Sivu 2/2

Re: Mistä veivi?

Lähetetty: 7.2.2009 10:53
Kirjoittaja Yogi
Nivan kaasarimalleissa on myös veivimahdollisuus. Se on verraton apu venttiilien säädöissä, kuten edellinen puhuja mainitsi.

Lievästi ärsyttävää, kun täällä ollaan heti huutamassa ja tuomassa itseään esille, jos sanoo jotain väärin. Jos olisin sanonut, että veiviä on muovimallejakin, tulisi luultavasti seuraavaksi vastaus, "ei ei ei menet ihan täysin metsään, kato kyllä minä tiedän jne...". Voi niitä toisten ajatusvirheitä hieman asiallisemminkin korjata, niin tehdään naamatustenkin puhuessa.

Re: Mistä veivi?

Lähetetty: 7.2.2009 10:56
Kirjoittaja pressa
Tupolev kirjoitti:Aikoinani omistin Lada 1200 S (vm 1982) kanttilamppuisen. Siinä oli kampiakselin päässä paikka veiville ja jäähdyttimessä reikä veiville, mutta rintapellissä ei puskurissa ollut reikää..
Olen myös tälläisen ladan kanssa ollut tekemisissä, mutta empä täällä viitsi mainita kun jokari tietää kuitenkin paremmin....

Re: Mistä veivi?

Lähetetty: 7.2.2009 11:16
Kirjoittaja START
oisko siellä kanttilampussa ollut vaihettu nappiksen syyläri?

Re: Mistä veivi?

Lähetetty: 7.2.2009 13:37
Kirjoittaja jaasu
89 1200s oli myös veiville paikka kampiakselin päässä,mutta reikiä ei ollu muualla ku pohjassa :lol:

Re: Mistä veivi?

Lähetetty: 7.2.2009 14:06
Kirjoittaja Lada-Jussi
90 malli 2107:ssa oli myös veivin paikka kampiakselin päässä, taisivat vasta 90-luvulla luopua niistä, kun nappisten valmistus päättyi, mahtoiko enää viimeisissää 2106 malleissa venäjällä olla veivausmahdollisuutta, ilmeisesti ainakaan 21065 malliin ei tehty 2105 tyyppiseen puskuriin reikää sitä varten. 2105 moottorissa oli (pitäisi olla) aina omanlainen kampiakselin mutteri, jossa veivin paikkaa ei ole, siksi sitä ei ole mm. 21072:ssa ja 2104:ssä, koska niissä on myös kyseinen moottori. missään kanttilamppuisessa en ole nähnyt veivin reikää nokassa ja/tai puskurissa, mutta eikös täällä boardillakin joku joskus joku ollut tuunaamassa kanttikseen veivin käyttö mahdollisuutta?

Re: Mistä veivi?

Lähetetty: 7.2.2009 19:12
Kirjoittaja Jokari
Taisi olla ainakin Team PA Racingillä veivinkäyttömahikset siinä keltaisessa kostajassa :D

Mulla on muuten -97 ruiskussa veiviin käypäinen hihnapyörän mutteri ja onpa niitä näkynyt muutamassa muussakin saman ikäkauden ladassa..jotain vanhaa varastoa kai tai todennäköisemmin kokoonpanolinjan Jevgeni on vaan viskonut kiinni sitä mitä on sattunut käteen.

En rupea kiistämään etteikö noissa alkupään tonnikakssatasissa kanttilampuissa olisi veivin reikää sattumalta/tarkoituksella syylärissä, mutta en ole nähnyt tuoreemmissa (1987->) 1200S malleissa yhtäkään veivinreikäistä syyläriä.

Mut mitä väliä silläkin on, itse en ole kaivannut mitään veiviä, venttiileitä säätäessä homman hoitaa 38 mm vääntiöllä varustettu ryssäläinen työkalu ja jos startti prakaa niin laitetaan uutta tilalle eikä väännetä otsa hiessä käyntiin.. :D

Re:

Lähetetty: 13.12.2009 10:33
Kirjoittaja ladamies1988
Jusu kirjoitti:Kuva
Siitä mallia veivinsä heittäneille. :idea:


Jusulle kiitokset mitoista...Noilla mitoilla tekasin tossa ykspäivä ihan käyttökelposen veivin.. Ainevahvuus vaan on 16milliä ,kun ei 14 millistä sattunu olemaan. Pelotti vaan ettei tuo 16 millinen veivinreikään mahtuisi, mutta kyllähän se sinne juuri ja juuri nitkuttelemalla mahtui. Viilalla pikkusen suurensin reikää ,että veivi sinne paremmin mahtuu. Parempi vaan kun on 16millistä niin ei niin herkästi väänny veivatessa :D