
1700i:n kevyt piristys
- Lada1500SL
- Viestit: 121
- Liittynyt: 28.12.2005 12:22
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1700i:n kevyt piristys
No niimpä näkyy
Ei huomaa aina kattoo sieltä, kiitos vinkistä.

- Lada1500SL
- Viestit: 121
- Liittynyt: 28.12.2005 12:22
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1700i:n kevyt piristys
Nyt kone,laatikko ja perä aseteltu paikoilleen. Auton pohjan pesin kun ei ollu tekniikkaa paikoillaaan ja massailin kunnolla, neljä litraa sitä hävis vanhojen lisäksi. Huomenna pitäis aloittaa sähköjen kytkeminen ja kasailla eturipustuksia. Mukava kasailla hiekkapuhallettuja ja maalattuja osia puhtaaseen autoon.Leimalle pitäis suunnata heti kun on auto kasattu, kun näky tuo leima menevän huomenna vanhaks. Niin ja poppeja tuli päivitettyä kanssa tässä samalla 2*10 tuumaset subit laitan takakonttiin ja niille vahvistin sekä vielä blaukkarin mankka usb-pistokkeella.
- Lada1500SL
- Viestit: 121
- Liittynyt: 28.12.2005 12:22
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1700i:n kevyt piristys
Nyt on siis Ladrider muutoskatsastettu 1700 koneelle ja ruiskulle. Katsastuksessa ei tullut mitään ylimääräisiä mutinoita kehuja vain että kyllä oot vaivaa nähny tämän kanssa ja ei täällä etupäässä näköjään väljää ole kun näkyy kaikki olevan uutta.
Pieniä vaikeuksiahan meinas olla mutta pienellä hampaiden puremisella niistäkin selvittiin. Kone kerkes käydä hetken ilman öljyjä, öljypumpun käyttörattaan irrottua paikoiltaan ja sen jälkeen oli nokan ajotus pielessä, ja meni 4 imuventtiiliä mutkalle. Mutta nämäkin viat siis aivan omaa tyhmyyttä ja kantapään kautta oppii. 


- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 1700i:n kevyt piristys
oho
sitä on opittu kyllä kantapään kautta
se on hyvä että pienet vastoinkäymiset ei lannista 



21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- Lada1500SL
- Viestit: 121
- Liittynyt: 28.12.2005 12:22
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1700i:n kevyt piristys
Kyllä sitä useamman kerran tultiin hallista ovet paukkuen
Kuittien mukaan on rahaa mennyt nyt sellanen 1800€ plus uus tekniikka 150€ ja sit poppivehkeet mut niiden hinan jätän kertomatta
Tyttöystävälle tästä kuuluu kyllä suurkiitos, siltä on vaadittu vähintään yhtää pitkää pinnaa kuin minulta. 



- Lada1500SL
- Viestit: 121
- Liittynyt: 28.12.2005 12:22
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1700i:n kevyt piristys
Päivitellääs nyt vähän tätäkin. Kilometrejä on kerinny tulla koneenvaihdon jälkeen sellaset viitisen tuhatta kilometriä ja mitään ihmeempää ei ole sattunu. Mitä nyt eilen hävis tasauspyörästöstä pikkurattaasta hampaat. Nilkuttamalla pääsin kotio asti. Kyseessä ei siis ollu mikään burnisnäytös vaan ihan opetin yhtä kaveria ajaan autolla marketin pihassa. Ensimmäistä kertaa auton ratissa niin 4 tonnia kierroksia ja kytkin ylös nopeasti, ihmeen hyvin puree nastat asfalttiin... No nyt on jo uudet palikat kiinni. Eilen oli syntymäpäivät niin niitä juhlin hallissa vaihtamalla jousia autoon kun tuli kesälookkia hakiessa lyhennettyä jousia liikaa, ei mahtunu talvirenkaat pyöriin.
Tänään taas juhlistin isänpäivää vaihtamalla perää ladaan 


Re: 1700i:n kevyt piristys
Ladan perät "takuulaatua"...ei ole todellista 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada1500SL
- Viestit: 121
- Liittynyt: 28.12.2005 12:22
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1700i:n kevyt piristys
Täytyy sanoa että kyllä ladailu on hauskaa, ikinä ei tiedä mikä odottaa seuraavan mutkan takana. Vaikka loppujen lopuksi pienellä ollaan menty, meinaan remonttien suhteen. Johtuiskohan siitä että osat vaihtuu koko ajan niin ne ei kerkee hajota. 

Re: 1700i:n kevyt piristys
vuodenvaihteen jälkeen sitä pitäis omaakin ruveta nikkaroimaan. 1.7 kone ois tarkotus laittaa ja
ajatuksissa on ollu tuplat ja moposportin peltisarja. seku ei oo ihan järkyn hintanen uudeks.
loput ois suurinpiirtein samaan tyyliin tarkotus tehä. pikkasen matalampaa kesälookkia ja fiiatin 14" pellivanteet käännetyillä kehillä. sellasta pientä halppisvirittelyä kylän tuunigpoikien kiusaks.
saa nyt nähä mitä kaikkea riemukasta tässä vielä keksii. yleensä noilla projekteilla on paha taipumus levitä aina. ku kerran on auki nii teenpä tollekki samalla jotain jne.
ajatuksissa on ollu tuplat ja moposportin peltisarja. seku ei oo ihan järkyn hintanen uudeks.
loput ois suurinpiirtein samaan tyyliin tarkotus tehä. pikkasen matalampaa kesälookkia ja fiiatin 14" pellivanteet käännetyillä kehillä. sellasta pientä halppisvirittelyä kylän tuunigpoikien kiusaks.
saa nyt nähä mitä kaikkea riemukasta tässä vielä keksii. yleensä noilla projekteilla on paha taipumus levitä aina. ku kerran on auki nii teenpä tollekki samalla jotain jne.
Re: 1700i:n kevyt piristys
Laittele sitten samalla lisää puristuksia ja jyrkempää nenäkeppiä siihen 1,7 pataan jos meinaat tuplat tunkea kylkeen, muuten sulla ei ole mitään saumaa edes niille tuninkipoikien 1.3 japseille...someroladisti kirjoitti:vuodenvaihteen jälkeen sitä pitäis omaakin ruveta nikkaroimaan. 1.7 kone ois tarkotus laittaa ja
ajatuksissa on ollu tuplat ja moposportin peltisarja. seku ei oo ihan järkyn hintanen uudeks.
loput ois suurinpiirtein samaan tyyliin tarkotus tehä. pikkasen matalampaa kesälookkia ja fiiatin 14" pellivanteet käännetyillä kehillä. sellasta pientä halppisvirittelyä kylän tuunigpoikien kiusaks.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1700i:n kevyt piristys
niin ois tarkotus.......samalla päivittää laakereita jne. nii, ja kärjetöntä sytkää ainakin. aukiha se pitää koko pata kuitenkin ottaa että näke mitä on syönny matkan varrella. mutta ideana ois koittaa pitää toi sellasena mahollisimman halppisvirityksenä. pelkään vaan pahoin ett nään taas vaan märkiä päiväunia.
no sitten ku sen alottaa niin sithän sitä näkee kuin paljon se rojekti leviää.
no sitten ku sen alottaa niin sithän sitä näkee kuin paljon se rojekti leviää.
Re: 1700i:n kevyt piristys
juma rottinki....laitoin postista vasta hakemani ralliratin kiinni......kyllä nyt tonnikakssatanen menee lujaa.
orkkisratti oli vasemmalle killissä......ja ku korjasin ralliratin asentoa niin tietty tuli liikaa ja se on ny oikealle killissä....




Re: 1700i:n kevyt piristys
Se on tää rattihomma pojat vähä niinku ladat.org sivulla sanotaan: "jalopuu ratti ladassa on vähä sama asia kun tytöllä silikooni tissit. Kyyti ei juuri parane, mutta on kiva pitää kiinni"
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: 1700i:n kevyt piristys
Uskallan olla erimieltä, nimittäin jos ladan orggis ratin tilalle nakkaa ralliruorin, on ero niinkuin päivällä ja yöllä, ja kyllä se menokin paranee 

Re: 1700i:n kevyt piristys
Ja vielä kun nykäisee mahdollisimman syväkeskiöisen ruorin kiinni ja tuo rattitolpan niin alas kuin orkkispulttien kanssa on mahdollista, niin ajaminen muuttuukin trukista/rekasta jo hieman lähemmäs länsiautoja.
Kuka helevetti ajaa ralliruorilla laskematta tolppaa? Rystyset hieroontuu tuulilasiin ja silti tuntuma on kuin trukilla ajelisi kun ruori on niin jyrkässä kulmassa...
Itsellä 45 mm syvällä keskiöllä oleva ruori eikä sekään riitä, 90 mm vähintään. Taas 90 mm syvällä ruorilla penkkiä voisi siirtää viimeisen pykälän taaemmas mutta sitten ei yletä lämppärin säätövipuihin eikä laittamaan vaihdetta ykköselle/kolmoselle/vitoselle...

184/100 ja pitkät jalat, täysin mahdoton yhdistelmä
Kuka helevetti ajaa ralliruorilla laskematta tolppaa? Rystyset hieroontuu tuulilasiin ja silti tuntuma on kuin trukilla ajelisi kun ruori on niin jyrkässä kulmassa...
Itsellä 45 mm syvällä keskiöllä oleva ruori eikä sekään riitä, 90 mm vähintään. Taas 90 mm syvällä ruorilla penkkiä voisi siirtää viimeisen pykälän taaemmas mutta sitten ei yletä lämppärin säätövipuihin eikä laittamaan vaihdetta ykköselle/kolmoselle/vitoselle...



184/100 ja pitkät jalat, täysin mahdoton yhdistelmä

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™