Terve!
Pumpun sijoituksella ei liene kovin suurta merkitystä.
Kaksi asiaa on huomioitava: Pumpun on syytä olla virtaussuunnassa ennen kennoa ja niin alhaalla, että pumppu ilmautuu.
menestystä
SvS
Kiertovesipumppu 2111:n lämmityslaitteeseen
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Kiertovesipumppu 2111:n lämmityslaitteeseen
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Kiertovesipumppu 2111:n lämmityslaitteeseen
Onkohan tämä kuinka hankala projekti toteuttaa korkeakojelautaiseen Samaraan? Kukaan tehnyt? Kokemuksia ja vinkkejä kaivataanlarssi21074 kirjoitti:Laittaa uuden mallin alumiinisen samaran kennon tilalle vanhan samaran messinkikennon niin alkaa sisätilat lämpenemään?

Njet problem, normal katastroof 

Re: Kiertovesipumppu 2111:n lämmityslaitteeseen
Sammaa olen miettinyt itsekkin ei vain ole tullut perehyttyä asiaan edes sen kummemmin. Tosin eihän se konno taida ihan noin vain lähteä eli vaatii purkamista jotta irtiaa.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Kiertovesipumppu 2111:n lämmityslaitteeseen
Matalakoelautaisessa vaatii kirjan mukaan koelaudan irroituksen eli vaatii sen varmaan myös tuossa uudemmassakin eihän ne tilat tai rakenne ole kai niin paljoa muuttuneet.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Kiertovesipumppu 2111:n lämmityslaitteeseen
Avasimpa minäkin Samara opuksen koskien matalakojelautaista, tässäpä mainitaan "avaa kiinnitysruuvit ja vedä kenno ulos. jos työtila ei riitä, irroita kojelauta"
Pitää joku lämpöisempi päivä tutkia riittääkö näissä uudemmissa tilaa vai meneekö koko kojelaudan purkamiseksi.. jos näin niin kenno vaihtuu aikaisintaan kesälomalla
Pitää joku lämpöisempi päivä tutkia riittääkö näissä uudemmissa tilaa vai meneekö koko kojelaudan purkamiseksi.. jos näin niin kenno vaihtuu aikaisintaan kesälomalla

Njet problem, normal katastroof 

Re: Kiertovesipumppu 2111:n lämmityslaitteeseen
Niinpäs olikin
Pitäisi kai katsella selvem.. eikun virkeämpänä, niin malttaisi lukea kunnolla
Tuotahan pitää tutkia jossain vaiheessa sopiiko se lähtemään. Näitähän on purussa ja sulattoon menossa vaikka kuinka. Sellasesta (vielä ehjästä) vain messinkikenno (?) irti siinähän sen näkee sopiiko se lähtemään edes vanhasta mallista.
Tuo kiertov.pumpun laittohan tarkoittaa sitä, että siellä ei siis kierrä vesi kunnolla. Toki kennon materiaali vaikuttaa myös, mutta onko näihin tullut kennon vaihdoksen aikoihin jotain muita muutoksia mistä tuo voisi johtua?


Tuotahan pitää tutkia jossain vaiheessa sopiiko se lähtemään. Näitähän on purussa ja sulattoon menossa vaikka kuinka. Sellasesta (vielä ehjästä) vain messinkikenno (?) irti siinähän sen näkee sopiiko se lähtemään edes vanhasta mallista.
Tuo kiertov.pumpun laittohan tarkoittaa sitä, että siellä ei siis kierrä vesi kunnolla. Toki kennon materiaali vaikuttaa myös, mutta onko näihin tullut kennon vaihdoksen aikoihin jotain muita muutoksia mistä tuo voisi johtua?
Onko minkälaiset kokemukset tuosta kennosta?larssi21074 kirjoitti: Nyt mulla on punametallikenno ja kerään kokemuksia siitä parhaillaan. Kunhan tulis kunnon pakkaset niin..
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Kiertovesipumppu 2111:n lämmityslaitteeseen
Moi,
Hyvin tuo kv-pumppu tehostaa samaran lämmityslaitteen toimintaa näin parinkympin pakkasillakin. Huurteenpoisto toimii muutaman minuutin moottorin käytön jälkeen ja lämmintä alkaa tulla pikkuhiljaa moottorin lämmetessä. Lähellä moottorin normaalikäyntilämpötilaa saadaan jo melko kuumaa ilmaa.
Paras ominaisuus on että lämmin ilma ei sitten lopu kesken vaikka moottori kävisikin välillä tyhjäkäynnillä. Aiemminhan tämä oli kaikkein kiusallisin ominaisuus vakio samarassa. Lämmöt vaan nousevat kunnes tulee jo liiankin kuuma. Jos sitten tulee taas liian kuuma, voi ottaa kiertovesipumpun ja palttoon pois päältä.
Hyvin tuo kv-pumppu tehostaa samaran lämmityslaitteen toimintaa näin parinkympin pakkasillakin. Huurteenpoisto toimii muutaman minuutin moottorin käytön jälkeen ja lämmintä alkaa tulla pikkuhiljaa moottorin lämmetessä. Lähellä moottorin normaalikäyntilämpötilaa saadaan jo melko kuumaa ilmaa.
Paras ominaisuus on että lämmin ilma ei sitten lopu kesken vaikka moottori kävisikin välillä tyhjäkäynnillä. Aiemminhan tämä oli kaikkein kiusallisin ominaisuus vakio samarassa. Lämmöt vaan nousevat kunnes tulee jo liiankin kuuma. Jos sitten tulee taas liian kuuma, voi ottaa kiertovesipumpun ja palttoon pois päältä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.