Eipä siihen käyttäjä juuri vaikuta jos auto on perusrakenteeltaankin hutiloiden tehty ja kärsii kaikista typeristä vioista koko ikänsä.pressa kirjoitti:Monasti miettii onkahan käyttäjissäkin jotain eroa?Jokari kirjoitti:Seinäjoellahan ei perinteisesti ole autoissa mitään vikaa mut muualla suomessa kaikki leviää käsiin.
Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???
Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- LADA 112 T.T
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 148
- Liittynyt: 7.11.2005 15:44
- Paikkakunta: Kouvostoliitto
Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???
pitää paikkansa ladalla vuodesta 1982!
Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???
Olisiko se kuitenkin niin, että oli se merkki kuin merkki niin omistaja ei muista korjanneensa siitä kuin muutaman pikkujutun koko olemassa olonsa aikana. Sitten kun oikein muistellaan niin muistuu yksi pikkukorjaus ja taas seuraavana aamuna yksi pikkujuttu jne. Taitaa se niin olla, että ihmisen on hankala muistaa muutaman viikon takaisia juttuja. Minunkaan 110:ssa ei ole ollut kuin pikkujuttuja ja kuiteskin se on tasasen tappavaan tahtiin takuuhuollossa. Ja ajan ihan normaalia käyttöä sillä ja määräaikaishuollot ajallaan teen
.

" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???
Piti ihan näyttää veljellekin tätä, että uskoisi jotta 110 on jo perustaltaan huono auto ja vikoja täynnä.
On sentään ajeltu yhdessä sillä kohta 80tkm (kok.km. määrä autolla kohta 300tkm). ja ainoa sanottava "tekninen vika" on ollut mittarintaulun hajoaminen - joka sekin johtui ilmeisesti väärin suoritetusta akun latauksesta. Ihmeteltiin siinä yhdessä miten tämä voi olla yleensä mahdollista? -kaikki 110:ä varten hankitut anturavaraosatkin yms. on seisseet tarpeettomina jo vuosikausia laatikossa.
Omien kokemuksien perusteella pidän 110:ä hyvänä ja luotettavana varsinkin hintatasoon verrattuna.


Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???
taitaa se samarai olla niin että me ollaan ainoat jolla on hyvä auto?? Tai olemme niin dementoituneita ettemme muista että lada on paska. No joka tapauksessa minun satakymppi on pelkällä huollolla edennyt ja ainostaan tuo kytkinhaarukan hitsaus (senkin rikkoutuminen johtui edellisen omistajan tekemästä väärästä säädöstä) on ollut oikein korjaus ja sekin tehtiin vaihdelaatikkoa irrottamatta.
- lada-juntti
- Viestit: 482
- Liittynyt: 23.5.2006 8:42
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???
Tärkeimmät tapahtumat Lada 110 -2006 kunniakkaalla taipaleella
1. heti kättelyssä todettiin melkoinen ravistus ohjauksessa. Ensin tasapainotettiin takuuna, ja kun tasapainotus ei tuottanut toivottua tulosta,
Renkaat ja vanteet vaihdettiin laadukkaampiin takuuna. Ei oo senkoommin ollut minkäänlaista ravistusta.
2. 26 000km. Check engine valo syttyi, ja alkoi esiinyä nykimistä. Vikakoodin perusteella löytyi viallinen nokka-akselin asentotunnistin, joka takuuna vaihdettiin Delta-autossa. 15 minuutin työ.
3. 30 000km määräaikaishuollon jälkeen moottoriöljyt valuivat mäkeen. Oli jäänyt venttiilikopan tiiviste solmuun. No, sattuuhan sitä, ja sain sitten ajella yhden päivän uuden karhealle Fiat Puntolla. Maailmankuva laajeni. Tähän öljyvuotoon Lada itse oli täysin syytön.
4. 40 000km paisuntasäiliö halkeaa mystisesti. Ensiavuksi paisarin korkki löyhälle, ettei keräänny painetta ja sitten Delta-autoon, jossa takuuna vaihdettiin uusi paisuntasäiliö.
5. 45 000km määräaikaishuolto. Seuraavana aamuna poika lähtee kouluun huoltamaan kuorma-autoja. Kattelin siinä pihalla, että mitä nuo öljyläiskät on ja mikä tuo tumma nestevana joka seuraa Ladan kulkureittiä. Äkkiä soittamaan pojalle " Kato nyt mistä se vuotaa öljyä rajusti"
Minuutin päästä poika soittaa " öljynsuodatin on jätetty kiristämättä". Onneksi oli jäänyt senverran öljyä jäljelle, ettei pahin skenaario toteutunut. Suodatin kiristetään ja sitten Delta-autoon saamaan öljytäydennystä takuuna. ( Delta-autolle:
tälläisessä tapauksessa olisi paikallaan sanoa " olemme pahoillamme". Asiakas haluaisi kuulla tässä tilanteessa jonkinlaisen pahoittelun)
Tämä öljyvuoto ei siis johtunut Ladasta itsestään, vaan huoltoasentajalle tuli jokin ajatuskatko, pieni muistiongelma tms. Sattuuhan sitä, ihmisiähän me vaan ollaan. Suuri paljastus: mäkin olen joskus töpeksinyt jotain.
Kun tätä tapahtumahistoriaa tarkastelee kylmän analyyttisesti, niin ei paha. Suht mitättömiä vikoja ja tosi vähän. Pietä skarppausta kun saisi määräaikaishuolto puoleen...
Miksikö lada 110? Ensinnäkin, uusia Lada 1200 L henkilöautoja ei ollut enään saatavilla. Ja Lada ja minä ollaan samanlaisia. Suurin osa lähimmäisistä kiertää niin Ladan kuin minutkin kaukaa. Että vähän niinkuin kohtalotovereita...
1. heti kättelyssä todettiin melkoinen ravistus ohjauksessa. Ensin tasapainotettiin takuuna, ja kun tasapainotus ei tuottanut toivottua tulosta,
Renkaat ja vanteet vaihdettiin laadukkaampiin takuuna. Ei oo senkoommin ollut minkäänlaista ravistusta.
2. 26 000km. Check engine valo syttyi, ja alkoi esiinyä nykimistä. Vikakoodin perusteella löytyi viallinen nokka-akselin asentotunnistin, joka takuuna vaihdettiin Delta-autossa. 15 minuutin työ.
3. 30 000km määräaikaishuollon jälkeen moottoriöljyt valuivat mäkeen. Oli jäänyt venttiilikopan tiiviste solmuun. No, sattuuhan sitä, ja sain sitten ajella yhden päivän uuden karhealle Fiat Puntolla. Maailmankuva laajeni. Tähän öljyvuotoon Lada itse oli täysin syytön.
4. 40 000km paisuntasäiliö halkeaa mystisesti. Ensiavuksi paisarin korkki löyhälle, ettei keräänny painetta ja sitten Delta-autoon, jossa takuuna vaihdettiin uusi paisuntasäiliö.
5. 45 000km määräaikaishuolto. Seuraavana aamuna poika lähtee kouluun huoltamaan kuorma-autoja. Kattelin siinä pihalla, että mitä nuo öljyläiskät on ja mikä tuo tumma nestevana joka seuraa Ladan kulkureittiä. Äkkiä soittamaan pojalle " Kato nyt mistä se vuotaa öljyä rajusti"
Minuutin päästä poika soittaa " öljynsuodatin on jätetty kiristämättä". Onneksi oli jäänyt senverran öljyä jäljelle, ettei pahin skenaario toteutunut. Suodatin kiristetään ja sitten Delta-autoon saamaan öljytäydennystä takuuna. ( Delta-autolle:
tälläisessä tapauksessa olisi paikallaan sanoa " olemme pahoillamme". Asiakas haluaisi kuulla tässä tilanteessa jonkinlaisen pahoittelun)
Tämä öljyvuoto ei siis johtunut Ladasta itsestään, vaan huoltoasentajalle tuli jokin ajatuskatko, pieni muistiongelma tms. Sattuuhan sitä, ihmisiähän me vaan ollaan. Suuri paljastus: mäkin olen joskus töpeksinyt jotain.
Kun tätä tapahtumahistoriaa tarkastelee kylmän analyyttisesti, niin ei paha. Suht mitättömiä vikoja ja tosi vähän. Pietä skarppausta kun saisi määräaikaishuolto puoleen...
Miksikö lada 110? Ensinnäkin, uusia Lada 1200 L henkilöautoja ei ollut enään saatavilla. Ja Lada ja minä ollaan samanlaisia. Suurin osa lähimmäisistä kiertää niin Ladan kuin minutkin kaukaa. Että vähän niinkuin kohtalotovereita...
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???
[quote="lada-juntti"]
4. 40 000km paisuntasäiliö halkeaa mystisesti. Ensiavuksi paisarin korkki löyhälle, ettei keräänny painetta ja sitten Delta-autoon, jossa takuuna vaihdettiin uusi paisuntasäiliö.
[quote]
Sinulle kesti noin kauan, minulla hajosi noin 35000 km:n kohdalla. Yks päivä oli vain kuskinpuoleisen renkaan juurella lammikko. No takuuseen se sitten meni ja tämä uusi on ihan eri tekoa. Muovilla on vahvuuttakin ihan kunnolla.
4. 40 000km paisuntasäiliö halkeaa mystisesti. Ensiavuksi paisarin korkki löyhälle, ettei keräänny painetta ja sitten Delta-autoon, jossa takuuna vaihdettiin uusi paisuntasäiliö.
[quote]
Sinulle kesti noin kauan, minulla hajosi noin 35000 km:n kohdalla. Yks päivä oli vain kuskinpuoleisen renkaan juurella lammikko. No takuuseen se sitten meni ja tämä uusi on ihan eri tekoa. Muovilla on vahvuuttakin ihan kunnolla.
" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???
Omien kokemuksieni mukaan mikä tahansa katsatettu kinneri voittaa 110:n vikojen määrässä ja juuri näillä kinnereillä ajoin 15 vuotta ennen tätä viimeistä munausta.En takuulla tule ostamaan koskaan mitään venäläistä laitetta joka on sähköllä lämmitettävää samovaaria tai karvalakkia monimutkaisempi.Kyllähän se niin on että jos Lada 1200L:ssä oli 1000 osaa niin x vikaa ja jos Lada 110 on 4000 osaan niin viat on 4X ....eli nelinkertainen määrä.samarai kirjoitti:Piti ihan näyttää veljellekin tätä, että uskoisi jotta 110 on jo perustaltaan huono auto ja vikoja täynnä.On sentään ajeltu yhdessä sillä kohta 80tkm (kok.km. määrä autolla kohta 300tkm). ja ainoa sanottava "tekninen vika" on ollut mittarintaulun hajoaminen - joka sekin johtui ilmeisesti väärin suoritetusta akun latauksesta. Ihmeteltiin siinä yhdessä miten tämä voi olla yleensä mahdollista? -kaikki 110:ä varten hankitut anturavaraosatkin yms. on seisseet tarpeettomina jo vuosikausia laatikossa.
Omien kokemuksien perusteella pidän 110:ä hyvänä ja luotettavana varsinkin hintatasoon verrattuna.
Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???
Perustaltaan 110 on ihan hyvä auto,mutta jos jätetään mutterit ja ruuvit kiristämättä niin suttahan siitä tulee.Lisäksi osien epätasainen laatu ja huono viimeistely,olematon lopputarkastus lisättynä maahantuojaan joka ei halua myydä höystettynä flegmaattisiin hutiloiviin asentajiin jotka ei taas halua korjata ja internettiin joka paljastaa kaiken niin tulos on tämä.Mitkä on Lada 119 viimeisimmät myyntitilastot?samarai kirjoitti:Piti ihan näyttää veljellekin tätä, että uskoisi jotta 110 on jo perustaltaan huono auto ja vikoja täynnä.On sentään ajeltu yhdessä sillä kohta 80tkm (kok.km. määrä autolla kohta 300tkm). ja ainoa sanottava "tekninen vika" on ollut mittarintaulun hajoaminen - joka sekin johtui ilmeisesti väärin suoritetusta akun latauksesta. Ihmeteltiin siinä yhdessä miten tämä voi olla yleensä mahdollista? -kaikki 110:ä varten hankitut anturavaraosatkin yms. on seisseet tarpeettomina jo vuosikausia laatikossa.
Omien kokemuksien perusteella pidän 110:ä hyvänä ja luotettavana varsinkin hintatasoon verrattuna.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???
varmaan osa menee huonon pidon syyksi, joko autoa ei ollenkaan huolleta tai sitten on näitä merkkihuollon "huoltoja". siskon autoon kun vaihdettiin polttainesuodatinta niin huomattiin sen olevan vielä alkuperäinen, vaikkakin oli kuitit kahdesta deltan huollosta, joissa on laskutettu ko suodattimen vaihdosta.

Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???
En minä kuule ole niin rikas että elämäni kalleinta yksittäistä,velkarahalla ostettua autoa huonosti pitäisinLada-Jussi kirjoitti:varmaan osa menee huonon pidon syyksi, joko autoa ei ollenkaan huolleta tai sitten on näitä merkkihuollon "huoltoja". siskon autoon kun vaihdettiin polttainesuodatinta niin huomattiin sen olevan vielä alkuperäinen, vaikkakin oli kuitit kahdesta deltan huollosta, joissa on laskutettu ko suodattimen vaihdosta.


Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???
En voi huoltoa valittaa huollon toimintaa Oulussa. Kaikki tehty ja ystävällistä on palvelu ollut täällä päin. Vika vaan on ollut ajoneuvossa.Jaska HKI kirjoitti:Perustaltaan 110 on ihan hyvä auto,mutta jos jätetään mutterit ja ruuvit kiristämättä niin suttahan siitä tulee.Lisäksi osien epätasainen laatu ja huono viimeistely,olematon lopputarkastus lisättynä maahantuojaan joka ei halua myydä höystettynä flegmaattisiin hutiloiviin asentajiin jotka ei taas halua korjata ja internettiin joka paljastaa kaiken niin tulos on tämä.Mitkä on Lada 119 viimeisimmät myyntitilastot?samarai kirjoitti:Piti ihan näyttää veljellekin tätä, että uskoisi jotta 110 on jo perustaltaan huono auto ja vikoja täynnä.On sentään ajeltu yhdessä sillä kohta 80tkm (kok.km. määrä autolla kohta 300tkm). ja ainoa sanottava "tekninen vika" on ollut mittarintaulun hajoaminen - joka sekin johtui ilmeisesti väärin suoritetusta akun latauksesta. Ihmeteltiin siinä yhdessä miten tämä voi olla yleensä mahdollista? -kaikki 110:ä varten hankitut anturavaraosatkin yms. on seisseet tarpeettomina jo vuosikausia laatikossa.
Omien kokemuksien perusteella pidän 110:ä hyvänä ja luotettavana varsinkin hintatasoon verrattuna.

" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???
Varmaan hyviäkin kokemuksia monilta löytyy, mutta omaan autoilu-uraan liittyvien onneksi vähäisten merkkiliikekokemuksien perusteella pitää sanoa, että kaikki ovat olleet negatiivisia.
Kaiken pahan alku ja juuri oli muinoinen Auto-Novo Herttoniemi (Fiatin silloinen maahantuoja), jossa vedätettiin niin pahasti silmään aikoinani omistaman Moto-Guzzin koneremontissa, että jo siitä jäi silloiselle nuorelle miehelle ikuinen trauma merkkiliikkeitä kohtaan.
Seuraavana tulee mieleen Transitiin vakuutusyhtiön piikkiin kylkeä vaihtanut Fordin silloinen merkkiliike -Tuusulan Auto, jonka tekemä hutiloitu kylkipeltien vaihto ja väärällä sävyllä maalattua peltiremonttia ei suostuttu korjaamaan kuin autotestiasemalla ja käräjillä uhkaamalla. Väkisin uudelleen tehty pohjatyö/maalauskin oli vieläkin ala-arvoista, mutta oli edes siellä päin. Jälkeenpäin kun auto on edelleen käytössä, selvinnyt vielä tarkemmin miten huonosti esim. peltien kiinnitys tosiasiassa silloin tehtiin. Mieleen jäi erityisesti korjaamopäällikkö, joka oli varsinainen ylipuhuja - yritti mm. selittämällä ja vahalla hankaamalla tehdä tummanpunaisesta porkkananpunaista .
Hyvinkään Delta-Autossa oltiin Venäjältä tilaamassa uutta taka-akselia Samaraan, kun ei huomattu 4-pyörämittauksessa, että yksi vanne onkin kiero -ennen kuin asiasta huomautettiin kysymällä.
Järvenpään Delta-Autossakin tapahtui jotain, missä tunsin itseni petetyksi - ilmeisesti kuitenkin vähemmän, kun en enää muista tarkemmin tapahtunutta. 
Kaiken pahan alku ja juuri oli muinoinen Auto-Novo Herttoniemi (Fiatin silloinen maahantuoja), jossa vedätettiin niin pahasti silmään aikoinani omistaman Moto-Guzzin koneremontissa, että jo siitä jäi silloiselle nuorelle miehelle ikuinen trauma merkkiliikkeitä kohtaan.

Seuraavana tulee mieleen Transitiin vakuutusyhtiön piikkiin kylkeä vaihtanut Fordin silloinen merkkiliike -Tuusulan Auto, jonka tekemä hutiloitu kylkipeltien vaihto ja väärällä sävyllä maalattua peltiremonttia ei suostuttu korjaamaan kuin autotestiasemalla ja käräjillä uhkaamalla. Väkisin uudelleen tehty pohjatyö/maalauskin oli vieläkin ala-arvoista, mutta oli edes siellä päin. Jälkeenpäin kun auto on edelleen käytössä, selvinnyt vielä tarkemmin miten huonosti esim. peltien kiinnitys tosiasiassa silloin tehtiin. Mieleen jäi erityisesti korjaamopäällikkö, joka oli varsinainen ylipuhuja - yritti mm. selittämällä ja vahalla hankaamalla tehdä tummanpunaisesta porkkananpunaista .

Hyvinkään Delta-Autossa oltiin Venäjältä tilaamassa uutta taka-akselia Samaraan, kun ei huomattu 4-pyörämittauksessa, että yksi vanne onkin kiero -ennen kuin asiasta huomautettiin kysymällä.


Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???
Missään omistamassani autossa ei ole ollut yhtä huonolaatuisia muoviosia kuin 110:ssä.Tuntuu välillä,että kaikki jää käteen mihin koskee.Tielle ei tuo oma 110 ei ole jättänyt kertaakaan mutta nyt olen ajanut sillä 70tkm ja korjattavaa on kyllä riittänyt ihan kiitettävästi.
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???
Uusien Ladojen myynti on täydellisesti romahtanut, ja varmasti syyllinen löytyy Lada 110-sarjan huonoista sähkölaitteista. Tänä vuonna, lokakuuhun mennessä, on myyty 186 Ladaa: Nivoja 125 ja 119 (Kalina) 61 kappaletta. Lokakuussa Lada 119 on myyty 2 kappaletta, mutta keskimäärin yli 1 viikossa. Sen tilastollinen prosenttiosuus kaikista tänä vuonna myydyistä autoista on 0.05 % ja sijaluku 172. Kalinasta on tulossa todellinen klassikkoauto!