PIIIIITKÄ tallipäivä takana, tuntuu, että mitään ei olis saanu aikaseks, vaikka paljon tuli tehtyä..
Vanjalle sen verta, että kyllä se on vaan pakko maalata.
Niin paljon ruostetta kaikkialla, nyt myös kittiä erittäin paljon.. Entinen omistaja myös paikkamaalannut eri värisillä pensselimaaleilla autoa! Tästä halutaan kumminkin semmonen, että haluttaa katsoa.. Ehkä joskus tulevaisuudessa hankitaan entisöitäväksi joku Lada.
Parista kohtaa ihan jees maalipinta:

eli pinnassa nano tech autovahaa, tulee muuten hyvä kiilto ihan mihin vaan maalipintaan!
Tuli ruosteita poisteltua ja kittailtua maalauskelposeks asti. Vie yllättävän paljon aikaa toi tarkka kittaaminen.. Hitsasin myös kolme paikkaa, mutta ei oo kuvaa niistä.
Huomenna jatkuu, mutta nytten:
Suunnitelmat muuttu koneen suhteen sillain, että jos toi 1.2 lähtee pyöriin kun kammella yrittää, niin sitten se kunnostetaan, vaihdetaan takomännät ja paksumpi kannentiiviste. Sen jälkeen konetta lähdetään turbottamaan, ahtopainetavoitteena 0.4 eli tulisi siis lähes loputtomiin kestävä kone. Turboina oon saanut jo tarjouksen KKK k04 turbosta (VW 1.9TDI koneesta), ja parista muusta... Huomenna pitäis saada tarkat tiedot ja hinnat. Ladistit saa kans tarjoilla pieniä/pienehköjä ahtimia. Lada ahdetaan sillälailla, että turbon imupuolelle laitetaan kaasutin. Lyhyillä putkilla, ilman välijäähdytintä, jotta bensa ei pisaroidu. Kaiken järjen mukaan tälläinen asetelma toimii. Eihän se bolt-on proju tuu olemaan, mutta eihän sen pidäkkään. Olen nyt opiskellut aika paljon tosta turbotuksesta, joten tietoa pitäisi olla vähintäänkin suurinpiirtein tarpeeksi. Löytyy tietenkin myös tuttuja, jolta voi kysyä turbotuksessa apua. Asentajapuolen opettajakin piti ideaa hyvänä... Sanoipa viellä hallipäivän päätyttyä, että mulla menee tietotaito hukkaan koripuolella
Ainiin, joo..:

On se vaan hyvä kirja
E: eilen saatu myös helmat tähän laitokseen, jos huomenna lähtis vanhoja irroittamaan?