Siitä öljyvuodosta että kannattaa zekata ketjukiristintä. ainakin mun ladassa se vuoti sieltä
hehe, taidat gustav olla ennustaja!!
Eilen nimittäin hyökkäsin rohkein mielin auton kimppuun ja päätin löytää öljyvuodon aiheuttajan. Otin vähän akkua ja laturia ja muuta hilpettä pois ja totesin että ainut looginen paikka mistä se tosiaan voi vuotaa öljyä tuolta kohden on ketjunkiristin. Esim akun kyljessä oli öljysumua, ja kaikki siitä alaspäin oli hyvin öljytty.Tarkistin että onko molemmat pultit kireellä. Alempi, ok, ylempi pyöriii tyhjää

Perskele pinnapultista kierteet menny... No ei siinä mitään, päätin purkaa vähän syyläri tavaraa siitä yläpuolelta pois jotta pääsee paremmin käsiksi.
Sain pinnapultin pois ja totesin että onneksi vain pinnapultti rikki, moottorin kierteet vielä hyvät. Ihmettelin myös suuresti että siinä välissä ei ollut mitään tiivistettä tai massaa. Eipä siinä mitään, korvasin pinnapultit tavallisilla lyhyillä pulteilla (kun ei ollut pinnapultteja) ja länttäsin tiivistemassaa väliin.
Tuli samalla putsattua vähän kaikkea öljyä ja paskaa pois joten saa nähdä jos nyt loppuu öljyvuodot. Toivottavasti olisi ollut näin pienestä kyse.
Tyhjäkäynti on nyt muuten kunnossa! Varmasti se imuvuoto aiheutti sitä, mutta myös se että kolmospytyn sytkäpiuha oli rikki poikki. Ulkoisesti hyvän näköinen mutta mittarilla ei saanut mitään tulosta. Kipinää kyllä tuli, mutta taisi sillon vain hypätä yli piuhan sisällä, mutta se kyllä rajoittaa pahasti kipinän laatua. Ostin uudet piuhat ja nyt kehrää tasaisesti taas
