkeen kehittymään. Ruotsi sama juttu. Viron kieltä olen nyt harrastanut hiukan parin vuoden ajan,eli olen vielä alkeissa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
jasu35

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Idea on varsin hyvä ja varsinkin tonne eestin suuntaan vielä aika pienellä pudjetilla järjestettävissä. :D Mitä virossa liikkumiseen tulee ,niin ei siellä mitään pelättävää ole sen enempää kuin täälläkään. :shock: Eikun vaan reissupäivää suunnittelemaan,ilmoitus eestin lada klubille,sitovia ilmoittautumisia runsaasti ja varataan hotelli ym.vastaava majoitus ja laivaliput. :wink:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

jasu35 kirjoitti:Idea on varsin hyvä ja varsinkin tonne eestin suuntaan vielä aika pienellä pudjetilla järjestettävissä. :D Mitä virossa liikkumiseen tulee ,niin ei siellä mitään pelättävää ole sen enempää kuin täälläkään. :shock: Eikun vaan reissupäivää suunnittelemaan,ilmoitus eestin lada klubille,sitovia ilmoittautumisia runsaasti ja varataan hotelli ym.vastaava majoitus ja laivaliput. :wink:
Mä olen kuullut, että Virtsussa on lähes ilmainen hotelli. Ma olen kuulanud, et Virtus on hotelli, mis ei maksu palju. :wink:
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
LydååPower

Viesti Kirjoittaja LydååPower »

noi saitit mitkä jankos pisti ni se ranskalainen....voi morjens..vähä mä haluun sellasen isopyöräsen.. :twisted:
LydååPower

Viesti Kirjoittaja LydååPower »

Jos joku tietää mistä tollasen nivan saa ni välittömästi infoo mulle..tota tuskin saa leimalle suomessa...oikein haistavittulakipykälät... :evil:

http://www.ladanivabelgium.be/Speciale_Nivas/Marsh/
ilkkaturunen

Ladat kun on tulossa 10.10.2004 etelänlämpöön päivä on sunnuntai,
muuta infoo en näiltä sivuilta tapaamisesta löytänyt kun ton päivämäärän
taidan olla sokea tai tyhmä :shock: ajatus :idea: Tallinan reissusta vois osua samaan aikaan :?: Perjantaina tai lauantaina lautalla yli, paluu
komeassa letkassa sunnuntai aamuna suihkunraikkaana kuselta haisevaan
Helsinkiin :D Niille jotka miettii uskaltaako Eestiin mennä täytyy sanoo että Hoh hoijjaa. Hitsi, olen käynyt liki 50 maassa ja ainoo paikka missä
meinasi tulla pökäle housuihin oli Pakistanin ja Afganistanin raja.
Silloin oli pakko laittaa pakki päälle :cry: Enkä edes puhu hyvin mitään kieltä, elekielellä oon kuitenkin tullut aika hyvin toimeen (ehkä) :roll:
Vastaa Viestiin