Jatkossa en auta enää ketään

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
THI-900

Re: Jatkossa en auta enää ketään

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Tälle tarinalle tuli nyt sitten piste. Espanjan ihme lähti katsastettuna, 14kk:n leimalla, uuden omistajan mukaan Kurikkaan. Aikaa auton kanssa paloi paljon, rahaa ei niin paljon. Omille pääsin. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

Olisihan tuon konerikon voinut salata. Olisit hinannut sen sinne alkuperäiselle paikalle ja sanonut että eipä tuo taida käynnistyä, mikä lie vikana.
THI-900

kyllä ja ei. Kun kaverin kanssa hinattiin tämä kulkine pois tien varresta, niin huonoksi onneksi laittiin se eri paikkaan kuin missa se oli ollu. No omistaja tietenkin sen oli sitten huomannut ja heti oli soittelemassa, että sait sen sitten toimimaan. Musta ei oo valehtelijaksi, vaikka tossa tilanteessa ehkä olis pitäny olla.
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Team perseauki racing

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

samarai kirjoitti:Nämä olen itse aina pyrinnyt muistamaan elämässäni:

1. Ei lainaa koskaan rahaa kaverille - tai jos lainaa niin muista, että silloin olet antanut ne rahat ja olet v*ttumainen tyyppi niitä takaisin pyytäessäsi.

2. Ei koskaan takaa kenenkään lainaa. Jos takaat muista, että se on sama kuin otat itse velkaa saamatta rahoja.

3. Ei koskaan myy autoa tutulle, jos ei halua ikuista huoltosopimusta.

4. Ei koskaan tehdä luovareita autosta, ennenkuin se on kokonaan maksettu.
tästä olen täysin samaa mieltä.... ja ymmärrän edellisten kirjattajien ostot, hieman pienemällä hitsi pääsee kun romun ostaa pois, vaan silloinkin väitetään että heidän arvokas kulkuneuvonsa meni puoli ilmaiseksi.
itse olen todennut että ketään en auta pienimmäsäkään rojektissa saati rupea tekemään vaan keskityn omien romujeni pariin.
vaikka tehdystä työstä on kyllä useimmin kiitosta tullut niin silti jätän väliin

itselleni kävi tuollainen saman moinen juttu tosin erään mopon kanssa.
itseltäni oli jo mopo ikä ohi ja kaveriltakin tuo skootteri oli jäännyt seisomaan kunnes hänen isänsä keksi että hänhän sillä voisi ajella. no ilo oli lyhyt ilmajäähdytteinen skootteri narkkasi kiinni, ja totta kai minua pyydettiin katsomaan kun muulle kaveri piirille tulpan vaihtokin tuntui olevan vaikea suoritus. totesin että pinnoite pytty oli nähnyt parhaat päivänsä ja tässä kohdin sitten menin fiksuna lupaamaan että laitan ajokuntoon, myös silloin toimimattomia valoja lupasin tutkailla.
eipä siinä tarkemmassa syynissä selvisi että myös kiertokangen kuten kampi akselin laakerit olivat entiset sekä mangeenton puolen stefa. ei muuta kuin puhelinta käteen ja asennuksen hinnasta neuvottelemaan sekä osien hankinasta.
silloin olin hommissa koneistamossa joten pesin kaikki osat huolella pesukoneessa vaihdoin kiortokangen ja jne... no mopo oli taasen tulilla ja itse sillä n.40 kilometriä, jonka ajan toimi loistavasti. valoja myös katselin
ja syyksi paljastui lopussa oleva akku, eli verkkovirta laturin ollessa kiinni valot paloivat ja lähti jopa napistä käymään. mopoa luovuttaessa ilmoitin akusta mutta sen vaihto ei kuulema tullut kysymykseen kun eihän se ollut kuin vasta 6 vuotta vanha(seissyt kesät sekä talvet paikallaa)
no valot olivat siinä vaiheessa omistajalle sivu seikka ja riemua riitti kun mopo kulki ja ajattelin että loppu hyvin kaikki hyvin. muistin myös painottaa sisään ajon tärkeyttä..

skootteri toimi hyvin ja sillä kerittiin ajaa jo kolarikin, kun edellä ajava auto jarrutti kuulema liian äkkiä. viikko tämän jälkeen alkoi soittelu että oli moposta kuulema valot hajottanut että minun pitää maksaa puolet korjaus summasta takaisin, no tähän en suotunut ja ilmoitin sen kyllä selkeästi suomalaisittain argmentoiden.
no viikon päästä soi taas puhelin ja nyt kuulema koko mopo ei kulje ja syynä kuulema se että olen käämit hajoittanut ja asian olivat kuulema erään tuttunsa kanssa todenneet minun olisi pitänyt maksaa uudet käämit sekä nyt jo melkein kokonaan korjauksesta sovittu summa takasin.enkä kuulema ollut edes avanut alakertaa saati pessy kun mangeeton ympärillä on likaa.. niin no puhallin jäähdyteinenhän ei vedä likaa mangeettoon varsinkin kun sijaitsee takarenkaan edessä. kuulema liikeessä olisi laitettu lähes samaan hintaan kuntoon ja olisi taatusti toiminut, todellisuudessa sillä hintaa olisi tuo pytty ehkä juuri ja juuri vaihdettu mutta ei todellakaan purettu koko moottoria saati kasattu.
tässä vaiheessa paloi proppu täysin ja avauduin asiasta oikein kunnolla.
asia jäi sitten melkein siihen vielä jälkikäteen kuulin että olisin kuulema velkaa mutta eipä ole paljoa kiinostanut. niin ja tuon mopon hajoamiseen oli sitten kautta rantain kuultuna kuulema uudestaan kiinni leikkaaminen, ja sisään ajoja ei paljoa oltu ajeltu vaan kuulema minä oli jo sisään ajanut sen.
no kaveri on entinen kaveri eikä aikanaankaan ollut niin hyvä että oikein harmittamaan olis jäänyt mutta päätin että oli viimeinen laitos mitä tutuille teen.

ei siinä jos tuossa olisi oikeasti omasta syystä johtuva vika ja homma asiallisesti selvittetty niin toki olisin sen korjannut mutta rahastamaan on turha ruveta yrittämään
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Parikymmentä vuotta sitten tein pikku sähkökeikkoja.Ensin piti käydä katsomassa tilanne,mitä tarvii.Sitten piti haalia asennustarvikkeet ja työkalut ja sopia keikan ajankohta.Monesti hommmaa ei voinut rakennusteknisten ym,syitten takia tehdä kerralla.Milloin joku tutun kummin kaima oli ratkennut ryyppäämään ja homma seisoi.Työkalut ja tavarat pyöri viikkokaupalla autossa.Palkkion pyysin mutu tuntumalla kuitenkin edullisesti.....siitäkin oltiin huuli mytryssä.Monen vuoden jälkeenkin joku saattoi soittaa "muistatko kun asensit sen loistevalasimen 5 vuotta sitten....nyt se vaan vilkkuu :lol: :lol:
Teemu Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää »

Olikos tuo Ibiza sillä porschen kannella? :)
ff8728

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Näin jälkikäteen on hyvä olla viisas, noihin aikaisempiin juttuihin viitaten.
Tänä kesänä teetin paikallisella timpurilla vaatimattoman jalasmökin iloiseen itäsuomeen, avaimet käteen periaatteella. Tein karkeat piirustukset, hiukan alaa tuntevana esitin mikä olisi mökin hinnan yläraja. Hän perehtyi piirustukseen, parin viikon päästä soitti, epäili hiukan saako hän pysymään kokonaiskulut esittämälläni tasolla.
Pitemmittä puheitta hän teki mökin, hiukan (100 e)meni yli hinta, siis jonka alkuun esitin. Olen kaikin puolin tyytyväinen lopputulokseen, siis samaa miestä pyydän uudelleenkin jos joskus tarvii...
warre 353w sedan,
THI-900

Olikos tuo Ibiza sillä porschen kannella
System Porche luki venttiilinkopassa, että kyllähän tuo semmonen oli. On muuten aika äkäinen peli tuo 1.5 litranen malli...
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Vielähän Sulle jäi edelleen toinen "System Porsche". :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
THI-900

näin on :D
Joen musikka

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

ff8728 kirjoitti: Olen kaikin puolin tyytyväinen lopputulokseen, siis samaa miestä pyydän uudelleenkin jos joskus tarvii...
Samoilla mielin,pääsääntöisesti oon saanut hyvää apua ja reilua työsuoritusta.Ikävämmät kokemukset alkaa unohtua eikä enää itse viitsi tarjota kuin parasta mahdollista ja mieluusti tarpeeseen.Kiittämättömyyttä ei kannata murehtia. 8)
2112,-07,tummanvihreä
1119,-07,harmaa
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x4,1119x2.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Se on ehkä vähän niinkin, että sielläpäin ei kauaa tarvitse niitä töröjä tehdä tai loppuu pikkuhiljaa hommat. Pääkaupunkiseudulla on taas aivan arpapeliä esim. minkälaisen kirvesmiehen sattuu saamaan. Harvemmassa taitaa ne hyvät miehet olla.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ei nyt ihan osu otsikkoon, koska Jatkossakin autan ihmisiä, mutta sattui hauska tapaus.

Olin Joensuun yliopiston Careliasalilla. Kirjastossa lähinnä. Näinpäs siellä viimevuotisen TalonNaiseni. En joutanut mennä juttelemaan, mutta hänpä tuli luokseni. Siinä sitten kaikkea höpinää.

Kohta hän ilmaisi ahdistuksensa Micransa kanssa. Siinä se oli kuulemma seisomassa toista vuorokautta 1h kiekkoparkissa Carelian edessä. Ei lähde käyntiin kuulemma. Kyselin hieman ja ongelmaksi osoittautui, ettei starttaa.

No, TalonNainen kysyi nöyrästi, että voisinko vilkaista. Vastasin, että joutaahan tuota kun samalla käyn tupakalla. Sinne sitten autolle. Hetken katselin ja aloitin perusjutuista. Virrat autoon tuli normaalisti.

Ensinnä siis akun maajohdon kimppuun ja kas! Sieltähän se oli koneen kyljestä hankautunut liittimen juuresta muutamalle kiinni olevalle säikeelle. Ei tarvinnut kuin nypätä ja johto oli kädessä nätisti.

Suunniteltiin. Sanoi, että puukuormaa vastaan laitan kuntoon. Olisihan siellä voinut olla muutakin hämärää. No, hirvenlihaa kauppasi minulle. Sovittiin, että kunhan on jotain LuonnonTuotetta niin homma hoituu.

Hinailtiin tänne Kännykkätielle. Ostettiin uusi liitin 3,5e ja piuhat kiinni, kuitenkin siten, etteivät ne kulkeneet yhtä vaarallisesti lähellä kytkin vaijeria ja sen kampi mekanismia. Tai sellaiseksi minä sen härpäkkeen tulkitsin.

200e oli juuri ennen tätä maksanut katsastusremontti! En kyllä ymmärtänyt miten ne 2hitsaustäppiä ja jotain moottorinpesuja saattoivat maksaa niin paljon. Vielä tutunkauppaa ja kuititta. Hullua!

Eli piuhat kiinni, vähän kosteudensyrjäyttäjää muihinkin epäilyttäviin liitoksiin ja kokeilu. Pärähti että soi!

Tuli mukava mieli kun oli tuollainen PieniVärkkäys pitkästä aikaa ja annettiin suuri apu toiselle. Kiitoksen sain ja niitä LuonnonTuotteita tulee. Mutta suurin ilo oli että sai auttaa ja onnistuikin siinä.

Kyllä minä edelleen autan kun vain uskaltaisivat immeiset pyytää. Tietysti isojen remppojen kanssa on eri. Ladan startteja, vesipumppuja, jarruputkia tai vaihdelaatikoita en vaihtele tuollatavalla vaan huvikseni auttaakseni. Mutta pikkujuttuja ja vianpaljastuksia voi aina yrittää jos toinen on ihan avuton. Sellaista...
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Team perseauki racing

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

menee off topic mutta otsikon alle mahtuu kuitenkin....
viikonloppuna huomasi miten reilua ja auttavaista kansaa suomalaiset ovat.
oltiin emänyyden kanssa launtai iltaa menossa tutulle viettämään ja yllätys yllätys eräässä notkossa tulee autovastaan mutta ainoastaan kerkesi tajuta että sen takana tullut volvon maasturi onkin juuri siirtynyt nokakkain meidän kaistallemme eli ohitamassa ja sitten jo rytisi, no 123 koppanen mersu hieman hävisi kaiteelle mutta henkilö vahingoilta vältytiin.
mersua sen verta hipaisi jotta peili taipui taaksepäin ja puskurin päätymuovi halkesi, mutta eipä volvo pysähtynyt saati ollut edes jarruttanut eli ilmeisesti meni omasta pussista tämäkin auto koska toinen osapuoli jäi tuntemattomaksi.
no ei sen puoleen ei pysähtynyt meidän takana tullut auto kysymään miten kävi vaikka taatusti näki rysäyksen ja joutui hiljentämään. ja kun siinä ihmettelimme hätävilkkuja päälle (eivät enää edes toimineet) tuli toinenkin auto joka ainoastaan välkytteli pitkiä ja paineli torvea ja kovin oltiin hänen tiellänsä ! ei kiinostanut miten kävi tai miksi ollaan siinä vaan että auto on hänen tiellänsä vaikka ohi olisikin mahtunut puikkamaan. no onneksi sentäs ohitettu auto oli kääntynyt katsomaan miten kävi ei vaan ollut valitettevasti saanut rekkaria ylös
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
START
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja START »

tää^^ on jotenkin niin "yleistä". siis nyt en tarkoita liikennekäyttäytymistä vaan sitä että kun ihmiset on niin s*atanan itserakkaita p*askoja. kaikki tommoset sikailut ja törkeydet pistää vihaseks. ei siinä ettenkö itse koskaan mitään töppäilisi mutta jos niin käy, pitäisi olla rehellinen ja ajatella että mitä jos sattus omalle kohalle. sitä vaan ollaan niin helkkarin ahneita
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin