Sivu 2/3
Lähetetty: 13.6.2004 20:38
Kirjoittaja Boris
Niin, ja kun meillä on tämä ajokorttisääntö. Eli jos ajat kortin automaattivaihteisella autolla, ei saa ajaa keppivaihteisilla. Toi varmaan vaikuttaa mielipiteisiin, automaattia vastaan. Moni varmaan ajattelee että automaatti on "neitien" vaihteisto, juuri tämän ajokorttisäännön takia. Sehän tavallaan määrittelee automaatin "helpommaksi" ajettavaksi kuin keppivaihteisen auton. Ja Suomen rallikansa haluaa näyttää ajotaitonsa "vaikeasti" ajettavilla autoilla.
Lähetetty: 13.6.2004 20:51
Kirjoittaja Stefa
Empäs ole tuollaisesta ajokorttisäännöstä kuullutkaan. Kuitenkin esim isossa ameriikassa aika harva osaa ajaa keppivaihteella. 190 mersussa on se takapään klappi lähes ominaisuus eikä vika, jo 140tkm ajetulla oli "helppo" ohittaa kun kaasua painaessa vaihtoi kaistaa itsekseen.
Henkilökohtaisena mielipiteenä mulle ainakin riittää kun kuminauha on kalsareissa, vaihdelaatikko ei moista tarvi. Sitten on eri asia kun keulalla V8 ja autolla pituutta yli 6m. Automaatteja joilla olen ajanut mm. Nissan 300zx, Volvo S80 2.4T, Mese 190D ja jokunen jenkki. Surkein tomaatti oli tuo volvo...
Ihan topicciin liittyen mirafioriahan on tehty automaatilla, käy koneeseen suoraan eikä lie mahdoton homma sovittaa kardaanitunneliinkaan.
Lähetetty: 13.6.2004 22:28
Kirjoittaja mijajo
Muistelen että nuo takaveto fiiujen tomaatit ovat GM tuotantoa..
Lähetetty: 14.6.2004 0:09
Kirjoittaja Vanja-eno
Joten emmeköhän kohta päädy taas siihen TH-180 lootaan...
Ja jenkkien pituuksista. Harva jos yksikään SARJATUOTANTOINEN jenkki on yli 6 m. Ns. täyskokoisten eli full size jenkkien keskipituus pyörii siinä 5,3-5,6 m hujakoilla. Pisimmillään oli jenkit sarjatuotannossa 70-luvun puolen välin jälkeen kuten esim. Ford Ltd farmari oli 5,95 m pitkä, eli pitempi kuin yksikään Cadillac.
Turussa on kuulemma eräällä rouvalla uudesta asti ollut nelivaloinen farmari Lada jossa on automaatti. Vielä joka päiväisessä liikenteessä, eli huom Turkulaiset, silmät auki!!!
Lähetetty: 14.6.2004 13:23
Kirjoittaja Stefa
En tosiaan tiedä mitä tuotantoa nuo miran tomaatit ovat, joskus vain moisiin törmännyt. Tuntuisi järkevältä ja helpolta tuosta soveltaa. Etenkin kun hieman kaikkea ooppeleihin liittyvää vierastaa...
Tosiaan tarkoitin tuon yli 6m ikäänkuin vain mielikuvaa antavana. Ainoa numerotieto mikä nyt äkkiseltään tulee mieleen niin isoin etuvetoinen taitaa olla caddyn fleetwood, pituutta jotain 5,6-5,7 ja omaa myös isoimman etuvedon moottorin eli 500cid eli jotain 8,2l, painoakin kunnioitettavat vajaat 2300kg. Mutta kiva että löytyy jenkki-tietouttakin täältä. Itä ja länsi kohtaavat muussakin kuin kylmän sodan hengessä
Löytyykös foorumilta HD-omistajia?
Lähetetty: 15.6.2004 10:25
Kirjoittaja Hasa
Nimenomaan alemmat vaihteet.. Kun ei voima riittäny ees ykkösellä hyvin. Pelotti että lähteekö takaperin nakutähti..
Lähetetty: 15.6.2004 10:31
Kirjoittaja Hasa
Joskus luin V8-magazinesta, ku siellä oli semmonen Lincoln esittelyssä, olikohan se -60. Siitä sanottiin että olisi suurin sarjavalmisteinen henkilöauto, vaan olikohan pituutta.. Aika vaikuttava, joskin kauneusarvoja äärimmilleen venyttävä laitos..
hmm
Lähetetty: 15.6.2004 14:34
Kirjoittaja Lada-Jussi
jonkun ennätyskirjan mukaan ZIL-41047 on nykyisellään maailman suurin "sarjavalmisteinen" auto, mitä sarjaa se nyt sit on jos hyvänä vuotena vajaa 20 autoa valmistuu. Mutta kokoa löytyy: kokonaispaino 3560 kg, pituus 6330 mm, leveys 2086 mm, akseliväli 3880 mm. mut kaikki jenkkilimot taitaakin olla vaan jotain yksittäisiä normaaliversiosta jatkettuja.
http://www.amo-zil.ru/production/zil_limo_41047.htm
hetkinen hetkinen, varmaan joku virhe tuolla sivuilla kun lyhyempi sedan muunnos painaakin enemmän, kokonaispaino 4110 kg, mitat piirroksessa on kuitenkin oikein 5750 mm pituus, akeliväli 3300 mm. tekniset tiedot on väärillä sivuilla, 41041 on lyhyempi ja kevyempi sedan, 41047 on pidempi ja painavampi limousine.
http://www.amo-zil.ru/production/zil_limo_41041.htm
Lähetetty: 15.6.2004 18:14
Kirjoittaja Misha
Vähän huono esimerkki isoimmasta autosta toi ZIL kun jenkeissä kuitenkin käytännössä sarjatuotetaan limusiineja, huomattavasti enemmän ku tuon 20 vuodessa. No, tietty ne on keskeltä jatkettuja sarjamalleja.
Josta tuli mieleen, että kukas ottaisi proggikseksi jatkaa ladaansa keskeltä? Ei tarvis olla ku pirun hyvä peltiseppä (ja verhoilija). Sahais siististi B-pilarin kahtia ja jatkais lattiaa, kattoa, runkopalkkeja ja kylkiä...
Onhan noita limusiiniladoja joskus tehty, mutta uustuotantona semmonen ois kyllä komia. Ku sen vielä sais rekisteröityä vaikkapa seittemälle (kaks lisää istumaan selkä menosuuntaan)...
Lähetetty: 16.6.2004 9:23
Kirjoittaja v.paasio
Oletten pojjaat vähänkarannut aiheesta mutta ei sen väliä.
Ajattelin vaan että eiköhän tuo olisi helpompi jatkaa 2 ladasta.
katkaisee ensimmäisen ladan siitä kohtaa mistä c-palkki alkaa eli sen keulan puolelta.
Ja toisen katkaisee b-palkin etupuolelta Ja nämä ympää vastakkain tuloksena olisi valmiit vahvikkeet katossa ja sivu palkit. tietysti hieman lisävahviketta pohjaan ja peltiä sivuun.
ja jäisihän siitä yksi mini-lada ei muuta kun jakkarat paksiin ja menoksi.
Itse kokeilisin jatkettua mallia mutta ei ole tilaa olisi muuten kyllä intoa ja uskoisin hitsauksen ja verhoilunkin onnistuvan.
Lähetetty: 16.6.2004 10:30
Kirjoittaja Hasa
Mulla on semmonen ruåtsalainen Bilsport-lehti vuodelta -90, missä ne teki sellaisen Vaz-Limon alle 8000skr töllöttimellä ja baarikaapilla varustettuna. Siinä käytettiin farkkumallin etuosa ja katto mukaan lukien A- ja B-tolpat, sekä lattiaa B- ja C-tolppien väliin asti. Takaosa laitettiin C- ja B-tolpistaan kiinni suoraan farkun kattoon, ja lattiaan tulee vain yksi sauma. Oli kohtuu perusteellisesti selvitetty sekä tekstin, että kuvien kera koko prosessi, jos ketä kiinnostaa...
Lähetetty: 16.6.2004 12:51
Kirjoittaja v.paasio
Kun tuollaisen arvopaperin jostain sais joka kertois miten työ tehdään auttais paljon.
Kiroan sen kuka mainitsi jatketun ladan. ruostukoon ladasi 200 vuotta ja olkoon kaalipatasi tankki aina melkein tyhjä.
Pakko se nyt on yrittää tehdä kun huomasin että ei tuo nyt niin vaikeaa voi olla huomenna soitan voudille ja kysyn mitä ne tahtoo jos jollain on aiheesta tietoa niin kaikki apu tervetullut.
mulla on 2107 ja 2105 joista oli tarkoitus siirtää 1500 perä-pää 2107 lataan kiinni.
Kardaanit liitän jossain koneistamossa, sähköt joutuu jatkamaan ja putkeen pätkälisää, käsijarru vaijeri menee uusiksi metritavarana kai sitä saa.
vahvike palkkia paljon.
mitenköhän on noiden jarrujen kanssa riittääkö puhti, entäs jousissa,iskareissa ja muuten alustassa paikoissa.
ja huomasin että jatko tosiaan kannattaa tehdä siitä missä katto rupeaa mataloitumaan b ja c-palkkien välissä.
Lähetetty: 16.6.2004 13:07
Kirjoittaja Hasa
No täällä tampereella lehti on, ja jaan mielelläni kaiken mahdollisen informaation, mitä siitä löytyy, kuitenkaan luopumatta itse alkuperäisestä lehdestä. Jos katon tarkemmin lehden tiedot, se saattais löytyä sullekin jostain netin kautta, tai muuten esim värikopiot sivuista ei kustanna montaa ecua? Pirssi oli ihan oikeesti siistin näköinen, tosin pienin panostuksin samalla reseptillä saisi vieläkin näyttävämmän. Kokonaispituus ei aivan älyttömästi muuttunu, joten peli oli vielä ihan ajettavan näköinen. Voisinpa kokeilla saada kuvan tänne nähtäväksi...
Hieman yllättävää minusta että ruåtsalaiset on tehny sen ensin - Ei ne yleensä...
Lähetetty: 16.6.2004 13:09
Kirjoittaja Hasa
Niin, ja varsinaiseen aiheeseen liityen, mihinkäs se automaatti parhaiten sopisi kuin limusiiniin? Pysyy kuoharit pikarissa..
Topic ????
Lähetetty: 16.6.2004 14:32
Kirjoittaja Valko
Hieno aihe toi LadaLimo
Pikkasen viiraa sivuun topicista, kohta kantsii alottaa uusiks Limo otsakkeen alla niin taas eksyy sata uutta uteliasta uunoa tähänkin aiheeseen
