
Lada Samara 1300S -87
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lada Samara 1300S -87
Kumma jos ei tilata maalia jos kerran on saatavilla ja asiakas haluaisi sitä. 

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Lada Samara 1300S -87
Kun keli oli nollan kieppeillä, ja kone ei edelleenkään lämpeä normaalilämpöihin, saadaan aikaan kaasarin jäätyminen. Veto päällä pysyi käynnissä, risteyksissä ryyppy piti olla aivan täysillä, muuten sammui. Ensimmäistä kertaa kävi meikäläiselle näin, hetken ihmetytti kun kesken ajon puutuu eikä kaasun painaminen auttanut mitään..
1L jäänestoa tankkiin ja tankki täyteen, parin kilometrin ajon jälkeen ongelma poistui. Jäänestoa tuli laitettua vähän enemmän kun mitä valmistaja suosittelee (1 litra 50 litraan / 1 litra 42 litraan). Ei mikään ihme jos on tankkiin kertynyt kosteutta kun auto on ollut samassa liikkeessä noin vuoden edustusautona ja käyttö on ollut minimaalista, alle 1000km vuodessa. Esim. autoa noutaessani, se oli seissyt 3 viikkoa ulkona.
1L jäänestoa tankkiin ja tankki täyteen, parin kilometrin ajon jälkeen ongelma poistui. Jäänestoa tuli laitettua vähän enemmän kun mitä valmistaja suosittelee (1 litra 50 litraan / 1 litra 42 litraan). Ei mikään ihme jos on tankkiin kertynyt kosteutta kun auto on ollut samassa liikkeessä noin vuoden edustusautona ja käyttö on ollut minimaalista, alle 1000km vuodessa. Esim. autoa noutaessani, se oli seissyt 3 viikkoa ulkona.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1300S -87
Nyt on sytkäboksi uusittu, ei apua, edelleen nykii pintakaasulla ja tyhjäkäynti vaeltaa. Jakohihnan suhteen ollaan jo jatkoajalla, 120tkm meni rikki 101km sitten.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1300S -87
Käyntihäiriöt johtunee virranjakajan alipainesäätimestä, sillä puhaltamalla suhisee läpi.mikko853 kirjoitti:Nyt on sytkäboksi uusittu, ei apua, edelleen nykii pintakaasulla ja tyhjäkäynti vaeltaa. Jakohihnan suhteen ollaan jo jatkoajalla, 120tkm meni rikki 101km sitten.
Nyt vaihdettu moottoriöljyt, ensin tb moniaste 15w-40 + stp engine flush, jonka jälkeen tb diamond plus 0w-40 koneeseen, saas nähdä pysyvätkö sisässä. Vanha öljynsuodatin oli vedetty johonkin raivomomenttiin,
suodatinavain1: suodatin ruttuun
suodatinavain2: avain väänty mutkalle
Ruuvari läpi vaan ja aukes vihdoin, teetti puolisen tuntia ylimäärästä hommaa moinen.
Pissapojan säiliö ja pumppu vaihdettu, vihdoin tulee vettä lasille, kytketty nyt niin että vettä tulee samalla sekä etu- että takalasille.
Termostaatti vaihdettu, mokomaan hommaankin meni noin 2 tuntia, joista vähintään se toinen tapellessa joidenkin nigerialaisten letkuklemmareiden kanssa, laitoin suosiolla uudet länsimaiset joissa mutteri&ristipääkannat, mutta vihdoin se lämpiää, ei tartte palella työmatkoilla

Taustapeilikin tuli liimattua takaisin paikoilleen, näkeepähän jos siniset valot vilkkuu takana, kun kuskin puoleinen peili ei pysy säädöissään ja apukuskin peiliä ei pysty edes säätämään kun on ihan risana.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1300S -87
Koko virranjakaja vaihdettu uuteen, nyt on alipainesäädin ehjä. Myös puola vaihdettiin samalla uuteen, nyt on siis kaikki sytkä vehkeet uusia, mutta oireet eivät ole poistuneet. Jarruttaessa ei tärisytä, eikä puhaltelemalla löydy alipainevuotoa. CRC:n Motor Startilla (tjsp) koitin paikannella imuvuotoja muttei tuntunut löytyvän. Vikaa ilmeisesti siis bensapuolella, bensapumppu on uudehko. Kaasarissa jotakin häikkää sitten lienee, haluisiko joku tuota tutkia ja säätää/huoltaa toverihintaan?
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1300S -87
Voin myydä sulle weberin... 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada Samara 1300S -87
Kyllä maaleja Suomesta saa.Lähetä vaikka bensatankin suojaläppä postissa Sikkenssille Vantaalle niin takuuulla saat samanväriset maalit paluupostissa takaisin. http://www.sikkens.fimikko853 kirjoitti:Motipin kirjasesta löytyi tuokin värisävy, heidän värisävynumeronsa olisi 44975, mutta hyllyssä ei ollut paikat kuin 44970 ja 44980 purkeille. Pyysin josko oikeaa sävyä saisi tilattua purkin tai pari kymenlaakson myymälään, eivät kuulemma myymälä tavaraa tilaa asiakkaan pyynnöstä, mutta laittoivat ehdotuksen menemään, ilman mitään takeita jotta menisi läpi.
Mittariston polttimot ja bensansuodattimen vaihdoin, sekä kytkintä tuli säädettyä vielä uudemman kerran, nyt se tuntuu jo toimivan kunnolla, kytkin poljin ainoastaan nousee liian korkealle omaan mieleen kun säätövara on ihan lopussa, josko se kuukauden vielä kestäisi niin uusitaan ensitilistä.
Tyhjäkäynti vaeltaa edelleen, sekä pintakaasulla esiintyy nykimistä, liekkö kaasarin säädöt päin honkia, venttiili palanut tai jotain muuta mukavaa.. minä näistä mitään tiedäNykiminen on terävähköä joka viittaisi sytkäpuolelle, kaipa sitä vois koittaa uutta sytkäboksiakin, kun tuommonen löytyy uusi ylimääräisenä, tuskin auttaa, mutta tuskin on haittaakaan..
Re: Lada Samara 1300S -87
Mahtaisiko tuo nykiminen johtua näistä ihanista saasteenalennus systeemeistä? Kaasarin magneettiventtiili ainakin toimii, virrat päällä johtoa irroittaessa ja takaisin laittaessa naksuu. Olisiko häikkää kenties tuossa ohjainboksissa? Eikös nämä saastehärpäkkeet pystynyt jotenkin kiertämään? Rautalanka ohjeet mitä irroitetaan ja mitä kytketään minne, kiitos 

Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1300S -87
Ei saranan peruskaasarissa ole noita saastehärpättimiä, ne löytyy pelkästään takavedoista.
Nyt se kaasari irti vaan ja auki, sen jälkeen normipuhdistukset ja tarkistukset. Jos et näitä hanskaa niin en voi mitään
Nyt se kaasari irti vaan ja auki, sen jälkeen normipuhdistukset ja tarkistukset. Jos et näitä hanskaa niin en voi mitään

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada Samara 1300S -87
Ilmankos tuolta ei pikaisella vilkuilulla sopivaa alipaineletkua löytynyt.. Minä koskaan oo kaasareihin sen paremmin perehtyny, mut putsaillaan sit heti kun joutaa.Jokari kirjoitti:Ei saranan peruskaasarissa ole noita saastehärpättimiä, ne löytyy pelkästään takavedoista.
Nyt se kaasari irti vaan ja auki, sen jälkeen normipuhdistukset ja tarkistukset. Jos et näitä hanskaa niin en voi mitään
Kyllä hommat hanskassa on, mut missäs **tussa ne hanskat olikaan?

Njet problem, normal katastroof 

- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Lada Samara 1300S -87
älä nyt hyvää kaasutinta ala rikkomaan, laita sytkäpuoli kuntoon

Re: Lada Samara 1300S -87
Siis onhan siellä kaasarissa mahdollisesti se magneettiventtiili, jota ohjataan jollain säätömokkulalla: http://www.esroc.net/muuta/samara_magneettikytkin.pdf Voisko siinä olla vikaa?
Jos kun kaasarin purkaat, ja et ole sitä ennen tehnyt, niin
A) varo kaasuttimen kantta irrottaessasi, että kohon säätö ei muutu. Lähinnä siis olet varovainen että se koho ei jää kannitamaan mihinkää ja sitä kautta sen säätövarsi ei väänny.
B) suuttimia ei sitten putsata muulla tavoin kuin puhaltamalla.
Ainakin omassa kaasarisamarassa kaasutin toimi hienosti. Eli toimiessaan se on ihan hyvä peli. Ja kulutuskin oli hyvin kohtuullinen.
Jos kun kaasarin purkaat, ja et ole sitä ennen tehnyt, niin
A) varo kaasuttimen kantta irrottaessasi, että kohon säätö ei muutu. Lähinnä siis olet varovainen että se koho ei jää kannitamaan mihinkää ja sitä kautta sen säätövarsi ei väänny.
B) suuttimia ei sitten putsata muulla tavoin kuin puhaltamalla.
Ainakin omassa kaasarisamarassa kaasutin toimi hienosti. Eli toimiessaan se on ihan hyvä peli. Ja kulutuskin oli hyvin kohtuullinen.
Viimeksi muokannut THI-900, 2.7.2010 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: Lada Samara 1300S -87
Mitäs sieltä kuntoon laitettaisiin?Lada-Jussi kirjoitti:älä nyt hyvää kaasutinta ala rikkomaan, laita sytkäpuoli kuntoon
Uutta osaa on:
Virranjakaja (sisältäen itse jakajan, pyörijän, kannen ja alipainesäätimen)
Tulpat (NGK BP6ES, kärkiväli on oikea)
Tulpanjohdot
Sytkäboksi
Puola
Sytytyksen ennakko on säädetty korvakuulolta kun strobosta ei paljon apua ole kun tyhjäkäynti tosiaan vaeltaa (korvakuulolta jotain 800-1200rpm välillä). Sytytyksen myöhäistämistä sekä aikaistamista on kokeiltu, turhaan.
Ilmansuodatin ja bensansuodatin on uusittu, bensapumppukin on uudehko (11/07 uusittu).
Tasaisessa ajossa tosiaan toimii ilman mitään ongelmia, ei nyi yhtään, ainostaan tyhjäkäynnillä sekä jos jalan nostaa kaasulta. Tyhjäkäynti on nyt ruuvattu maksimiin jotta ylipäätään pysyy käynnissä, seoksen säädöllä ei vaikutusta käyntiin.
THI900, kaikessahan VOI olla vikaa, yleismittaria en omista, mutta tuon naksumisen perusteella toimii, kaipa sitä vois ottaa mittarin lainaksi ja katsoa että kytkeytyy päälle/pois oikeilla kierrosluvuilla, pitää sitäkin varten hommata kiekkamittari.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Samara 1300S -87
No se että tyhjäkäyntiä ei ole muutenkuin kaasuläppää reilusti raottamalla kertoo lähinnä siitä että tossa magneettikytkinkötöksen toiminnassa on jotain häikkää. Eli tyhjäkäyntipiiri ei ole mukana kuvioissa kunnolla/ollenkaan. Siksi normaali tyhjäkäynnin seossäätökään ei toimi kun polttoainetta virtaa jo progressiopuolelta..
Ota nyt kuitenkin ekana irti se venttiili ja tarkista ettei se virallinen tyhjäkäyntisuutin siinä päässä ole tukossa. Se naksuminen ei kerro mitään muuta kuin sen että se se sähkösolenoidi toimii.
On siinä ja idioottimainen systeemi laitettu tavallisen kaasariin, sähkösolenoidi tyhjäkäyntipuolella yksinään on jees mutta että tollanen pönttö ohjauskin on siihen pitänyt vielä tunkea..
Ota nyt kuitenkin ekana irti se venttiili ja tarkista ettei se virallinen tyhjäkäyntisuutin siinä päässä ole tukossa. Se naksuminen ei kerro mitään muuta kuin sen että se se sähkösolenoidi toimii.
On siinä ja idioottimainen systeemi laitettu tavallisen kaasariin, sähkösolenoidi tyhjäkäyntipuolella yksinään on jees mutta että tollanen pönttö ohjauskin on siihen pitänyt vielä tunkea..
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada Samara 1300S -87
Ei nyi enää. Magneettiventtiili oli jumissa, tappi ei liikkunut mihinkään, piti suuttimen jatkuvasti kiinni. Nappasin auki ja putsailin, oli ihan hapettunut sisältä. Myös tyhjäkäyntisuutin oli tukossa.
Njet problem, normal katastroof 
