Viski kirjoitti:Terve.
No nyt se kipinä hävis lopullisesti. ei myöskään virtakynän valo vilkkunut kun laitoin sen siihen puolan nastaan, pitääkös se kynä laitaa maihinkin samalla ku starttaa?
Voisko vika olla koneenmaadotuksessa?
Mielellään se olisi syytä maadoittaa, ei se muuten toimi. Virtakynästä niin väliä, mut älä yritä mitata esimerkiksi yleismittarilla jännitettä kun koitat startata. Puolan ensiökäämiin indusoituu kuitenkin liki 1000 V jännite ja yleismittari on sen jälkeen entinen.
Kannattaahan se maadoituskaapeli tarkistaa sieltä auton alta, itselläni se meni poikki mutta olin varautunut siihen ja korjasin vian jo aiemmin.
Testauksena voit koittaa heittää käynnistyskaapelin akun miinuksesta johonkin lohkon kylkeen kiinni.
Kannattaa myös koittaa vetää piuha suoraan akun miinuksesta puolan +-napaan, normisettiä että jännite jää joskus matkalle.
Sit se jakajan sisällä oleva hall-anturi kannattaa tsekata ja varsinkin sen juotokset johtoihin. Jos mahdollista niin koita toisella jakajalla...
Eihän tuo nyt voi olla lähtemättä jos kohta koko sytkäsysteemi on uutta
