Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???

Viesti Kirjoittaja Jokari »

pressa kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Seinäjoellahan ei perinteisesti ole autoissa mitään vikaa mut muualla suomessa kaikki leviää käsiin.
Monasti miettii onkahan käyttäjissäkin jotain eroa?
Eipä siihen käyttäjä juuri vaikuta jos auto on perusrakenteeltaankin hutiloiden tehty ja kärsii kaikista typeristä vioista koko ikänsä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
LADA 112 T.T
Lada kerhon jäsen
Viestit: 148
Liittynyt: 7.11.2005 15:44
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???

Viesti Kirjoittaja LADA 112 T.T »

pitää paikkansa ladalla vuodesta 1982!
Avatar
kv60
Viestit: 163
Liittynyt: 16.11.2003 0:27
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???

Viesti Kirjoittaja kv60 »

Olisiko se kuitenkin niin, että oli se merkki kuin merkki niin omistaja ei muista korjanneensa siitä kuin muutaman pikkujutun koko olemassa olonsa aikana. Sitten kun oikein muistellaan niin muistuu yksi pikkukorjaus ja taas seuraavana aamuna yksi pikkujuttu jne. Taitaa se niin olla, että ihmisen on hankala muistaa muutaman viikon takaisia juttuja. Minunkaan 110:ssa ei ole ollut kuin pikkujuttuja ja kuiteskin se on tasasen tappavaan tahtiin takuuhuollossa. Ja ajan ihan normaalia käyttöä sillä ja määräaikaishuollot ajallaan teen :) .
" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???

Viesti Kirjoittaja samarai »

Piti ihan näyttää veljellekin tätä, että uskoisi jotta 110 on jo perustaltaan huono auto ja vikoja täynnä. :) On sentään ajeltu yhdessä sillä kohta 80tkm (kok.km. määrä autolla kohta 300tkm). ja ainoa sanottava "tekninen vika" on ollut mittarintaulun hajoaminen - joka sekin johtui ilmeisesti väärin suoritetusta akun latauksesta. Ihmeteltiin siinä yhdessä miten tämä voi olla yleensä mahdollista? -kaikki 110:ä varten hankitut anturavaraosatkin yms. on seisseet tarpeettomina jo vuosikausia laatikossa. 8) Omien kokemuksien perusteella pidän 110:ä hyvänä ja luotettavana varsinkin hintatasoon verrattuna.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
pressa
Viestit: 10530
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???

Viesti Kirjoittaja pressa »

taitaa se samarai olla niin että me ollaan ainoat jolla on hyvä auto?? Tai olemme niin dementoituneita ettemme muista että lada on paska. No joka tapauksessa minun satakymppi on pelkällä huollolla edennyt ja ainostaan tuo kytkinhaarukan hitsaus (senkin rikkoutuminen johtui edellisen omistajan tekemästä väärästä säädöstä) on ollut oikein korjaus ja sekin tehtiin vaihdelaatikkoa irrottamatta.
Avatar
lada-juntti
Viestit: 482
Liittynyt: 23.5.2006 8:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Tärkeimmät tapahtumat Lada 110 -2006 kunniakkaalla taipaleella

1. heti kättelyssä todettiin melkoinen ravistus ohjauksessa. Ensin tasapainotettiin takuuna, ja kun tasapainotus ei tuottanut toivottua tulosta,
Renkaat ja vanteet vaihdettiin laadukkaampiin takuuna. Ei oo senkoommin ollut minkäänlaista ravistusta.

2. 26 000km. Check engine valo syttyi, ja alkoi esiinyä nykimistä. Vikakoodin perusteella löytyi viallinen nokka-akselin asentotunnistin, joka takuuna vaihdettiin Delta-autossa. 15 minuutin työ.

3. 30 000km määräaikaishuollon jälkeen moottoriöljyt valuivat mäkeen. Oli jäänyt venttiilikopan tiiviste solmuun. No, sattuuhan sitä, ja sain sitten ajella yhden päivän uuden karhealle Fiat Puntolla. Maailmankuva laajeni. Tähän öljyvuotoon Lada itse oli täysin syytön.

4. 40 000km paisuntasäiliö halkeaa mystisesti. Ensiavuksi paisarin korkki löyhälle, ettei keräänny painetta ja sitten Delta-autoon, jossa takuuna vaihdettiin uusi paisuntasäiliö.

5. 45 000km määräaikaishuolto. Seuraavana aamuna poika lähtee kouluun huoltamaan kuorma-autoja. Kattelin siinä pihalla, että mitä nuo öljyläiskät on ja mikä tuo tumma nestevana joka seuraa Ladan kulkureittiä. Äkkiä soittamaan pojalle " Kato nyt mistä se vuotaa öljyä rajusti"
Minuutin päästä poika soittaa " öljynsuodatin on jätetty kiristämättä". Onneksi oli jäänyt senverran öljyä jäljelle, ettei pahin skenaario toteutunut. Suodatin kiristetään ja sitten Delta-autoon saamaan öljytäydennystä takuuna. ( Delta-autolle:
tälläisessä tapauksessa olisi paikallaan sanoa " olemme pahoillamme". Asiakas haluaisi kuulla tässä tilanteessa jonkinlaisen pahoittelun)
Tämä öljyvuoto ei siis johtunut Ladasta itsestään, vaan huoltoasentajalle tuli jokin ajatuskatko, pieni muistiongelma tms. Sattuuhan sitä, ihmisiähän me vaan ollaan. Suuri paljastus: mäkin olen joskus töpeksinyt jotain.

Kun tätä tapahtumahistoriaa tarkastelee kylmän analyyttisesti, niin ei paha. Suht mitättömiä vikoja ja tosi vähän. Pietä skarppausta kun saisi määräaikaishuolto puoleen...

Miksikö lada 110? Ensinnäkin, uusia Lada 1200 L henkilöautoja ei ollut enään saatavilla. Ja Lada ja minä ollaan samanlaisia. Suurin osa lähimmäisistä kiertää niin Ladan kuin minutkin kaukaa. Että vähän niinkuin kohtalotovereita...
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Avatar
kv60
Viestit: 163
Liittynyt: 16.11.2003 0:27
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???

Viesti Kirjoittaja kv60 »

[quote="lada-juntti"]

4. 40 000km paisuntasäiliö halkeaa mystisesti. Ensiavuksi paisarin korkki löyhälle, ettei keräänny painetta ja sitten Delta-autoon, jossa takuuna vaihdettiin uusi paisuntasäiliö.

[quote]
Sinulle kesti noin kauan, minulla hajosi noin 35000 km:n kohdalla. Yks päivä oli vain kuskinpuoleisen renkaan juurella lammikko. No takuuseen se sitten meni ja tämä uusi on ihan eri tekoa. Muovilla on vahvuuttakin ihan kunnolla.
" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

samarai kirjoitti:Piti ihan näyttää veljellekin tätä, että uskoisi jotta 110 on jo perustaltaan huono auto ja vikoja täynnä. :) On sentään ajeltu yhdessä sillä kohta 80tkm (kok.km. määrä autolla kohta 300tkm). ja ainoa sanottava "tekninen vika" on ollut mittarintaulun hajoaminen - joka sekin johtui ilmeisesti väärin suoritetusta akun latauksesta. Ihmeteltiin siinä yhdessä miten tämä voi olla yleensä mahdollista? -kaikki 110:ä varten hankitut anturavaraosatkin yms. on seisseet tarpeettomina jo vuosikausia laatikossa. 8) Omien kokemuksien perusteella pidän 110:ä hyvänä ja luotettavana varsinkin hintatasoon verrattuna.
Omien kokemuksieni mukaan mikä tahansa katsatettu kinneri voittaa 110:n vikojen määrässä ja juuri näillä kinnereillä ajoin 15 vuotta ennen tätä viimeistä munausta.En takuulla tule ostamaan koskaan mitään venäläistä laitetta joka on sähköllä lämmitettävää samovaaria tai karvalakkia monimutkaisempi.Kyllähän se niin on että jos Lada 1200L:ssä oli 1000 osaa niin x vikaa ja jos Lada 110 on 4000 osaan niin viat on 4X ....eli nelinkertainen määrä.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

samarai kirjoitti:Piti ihan näyttää veljellekin tätä, että uskoisi jotta 110 on jo perustaltaan huono auto ja vikoja täynnä. :) On sentään ajeltu yhdessä sillä kohta 80tkm (kok.km. määrä autolla kohta 300tkm). ja ainoa sanottava "tekninen vika" on ollut mittarintaulun hajoaminen - joka sekin johtui ilmeisesti väärin suoritetusta akun latauksesta. Ihmeteltiin siinä yhdessä miten tämä voi olla yleensä mahdollista? -kaikki 110:ä varten hankitut anturavaraosatkin yms. on seisseet tarpeettomina jo vuosikausia laatikossa. 8) Omien kokemuksien perusteella pidän 110:ä hyvänä ja luotettavana varsinkin hintatasoon verrattuna.
Perustaltaan 110 on ihan hyvä auto,mutta jos jätetään mutterit ja ruuvit kiristämättä niin suttahan siitä tulee.Lisäksi osien epätasainen laatu ja huono viimeistely,olematon lopputarkastus lisättynä maahantuojaan joka ei halua myydä höystettynä flegmaattisiin hutiloiviin asentajiin jotka ei taas halua korjata ja internettiin joka paljastaa kaiken niin tulos on tämä.Mitkä on Lada 119 viimeisimmät myyntitilastot?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

varmaan osa menee huonon pidon syyksi, joko autoa ei ollenkaan huolleta tai sitten on näitä merkkihuollon "huoltoja". siskon autoon kun vaihdettiin polttainesuodatinta niin huomattiin sen olevan vielä alkuperäinen, vaikkakin oli kuitit kahdesta deltan huollosta, joissa on laskutettu ko suodattimen vaihdosta.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Lada-Jussi kirjoitti:varmaan osa menee huonon pidon syyksi, joko autoa ei ollenkaan huolleta tai sitten on näitä merkkihuollon "huoltoja". siskon autoon kun vaihdettiin polttainesuodatinta niin huomattiin sen olevan vielä alkuperäinen, vaikkakin oli kuitit kahdesta deltan huollosta, joissa on laskutettu ko suodattimen vaihdosta.
En minä kuule ole niin rikas että elämäni kalleinta yksittäistä,velkarahalla ostettua autoa huonosti pitäisin :lol: :lol: .Jos lähes uusi auto murenee käsiin niin missä on se huolto-opas joka käskee kiristää kaikki mutterit ensin.Lisäksi luulen tietäväni jotain huoltamista koska lähes koko 30-vuotisen työhistorian aikana olen huoltanut koneita ja laitteita.Alitepalkkioitakin on kertynyt eli laitteiden ja huoltomenetelmien kehittämisestä yli 30 kpl.Ammattialoja 3,ammatteja 7.yrityksiä noin 15.
Avatar
kv60
Viestit: 163
Liittynyt: 16.11.2003 0:27
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???

Viesti Kirjoittaja kv60 »

Jaska HKI kirjoitti:
samarai kirjoitti:Piti ihan näyttää veljellekin tätä, että uskoisi jotta 110 on jo perustaltaan huono auto ja vikoja täynnä. :) On sentään ajeltu yhdessä sillä kohta 80tkm (kok.km. määrä autolla kohta 300tkm). ja ainoa sanottava "tekninen vika" on ollut mittarintaulun hajoaminen - joka sekin johtui ilmeisesti väärin suoritetusta akun latauksesta. Ihmeteltiin siinä yhdessä miten tämä voi olla yleensä mahdollista? -kaikki 110:ä varten hankitut anturavaraosatkin yms. on seisseet tarpeettomina jo vuosikausia laatikossa. 8) Omien kokemuksien perusteella pidän 110:ä hyvänä ja luotettavana varsinkin hintatasoon verrattuna.
Perustaltaan 110 on ihan hyvä auto,mutta jos jätetään mutterit ja ruuvit kiristämättä niin suttahan siitä tulee.Lisäksi osien epätasainen laatu ja huono viimeistely,olematon lopputarkastus lisättynä maahantuojaan joka ei halua myydä höystettynä flegmaattisiin hutiloiviin asentajiin jotka ei taas halua korjata ja internettiin joka paljastaa kaiken niin tulos on tämä.Mitkä on Lada 119 viimeisimmät myyntitilastot?
En voi huoltoa valittaa huollon toimintaa Oulussa. Kaikki tehty ja ystävällistä on palvelu ollut täällä päin. Vika vaan on ollut ajoneuvossa. :D
" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???

Viesti Kirjoittaja samarai »

Varmaan hyviäkin kokemuksia monilta löytyy, mutta omaan autoilu-uraan liittyvien onneksi vähäisten merkkiliikekokemuksien perusteella pitää sanoa, että kaikki ovat olleet negatiivisia.

Kaiken pahan alku ja juuri oli muinoinen Auto-Novo Herttoniemi (Fiatin silloinen maahantuoja), jossa vedätettiin niin pahasti silmään aikoinani omistaman Moto-Guzzin koneremontissa, että jo siitä jäi silloiselle nuorelle miehelle ikuinen trauma merkkiliikkeitä kohtaan. :)

Seuraavana tulee mieleen Transitiin vakuutusyhtiön piikkiin kylkeä vaihtanut Fordin silloinen merkkiliike -Tuusulan Auto, jonka tekemä hutiloitu kylkipeltien vaihto ja väärällä sävyllä maalattua peltiremonttia ei suostuttu korjaamaan kuin autotestiasemalla ja käräjillä uhkaamalla. Väkisin uudelleen tehty pohjatyö/maalauskin oli vieläkin ala-arvoista, mutta oli edes siellä päin. Jälkeenpäin kun auto on edelleen käytössä, selvinnyt vielä tarkemmin miten huonosti esim. peltien kiinnitys tosiasiassa silloin tehtiin. Mieleen jäi erityisesti korjaamopäällikkö, joka oli varsinainen ylipuhuja - yritti mm. selittämällä ja vahalla hankaamalla tehdä tummanpunaisesta porkkananpunaista . :lol:

Hyvinkään Delta-Autossa oltiin Venäjältä tilaamassa uutta taka-akselia Samaraan, kun ei huomattu 4-pyörämittauksessa, että yksi vanne onkin kiero -ennen kuin asiasta huomautettiin kysymällä. :idea: Järvenpään Delta-Autossakin tapahtui jotain, missä tunsin itseni petetyksi - ilmeisesti kuitenkin vähemmän, kun en enää muista tarkemmin tapahtunutta. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Missään omistamassani autossa ei ole ollut yhtä huonolaatuisia muoviosia kuin 110:ssä.Tuntuu välillä,että kaikki jää käteen mihin koskee.Tielle ei tuo oma 110 ei ole jättänyt kertaakaan mutta nyt olen ajanut sillä 70tkm ja korjattavaa on kyllä riittänyt ihan kiitettävästi.
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Tupolev
Viestit: 238
Liittynyt: 10.12.2007 19:23

Re: Kenellä on vanhin yhä tiliikennekäytössä oleva Lada 110???

Viesti Kirjoittaja Tupolev »

Uusien Ladojen myynti on täydellisesti romahtanut, ja varmasti syyllinen löytyy Lada 110-sarjan huonoista sähkölaitteista. Tänä vuonna, lokakuuhun mennessä, on myyty 186 Ladaa: Nivoja 125 ja 119 (Kalina) 61 kappaletta. Lokakuussa Lada 119 on myyty 2 kappaletta, mutta keskimäärin yli 1 viikossa. Sen tilastollinen prosenttiosuus kaikista tänä vuonna myydyistä autoista on 0.05 % ja sijaluku 172. Kalinasta on tulossa todellinen klassikkoauto!
Vastaa Viestiin