Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Tarkoitin nimenomaan että katkeava siirtohaarukka ei ole vain 110:n ominaisuus. Samaa on muissakin vehkeissä ollu.
Onhan se pirullinen vaihtaa, olispa vika kuin dukatossa että pakkasella katkee koko kytkin poljin. se olis helpompi vaihtaa.
Ja taasen näimme että orkkisosa on paras, ainoat oikeat lada & samara varaosat!
Samaran ja 110:n kytkinvivussa on tollainen ero, että Samarassa se vipu on suora, mutta 110:ssä tollainen "kierre" - siitäkö se menee sitten poikki - vai mikä siellä hajoaa?
edit. niin puhehan oli tosiaan siitä haarukasta - sen luulisi olevan rakenteeltaan samanlainen molemmissa - vaikka ei noissa rakennekuvissa oikeastaan edes näy.
Viimeksi muokannut samarai, 15.1.2008 8:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
huomattiin että 110:n ja Samaran kytkimen käyttövivussa on eroa ja sitä myöten myös painelaakerin runko on erimallinen. mun i-samaraan hankittiin 110:n kytkin ja sen painelaakeri ei suoraa mennyt paikoilleen johtuen tuosta erosta, tosin venäläinen varaosakataloogi tarjoaa tuota 110:n painelaakeria myös ruiskusamaroihin, joissa kuitenkin Samaran käyttövipu, outoa?
Ja taasen näimme että orkkisosa on paras, ainoat oikeat lada & samara varaosat!
eli mieluummin kannattaa osa kuin osa ottaa varaosaraadosta käytetty, kuin mennä ostamaan tarvikeliikeestä uusi, olettaen tietysti että varaosa-autossa on vielä orkkis tehtaan asentama osa.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
larssi21074 kirjoitti:Kytkimen vaihto on kuitenkin sellanen operaatio että ei tulis mieleenkään vaihtaa tilalle käytettyä.
tarkoitin sillai yleisesti, ei välttämättä mitään isompaa kuluvaa raadosta, mutta jotain satunnaisesti hajoovaa osaa. Ite olen samaraan laittanut käytettynä jarrukenkiä ja takajarrusylintereitä, pakoputken katista taaksepäin, takavalojen sähkömattoja, kojetaulun osia, vetoakseleita, akkuja, kahvoja, ruuveja ja muttereita.....
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Nyt on sitten kytkin uusi ja startti uusi. Kaupan päälle tuli uusi startti, olivat laittaneet pajalla mielestään paremmat 13mm (?) kannalla olevat pultit alkuperäisten 10mm (?) kannalla olevien pulttien tilalle.
Nämä uusien pulttien kannat sitten koneistivat vanhan startin bendixin uuteen uskoon. Siitä se rouskutus kuului. Loppu hyvin, kaikki hyvin, mutta olipahan silti kallis kytkin. No, ensi kerralla pitää itse olla skarpimpana.