Mikä Lada on järkevin valinta jokapäiväiseen käyttöön?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Mikä Lada on järkevin valinta jokapäiväiseen käyttöön?
Kulutuksen ero normaalinopeuksissa (huomioiden Suomen tiukat nopeusrajoitukset) on suht pieni, 110 voittanee suuremmissa nopeuksissa Samaran.
Varsinaisessa huollossa vertasin etuvetoja takavetoon (kun en tajunnut, etttä takaveto oli jo kysymyksessä pois suljettu) etuvetojen huollon tarvehan on aikalailla sama, 16v:ssä ei tarvii venttiilejä säädellä, mutta ei kai muuta eroa juurikaan?
Samara on helpompi korjata. Väittämän perustan siihen, että verhoilua yms on vähemmän. Tossa kun vaihdoin Samaran lämppärin kennon en halunnut ajatellakaan millanen homma olis 110:stä purkaa koko kojetaulu, onko se helpompaa?
Muihin nykyautoihin verrattuna 110:ssä ei ole juuri mitään hienoa yksityiskohtaa, mutta pitäisin mekaanisia ikkunoita luotettavampana kuin sähköisiä. Ja esim. lämmityslaite missä on sähkösäätömoottoreita ja mitä kaikkee kivaa tossa 110:ssä, on rakenne Samarassa paljon yksinkertaisempi. Sinänsä eihän Ladassa paljon mitään hajoo vaikka malli olisi mikä.
Varsinaisessa huollossa vertasin etuvetoja takavetoon (kun en tajunnut, etttä takaveto oli jo kysymyksessä pois suljettu) etuvetojen huollon tarvehan on aikalailla sama, 16v:ssä ei tarvii venttiilejä säädellä, mutta ei kai muuta eroa juurikaan?
Samara on helpompi korjata. Väittämän perustan siihen, että verhoilua yms on vähemmän. Tossa kun vaihdoin Samaran lämppärin kennon en halunnut ajatellakaan millanen homma olis 110:stä purkaa koko kojetaulu, onko se helpompaa?
Muihin nykyautoihin verrattuna 110:ssä ei ole juuri mitään hienoa yksityiskohtaa, mutta pitäisin mekaanisia ikkunoita luotettavampana kuin sähköisiä. Ja esim. lämmityslaite missä on sähkösäätömoottoreita ja mitä kaikkee kivaa tossa 110:ssä, on rakenne Samarassa paljon yksinkertaisempi. Sinänsä eihän Ladassa paljon mitään hajoo vaikka malli olisi mikä.

- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mikä Lada on järkevin valinta jokapäiväiseen käyttöön?
Omakohtaisien kokemusten perusteella 16v 110 hakkaa samaran kirkkaasti kulutuksessa. Ruuiskusamaraan ero on pienempi mutta selvä silti.Lada-Jussi kirjoitti:Kulutuksen ero normaalinopeuksissa (huomioiden Suomen tiukat nopeusrajoitukset) on suht pieni, 110 voittanee suuremmissa nopeuksissa Samaran.
Varsinaisessa huollossa vertasin etuvetoja takavetoon (kun en tajunnut, etttä takaveto oli jo kysymyksessä pois suljettu) etuvetojen huollon tarvehan on aikalailla sama, 16v:ssä ei tarvii venttiilejä säädellä, mutta ei kai muuta eroa juurikaan?
Samara on helpompi korjata. Väittämän perustan siihen, että verhoilua yms on vähemmän. Tossa kun vaihdoin Samaran lämppärin kennon en halunnut ajatellakaan millanen homma olis 110:stä purkaa koko kojetaulu, onko se helpompaa?
Muihin nykyautoihin verrattuna 110:ssä ei ole juuri mitään hienoa yksityiskohtaa, mutta pitäisin mekaanisia ikkunoita luotettavampana kuin sähköisiä. Ja esim. lämmityslaite missä on sähkösäätömoottoreita ja mitä kaikkee kivaa tossa 110:ssä, on rakenne Samarassa paljon yksinkertaisempi. Sinänsä eihän Ladassa paljon mitään hajoo vaikka malli olisi mikä.
110 on yllättävän helppo huoltaa ja korjata. Ainut mikä tulee äkkiä mieleen on hankalampi jakohihnan vaihto 16v koneessa. Ja muuten 110:n lämmityslaitteen kenno on helpompi vaihtaa kuin samaraan.

Ja edelleen palaan 110:n parempaan diagnostiikkamahdollisuuksiin. Joskus gm-samarassa voi olla niin vaikeita vikoja mitä ei meinaa löytyä millään mutta bosch ruiskujen parempi diagnostiikka selvittää ne hetkessä. Tietysti tämä ei päde uudempiin samaroihin.
Vaikka mitäpä tässä alkaa vertailemaan kahta huippuautoa. Kun molemmista on vaikeaa keksiä heikkouksia!



Silti oma käyttöautovalinta on 110 vaikka samaroitakin löytyy..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Mikä Lada on järkevin valinta jokapäiväiseen käyttöön?
Taas törkeää takavetojen syrjintää, mitäs jos joku hullu onkin oikeasti sitä mieltä että takaveto on järkevin valinta jokapäiväiseen käyttöön?
Ite en noista latan etuvetomopoista välitä joten sanon takaveto, vaikka se on kaukana järkevästä. Tyylikkyys ja takaveto ennen kaikkea!
Ite en noista latan etuvetomopoista välitä joten sanon takaveto, vaikka se on kaukana järkevästä. Tyylikkyys ja takaveto ennen kaikkea!

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Mikä Lada on järkevin valinta jokapäiväiseen käyttöön?
Järkevin Lada jokapäiväseen käyttöön on meitin kotosalla ollu toistaseks vieterillä vedettävä 110-sedan. Iskä saa kattoa telkkaria kun penska ja koira hakee sen vuorotellen hevonkuusikosta ja tuo takaisin ladattavaksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Mikä Lada on järkevin valinta jokapäiväiseen käyttöön?
onhan Samara ja 110 niin lähellä toisiaan, että valinta niiden välillä on ehkä enempi maku ja raha asia, joutuuhan 110:stä muutaman satasen enempi maksamaan.
mitäs on etuvetomopot? 110 1,5i 16v 93 hv <-> 1700i 84 hv, josta siitäkin voimansiirto ja korin muotoilu vie ison osan
mitäs on etuvetomopot? 110 1,5i 16v 93 hv <-> 1700i 84 hv, josta siitäkin voimansiirto ja korin muotoilu vie ison osan


- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Mikä Lada on järkevin valinta jokapäiväiseen käyttöön?
takavetoko muka vie ainetta?
vie se satakymppikin kaiken mitä tankkiin kaataa
jos auto vie alle 15litraa sadalla niin ei vie paljoakaan
jos autolla ajo on bensan kulutuksesta kiinni niin ei nykyään kannata autoa edes ostaa.
ja minä en jokapäiväseen ajoon ihan heti ottaisi mitään ladaa. vaikka vikoja ei ole (vaan ominaisuuksia) niin mukavuus ja ajo ominaisuudet ei vastaa vaatimuksia. mutta ei siitä sen enempää
vie se satakymppikin kaiken mitä tankkiin kaataa
jos auto vie alle 15litraa sadalla niin ei vie paljoakaan
jos autolla ajo on bensan kulutuksesta kiinni niin ei nykyään kannata autoa edes ostaa.
ja minä en jokapäiväseen ajoon ihan heti ottaisi mitään ladaa. vaikka vikoja ei ole (vaan ominaisuuksia) niin mukavuus ja ajo ominaisuudet ei vastaa vaatimuksia. mutta ei siitä sen enempää
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Mikä Lada on järkevin valinta jokapäiväiseen käyttöön?
Todellakin samaa mieltä. Ja tämä vielä korostuu siinä että mitä vähemmän ajat, sen vähemmän sillä kulutuksellakin on merkitystä...START kirjoitti: jos auto vie alle 15litraa sadalla niin ei vie paljoakaan
jos autolla ajo on bensan kulutuksesta kiinni niin ei nykyään kannata autoa edes ostaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Mikä Lada on järkevin valinta jokapäiväiseen käyttöön?
Tai mitä enemmän tienaatJokari kirjoitti:Todellakin samaa mieltä. Ja tämä vielä korostuu siinä että mitä vähemmän ajat, sen vähemmän sillä kulutuksellakin on merkitystä...START kirjoitti: jos auto vie alle 15litraa sadalla niin ei vie paljoakaan
jos autolla ajo on bensan kulutuksesta kiinni niin ei nykyään kannata autoa edes ostaa.

Kyllä se joskus harmittaa tämmöstä pientulosta että bensaa menee niin paljon (ajoa ~3000km / kk), mutta nyt ei läheskään niin paljoa kuin 1200S:n aikana.. se kun oli paljon laiskempi ja kulutus oli silti suurempi.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Mikä Lada on järkevin valinta jokapäiväiseen käyttöön?
En kyllä itse henk. koht sylkäisis takavetoladaan päinkään noinkin isoilla ajomäärillä. Maailma on sentään pullollaan about samanhintaisia tai vähän kalliimpia autoja, jotka vievät vähemmän soppaa ja joissa on ennenkaikkea jonkinasteisia ajo-ominaisuuksia ja mukavuuksia. Puhumattakaan siitä ettei niitä tarvitse joka vkl rassata vuorokauden ympäri...mikko853 kirjoitti:Tai mitä enemmän tienaatJokari kirjoitti:Todellakin samaa mieltä. Ja tämä vielä korostuu siinä että mitä vähemmän ajat, sen vähemmän sillä kulutuksellakin on merkitystä...START kirjoitti: jos auto vie alle 15litraa sadalla niin ei vie paljoakaan
jos autolla ajo on bensan kulutuksesta kiinni niin ei nykyään kannata autoa edes ostaa.![]()
Kyllä se joskus harmittaa tämmöstä pientulosta että bensaa menee niin paljon (ajoa ~3000km / kk), mutta nyt ei läheskään niin paljoa kuin 1200S:n aikana.. se kun oli paljon laiskempi ja kulutus oli silti suurempi.
Toki näillä laitteilla ei erotu joukosta, mutta ne toimivat siinä mihin autot on tarkoitettu: ajamiseen eikä korjaamiseen.
Itse ajelen joku 1000-1500 km/kk ja varmaan puolet siitäkin ns. joutavaa ajoa, siihen nämä rakkineet välttävästi kelpaavat, ainakin talvikaudella

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
Re: Mikä Lada on järkevin valinta jokapäiväiseen käyttöön?
puoli vuotta/17000km takana 475e ruiskusamaralla, vm 95.
vajaa 3000km tulee siis kuussa. Hyvin on palvellu, mitä nyt laturi antautui, vaihelaatikon kakkonen on hävinny ja vetarit paukuttelee viimesiään
TOSIN NÄMÄ EI OLE AUTON HEIKKOUTTA
jos joku järkevä ajas tällä niin tod näk mitään noista vioista ei olisi

vajaa 3000km tulee siis kuussa. Hyvin on palvellu, mitä nyt laturi antautui, vaihelaatikon kakkonen on hävinny ja vetarit paukuttelee viimesiään
TOSIN NÄMÄ EI OLE AUTON HEIKKOUTTA



jos joku järkevä ajas tällä niin tod näk mitään noista vioista ei olisi


Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Re: Mikä Lada on järkevin valinta jokapäiväiseen käyttöön?
Ihme ettet noilla ajotavoilla saa periä antautumaan noistä ropposistasiSamara87/88 kirjoitti: jos joku järkevä ajas tällä niin tod näk mitään noista vioista ei olisi![]()

Tosin autossa on kyllä mun mielestä jotain vikaa jos pelkät etupyörät savuavat...

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
Re: Mikä Lada on järkevin valinta jokapäiväiseen käyttöön?
no jos etuvetoisesta on jo looda ja vetarit hajalla ei ole enää paljoa voimansiirtoa rikottavaksiJokari kirjoitti:Ihme ettet noilla ajotavoilla saa periä antautumaan noistä ropposistasiSamara87/88 kirjoitti: jos joku järkevä ajas tällä niin tod näk mitään noista vioista ei olisi![]()
![]()
Tosin autossa on kyllä mun mielestä jotain vikaa jos etupyörät savuavat...

eivaan... Samara on luotettava, nopea, ketterä ja (öh


GM samarassa kohtaa luotettavuus, halpa hinta, pieni kulutus sekä näppärä käytettävyys.

Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Re: Mikä Lada on järkevin valinta jokapäiväiseen käyttöön?
...jos lähes 15€:n lasku poltoainekustannuksissa/100km ei merkkaa mittää niin selityshän tuokin on.Kyllä minun vähäiset eurot kelpaa muuhunkin tarkoitukseen kuin bensakauppiailleJokari kirjoitti:Todellakin samaa mieltä. Ja tämä vielä korostuu siinä että mitä vähemmän ajat, sen vähemmän sillä kulutuksellakin on merkitystä...START kirjoitti: jos auto vie alle 15litraa sadalla niin ei vie paljoakaan
jos autolla ajo on bensan kulutuksesta kiinni niin ei nykyään kannata autoa edes ostaa.

- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Mikä Lada on järkevin valinta jokapäiväiseen käyttöön?
tottakai se on aina plussaa mitä vähemmän bensaa kuluu mutta jos ei ole varaa ajaa niin kannattaa ruveta matkahuollosta kyseleen bussi aikatauluja
ei autoilu ole mikään halpa harrastus joten heikkotuloisille kannattaa suositella paikallista kenkäkauppaa auto kaupan sijasta
ja jos ei ole väliä millä sillipurkilla ajaa niin sillon ymmärtää nuo pieniruokaset leikkiautot
mutta jos on vähänkään ymmärrystä hyvän päälle niin kulutus ei merkkaa käytännössä mitään
mukavuudella, suorituskyvyllä, ja tyylillä on hintansa, mutta sen tuntuu hyväksyvän moni takaveto ladakuski

ei autoilu ole mikään halpa harrastus joten heikkotuloisille kannattaa suositella paikallista kenkäkauppaa auto kaupan sijasta

ja jos ei ole väliä millä sillipurkilla ajaa niin sillon ymmärtää nuo pieniruokaset leikkiautot
mutta jos on vähänkään ymmärrystä hyvän päälle niin kulutus ei merkkaa käytännössä mitään
mukavuudella, suorituskyvyllä, ja tyylillä on hintansa, mutta sen tuntuu hyväksyvän moni takaveto ladakuski


21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Mikä Lada on järkevin valinta jokapäiväiseen käyttöön?
Silläpä ne Samara ja pikku Fordit kiinnostavat aina toisinaan.. Takavetoisessa Ladassa kuitenkin kutkuttaa "se jokin" että semmonen on oltavaJokari kirjoitti:En kyllä itse henk. koht sylkäisis takavetoladaan päinkään noinkin isoilla ajomäärillä. Maailma on sentään pullollaan about samanhintaisia tai vähän kalliimpia autoja, jotka vievät vähemmän soppaa ja joissa on ennenkaikkea jonkinasteisia ajo-ominaisuuksia ja mukavuuksia. Puhumattakaan siitä ettei niitä tarvitse joka vkl rassata vuorokauden ympäri...mikko853 kirjoitti:
Tai mitä enemmän tienaat![]()
Kyllä se joskus harmittaa tämmöstä pientulosta että bensaa menee niin paljon (ajoa ~3000km / kk), mutta nyt ei läheskään niin paljoa kuin 1200S:n aikana.. se kun oli paljon laiskempi ja kulutus oli silti suurempi.
Toki näillä laitteilla ei erotu joukosta, mutta ne toimivat siinä mihin autot on tarkoitettu: ajamiseen eikä korjaamiseen.
Itse ajelen joku 1000-1500 km/kk ja varmaan puolet siitäkin ns. joutavaa ajoa, siihen nämä rakkineet välttävästi kelpaavat, ainakin talvikaudella


Njet problem, normal katastroof 
