Jaska HKI kirjoitti:Käsittääkseni tämän pitäisi olla LADAKERHO,eikä LADA VS TOYOTA -kerho.Suomi 24.Fi:ssä lippalakkipäiset amispojat jankaa moisia asioita.On minullakin kaksi Toyotaa ollut ja niistäkin voisin kertoa pari ihmeellistä tarinaa,mutta enpä viitsi....
Sinä olet aivan oikeassa, pitäisi pitää aikuisten tasolla tämä keskustelu.
Vaikka unohdat sen pienoisen yksityiskohdan että TOJOTA RULEZ JA ON MAILMAN PARAS AUTO woihan wanha wihtahousu JA HIEROO LÄHINNÄ ULOSTEEN SIJAA TEKEVÄÄ LADAA KARVAISEEN PERSEESEENSÄ OMGHWTFROFLBBQ!
Kannattaa teettää heti uutena kunnollinen ruoste suojaus ainaki jos meinaa autoa pitää pitkään.Suojautin 110 VM 1999 heti uutena 12 vuoden takuu käsittelylle,ensimmäinen tarkistus kästtely tehtiin 2002 vunna ja nyt tehdään taas 2005 vuonna toinen tarkistus käsittely..Kyllähän ne on tullu maksaan nyt tämän vuoden käsittely mukaan lukien noin 800€ mutta kyllä silti kannattaa ainakin minun kohdallani sillä olen ajatellu pitää 110 ainaki 20 vuotta jos ei mitään haaveria tapahdu,ei tule kilometrejä vuodessa kuin 6000- 8000 KM
Eikös se takuu vaadi tämän käsittelyn 24 kk jälkeen, joten olisiko tehtaan takuu siis tuo 2 vuotta. Itse käytin teettämässä ja kuulin mm. seuraavaa; ennenvanhaan autoihin laitettiin tehtaalla paksujakin suoja-aineita, nykyään vain hyvin ohut kerros. Jotenkin siihen tyyliin, että nykyisin käytetään vain noin kymmenesosa aineita vanhaan aikaan verrattuna. Käsittelyhän tulee uusia taas parin vuoden päästä, jotta takuu pysyy voimassa. Maksimi taitaa olla 12 vuotta takuuta.
Edellistä autoani, Samara, en käyttänyt ruostesuojauksessa. 8 vuoden iässä alkoi tunkea ruostetta helmoista ja ovista, 10 vuotiaana katsastusmies alkoi näyttää epäilevältä.
Tiedä nyt tästä, ajaako autolla 10 vai 12 vuotta, saattaa tosin tuo suojattu kestää pitempäänkin, mutta kun pukkaa uusia malleja, voi tulla halu muuten vaihtaa.
Jälleenmyyntiarvoa ei kymmenvuotiaalla Ladalla ole, suojattu tai ei.
niin tämä rustesuojaus on tosi usein keskusteltu asia
itsekin olen muitakin autoja omistanut kuin ladoja ja kaikki autot ruostuvat ilman suojausta
rusote lähtee koteloiden sisään kondensoituneen veden avulla saumoista jotka elävät aina sen verran että ohut massa joka on vanhetessaan kovettunut niin että murtuu
olen itse ruiskuttanut helmakoteloihin ja oviensisään hieman öljyä joka pitää massan pehmeämpänä ja hylkii vettä ja tietysti pitää varmistua siitä että vedenpoisto reijät ovat auki
eräästä ostamastani autosta tuli ovien ja helmojen sisältä litroittain vettä
en tiedä oliko se ollut tulvassa vai missä mutta autotallin lattiakin tuli pestyä
Jos vesi ei pääse ulos ja jäätyy,niin jäätymiskohdassaan myös paisuessaan levittää myös kohdettaan.Sitten se taas sulaa.Se jälkeen se taas jäätyy ja levittää jäätymispaikkaansa.Tällä tavalla tehdään kuparista keskeltä pulleita maljakoita .