Ei lähe hiilille lämpimänä.

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Viski

Re: Ei lähe hiilille lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja Viski »

Jaa no nyt se romu sitte rupes lähtemään lämpösenäkin käyntiin. ehkäpä tuo tajus että joutuu muuten purkuun. :D se seiso parikolme päivää pihassa ja lähti kylmänä hyvin käyntiin mutta lähtee myös lämpösenä.

kumma laite. :lol:

Mutta aiheesta poiketen kuuluuko pakokaasun olla semmonen pistävän hajunen, heti tarttu vaatteisiin kumma katku ja silmiä kirvelee ku lähtee hirvee änkeröine tuosta laitteesta. onkoha se liian rikkaalla? ei tuo öljyä näköjään pahemmin polta.
Viski

Re: Ei lähe hiilille lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja Viski »

Juu, juhlinki liian aikasi, siis tuo mysteeri lähtee käyntiin lämpimänä jos se ei ole sammuksissa yli 2min. jos ei ennen tuota 2min käynnistä ni seuraava mahdollisuus tulee 1h päästä. check engine valokin palaa btw.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Ei lähe hiilille lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Eikös se menny niin, että jos pakokaasu haisee kananmunalta, niin silloin katti toimii?!?!

Olit sitte laittanu nettiautoon tän myyntiin, eikös vaan?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Viski

Re: Ei lähe hiilille lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja Viski »

Juu laitoin myyntiin. ei usko riitä kun en keksi vikaa.

Tuota niin pakokaasu ei kyllä kananmunalle haise. semmone jännä kitku siitä lähtee, liekkö johtuu sitten siitä kun on seisonut parivuotta.
Viski

Re: Ei lähe hiilille lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja Viski »

Terve.

No nyt se kipinä hävis lopullisesti. ei myöskään virtakynän valo vilkkunut kun laitoin sen siihen puolan nastaan, pitääkös se kynä laitaa maihinkin samalla ku starttaa?
Voisko vika olla koneenmaadotuksessa?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ei lähe hiilille lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Viski kirjoitti:Terve.

No nyt se kipinä hävis lopullisesti. ei myöskään virtakynän valo vilkkunut kun laitoin sen siihen puolan nastaan, pitääkös se kynä laitaa maihinkin samalla ku starttaa?
Voisko vika olla koneenmaadotuksessa?
Mielellään se olisi syytä maadoittaa, ei se muuten toimi. Virtakynästä niin väliä, mut älä yritä mitata esimerkiksi yleismittarilla jännitettä kun koitat startata. Puolan ensiökäämiin indusoituu kuitenkin liki 1000 V jännite ja yleismittari on sen jälkeen entinen.

Kannattaahan se maadoituskaapeli tarkistaa sieltä auton alta, itselläni se meni poikki mutta olin varautunut siihen ja korjasin vian jo aiemmin.
Testauksena voit koittaa heittää käynnistyskaapelin akun miinuksesta johonkin lohkon kylkeen kiinni.
Kannattaa myös koittaa vetää piuha suoraan akun miinuksesta puolan +-napaan, normisettiä että jännite jää joskus matkalle.
Sit se jakajan sisällä oleva hall-anturi kannattaa tsekata ja varsinkin sen juotokset johtoihin. Jos mahdollista niin koita toisella jakajalla...

Eihän tuo nyt voi olla lähtemättä jos kohta koko sytkäsysteemi on uutta :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Viski

Re: Ei lähe hiilille lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja Viski »

Joo huomenna pitää taas remonttia tehä kun on valosaa, onha tuo kyllä kumma että nuin yksinkertasta laitetta ei saa toimimaan. :D
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ei lähe hiilille lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

audiq kirjoitti:
Jokari kirjoitti: Kannattaa myös koittaa vetää piuha suoraan akun miinuksesta puolan +-napaan, normisettiä että jännite jää joskus matkalle.
Savu kyllä karkaa järjestelmästä tuolla kytkennällä. :D
Ai p*rhana hyvä huomio :lol: :lol: :lol:

Noh ei kai tolleen kukaan koita...ehkä :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: Ei lähe hiilille lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja audiq »

Jokari kirjoitti: Kannattaa myös koittaa vetää piuha suoraan akun miinuksesta puolan +-napaan, normisettiä että jännite jää joskus matkalle.
Savu kyllä karkaa järjestelmästä tuolla kytkennällä. :D
Viski

Re: Ei lähe hiilille lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja Viski »

Nii ei tiiä kyllä mitä minä kytken kun en noitten sähkö hommien kanssa ole oikein sujut.. :D
Viski

Re: Ei lähe hiilille lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja Viski »

No ei niin ei.

Lähti käyntiin ku paripäivää oli parkissa, toimi noin 2min ja sitte sammu kun seinään. kipinä kateissa taas. sitten remonttia. maadoitin akulta lohkoon, ei auttanut. Laitoin virtaa akun + navalta puolan + napaan, ei vaikuta. myös johtoja olen kopistellut, puolaa vaihtanut eessun takasin, virranjakajan purkanut, virtalukon pohjan purkanut yms. en löydä vikaa ni en löydä.

Välillä se vaan toimii vähän aikaa ja siinä se. btw tuntuu että ois sytytys katkoja käynnissä olessakin kun se pätkii silleen pikkusen ja välillä se poksuttelee ilmanputsarin puolelle.
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: Ei lähe hiilille lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja audiq »

Onko se hall-anturi tarkistettu? Taitaa tulla kolme johtoa jakajalle ja yleensä keskimmäinen on signaali. Muistaakseni sitä piti räpsiä maihin ja laittaa puolan päähän suoraan tulpanjohto ja tulppa.
Pitäisi lyödä kipinää, jos oikeastaan kaikki muu on ehjää, paitsi hall-anturi.
Siinä anturin keskimmäisestä johdosta pitäisi myös ledillä pystyä toteamaan anturin antaman signaalin, kun konetta pyöritetään samalla.

Anturin reunimmaiset johdot ovat plus ja miinus. Ne on syytä myös tarkistaa.

Mutta joo, etsi ohje sille hall-anturin mittaukselle. Niin ulkomuistista noita tuohon kirjoittelin.
Lisäksi nuo ohjeet on sillä olettamalla, että saksalaisissa ja Ladassa on sama kytkentä.
Viski

Re: Ei lähe hiilille lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja Viski »

audiq kirjoitti:Onko se hall-anturi tarkistettu? Taitaa tulla kolme johtoa jakajalle ja yleensä keskimmäinen on signaali. Muistaakseni sitä piti räpsiä maihin ja laittaa puolan päähän suoraan tulpanjohto ja tulppa.
Pitäisi lyödä kipinää, jos oikeastaan kaikki muu on ehjää, paitsi hall-anturi.
Siinä anturin keskimmäisestä johdosta pitäisi myös ledillä pystyä toteamaan anturin antaman signaalin, kun konetta pyöritetään samalla.

Anturin reunimmaiset johdot ovat plus ja miinus. Ne on syytä myös tarkistaa.

Mutta joo, etsi ohje sille hall-anturin mittaukselle. Niin ulkomuistista noita tuohon kirjoittelin.
Lisäksi nuo ohjeet on sillä olettamalla, että saksalaisissa ja Ladassa on sama kytkentä.
En sen tarkemmin sitä anturia ole tarkistanut. huomenna otan sen syyniin ja ne johdot siitä kans.
Viski

Re: Ei lähe hiilille lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja Viski »

Juu nyt on uusi virranjakaja pöydällä. huomenna asentamaan ja katsomaan että pelaako. pitäs kyllä jos vika on hall-anturissa. :)
Viski

Re: Ei lähe hiilille lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja Viski »

Nyt on virranjakaja vaihdettu ja yllätys yllätys se tuntus toimivan, varmaan oli se hall anturi kappaleina siitä entisestä.. pitäs vielä sytkä säätää viimesen päälle ni hyvä tulee.
Vastaa Viestiin